Part 22

330 17 1
                                    

Hanan mengenakan dress hitam separas paha serta berlengan pendek dan mendedahkan bahunya.Malam ni ada birthday boy dekat kelab.Tengku Faris anak Tengku Khalid adakan birthday party di kelab.Dia yakin party itu pasti menyeronokkan.

Kereta porche miliknya meninggalkan perkarangan rumah banglo dua tingkat itu.Dalam perjalanan dia merasakan seseorang mengekorinya namun dia tidak melayan perasaan sangat.Mungkin perasaanya sahaja.

Hanan dan kawan-kawannya menari mengikut rentak dj.Dia asyik dalam bunyi lagu yang kuat,sentuhan hangat dari lelaki.Terasa dunia ni miliknya.

Jam menunjukkan pukul 3.30 pagi.Hanan terhuyung-hayang ketika ingin memasuki rumah.Dia menyelongkar beg tangannya untuk mencari kunci rumah.

" Mana pulak kunci rumah ni."Bebel Hanan.Time-time ni la kunci rumah hilang.

Namun semasa dia mencari kunci rumah dia berasa bahawa dirinya seperti diperhatikan.Namun dia cepat-cepat membuang perasaan itu.

"Perasaan aku je kot."Desisnya di hati.Dia akhirnya jumpa kunci rumah.Baru saja dia ingin melangkah masuk dalam rumah dia rasa ada seseorang memanjat pagar rumah nya.Dia berpaling dan benar sangkaanya ada seseorang mengekorinya.

Dia terus menutup pintu rumah dan mengunci.Lalu pantas dia bergegas naik ke biliknya.Hanan mengunci pintu biliknya.Dalam keadaan mabuk dia masih lagi boleh mengawal dirinya.

"Siapa orang tu.Pencuri ke.Aduuhhh dah la tak de sape dekat rumah.Apa aku nak buat ni."Monolgnya.

Dia terdengar seseorang mengetuk pintu rumahnya dengan kuat sehingga boleh dengar di tingkat atas.

Dia tak tahu nak call sape time-time ni.Kalau call abang dia pun tak de guna.Keluarganya semua di luar bukan di KL.

Dia mencari contactnya yang mungkin boleh tolong dia.Tiba-tiba dia terdengar tapak kaki.Tapak kaki itu semakin hampir dengan biliknya.Hanan semakin panik.Dia terus menekan nama tanpa melihat siapa yang dia call.

"H..helo..tt..tolong I p..pliss...".Kata hanan tergagap-gagap kerana dia terlalu takut sekarang ni.

"hey..awak kenapa ni..Ada masalah ke??".Kata seorang lelaki di sebalik talian itu.

"t..tolong da..datang..rumah I sekarang.Pliss now!!! Ada...".Belum sempat Hanan menyambung ayatnya pintu biliknya diketuk.

"Bukak pintu ni!!!".Kata lelaki itu dengan kasar.Lelaki itu mengetuk kuat pintu biliknya.

Hanan sudah teresak-esak menangis kerana terlampau takut.

"Tolong saya pliss..tolong datang sekarang.."Kata Hanan dengan esakan nangis.

"Ye ye saya datang sekarang."Kata lelaki di sebalik talian itu.

Talian dimatikan.

Hanan berundur dari pintu itu.Dia mencari sesuatu untuk mempertahankan dirinya sementara menunggu bantuan.

Dia mencapai pasu kecil yang terdapat di tepi meja soleknya.Lantaklah nak jadi apa pun.

Pintu biliknya ditendang.Bila-bila masa saja pintu biliknya akan terbuka.Dia memang takut.Terlampau takut sangat.

Akhirnya pintu bilik yang ditendang berkali-kali ditendang itu terbuka.

Hanan membuntangkan mata.Dia melihat seorang lelaki yang memakai hoodie dan mask masuk dalam biliknya.Sumpah dia takut dengan lelaki itu.

"Kau..kau nak...a..pa..Kalau..kau ..n..nak..duit..a..aku boleh bagi..Tapi..tolong la jan..jangan apa-apa..kan...aku."Rayu Hanan.Dia sanggup melutut asal dirinya selamat.

"AKU TAK NAK DUIT KAU!!!AKU NAK KAU SAYANGG!!HAHAHAHA!!!".Jerit lelaki itu.

Tangisan Hanan semakin laju.Suara tu macam dia kenal sangat.

"si..siapa ka..kau..".Tanya Hanan.

Lelaki itu semakin menghampiri Hanan.Hanan pula semakin mengundur.Dia menghalakan pasu kecil itu ke arah lelaki itu.

"Ja..jangan..de..dekat.."Kata Hanan sambil mengacah pasu itu kearah lelaki itu.

"Ohh my baby girl..you ni garang la sayang.."Kata lelaki itu.

Panggilan tu..Hanan seperti tahu siapa lelaki di sebalik mask tu.

"j..jangan..dekat..aku boleh cederakan kau."Kata Hanan dengan tegas.

Lelaki itu tidak menghiraukan ugutan Hanan malah lebih besar langkahnya dia menghampiri Hanan.

Baru saja Hanan nak menghayunkan pasu itu ke arah lelaki itu namun lelaki itu lebih pantas menyekat tindakan Hanan.Pasu itu dibaling ke arah lain.Hanan tersentak.

Lelaki itu menarik kasar rambut Hanan.

"Kalau kau tak jual mahal sangat..kau takkan terseksa macam ni la..Ni la padah bila kau reject aku sayang..".Kata Lelaki itu.Hanan hanya mampu menangis.

Lelaki itu mengeluarkan pisau rambo dan mendekatkan pisau itu kewajah Hanan.Hanan memejam mata dengan rapat.

"to..tolong..la..ja..jangan..buat..apa..apa.."Hanan merayu pada lelaki tu.

Lelaki tu membuang mask nya.Hanan nampak dengan jelas lelaki itu ialah Alex.

"A..Alex..".Kata Hanan.

"Ye sayang..that's me.."Kata Alex dan tersenyum sinis.

"Alex..you dah gila ke apa??!! Kenapa you buat I macam ni..".Kata Hanan dengan lemah.Dia sanggup menjatuhkan egonya.

Alex menolak kasar tubuh Hanan ke katil.

"Alex please..jangan buat macam ni..Kesian dekat I please.I minta maaf.."Kata Hanan dengan nada merayu.

"Sorry sayang but dah terlambat.Takde guna you merayu dengan I sekarang."

Hanan cuba melawan namun kedua-dua tangannya dikunci.Dia hanya mampu menangis dan berdoa supaya ada seseorang datang menyelamatkan nasibnya.

Belum sempat Alex memulakan langkah tiba-tiba seorang lelaki menjerit ke arahnya.

"Woii!!!".Jerit lelaki itu.

TBC

JENG..JENG..JENG..SIAPAKAH LELAKI ITU.KORANG MESTI BOLEH TEKA KAN.HMM.KALAU NAK TAHU KENA LA SAMBUNG BACA OK ^_^.

#VOTE N COMMENT.

JODOHKU RUPANYAWhere stories live. Discover now