Part 26

353 10 0
                                    

Hubungan Hanan dan Mikael semakin akrab.Mereka sering keluar bersama sejak kejadian itu.Hanan merasakan sesuatu perasaan yang dia sendiri tidak mengerti.Cinta??Mungkin juga.

Dia tidak tahu perasaan apakah yang terbit di hatinya.Namun dia rasa bahagia sangat bila dia bersama dengan Mikael.Perasaan benci yang pernah ada dalam dirinya dulu terhadap mika sudah hilang.

Adakah dia sudah jatuh cinta dengan lelaki yang pernah menyusahkan hidupnya dulu

"Woiii..." .Lamunan Hanan terhenti apabila Laila menyergahnya dari belakang.

"Oh mak kau jatuh."Latah Hanan.

Qeena dan Laila sudah terbahak-bahak melihat Hanan melatah.Seronok dapat menyakat kawan baik mereka itu.

"Dasar kawan tak guna.Ada jugak aku sumbat masuk kubur dua dua ni kang."Maki Hanan.Biasalah nama pun best friend..kalau tak maki memang bukan best friend namanya kan.

"Hahahahaha..ala...chill la.Kitorang gurau je."Kata Qeena.Laila pula hanya mengangguk

"Banyak la kau punya gurau."Hanan membetulkan rambutnya.

"tak de la..kitorang tengok kau macam dah sampai Afghanistan dah kau punya fikiran tu.Badan je dekat Malaysia lagi..Kau fikir apa beb.."Tanya Qeena.

"Entah lah kau ni.Ke...kau fikir pasal mamat bodygurad yang handsome tu ke.Aku tengok bukan main mesra lagi korang lately ni.".Duga Laila.Sengaja dia utarakan soalan perangkap pada Hanan.

'Ehh korang ni kalau tak busy body memang tak sah kan.Ni korang dah beli ke barang yang aku suruh beli."Tanya Hanan untuk menukar topik.Dia takut terkantoi dekat kawan-kawan dia yang memang kaki penyibuk sejak bayi lagi agaknya la.

"Huh..nampak sangat tukar topik.Dah..ni barang yang kau mintak."Laila memberi barang yang Hanan minta.

"Btw kau beli untuk sape tu."Tanya Laila lagi.

"adalah..tak yah sibuk.Dah jom."

Mereka bertiga terus melangkah ke perkarangan kereta.

Hanan dalam hati sudah tak sabar nak bagi hadiah ni someone tu.

Setibanya di rumah Hanan menghempaskan badannya ke sofa.Habis lenguh badan dan kakinya kerana shopping tadi.Hanan memejamkan matanya untuk menghilangkan penat di badannya.

"Hanan...".Suara mamanya membuat dia membuka matanya kembali.

"Mama..."

"Baru balik shopping ke.Penat nampak."Tanya Mamanya.

"Haah.Keluar dengan Laila dan Qeena tadi."Jawab Hanan.

"Owh..Hmm mama sebenarnya nak cakap sesuatu dengan Hanan ni."Kata Datin Faridah.

"Cakap apa??".

"mama tengok lately Hanan dengan Mika mesra je..Korang ada apa-apa ke.".Tanya Mamanya.

Semua orang perasan akan hubungan Hanan dengan Mika.Tak macam dulu jeling sini jeling sana ,asyik gaduh je.Sekarang dia nampak Hanan tersenyum bila berada bersama Mika sekarang.

"Apa mama ni.Mengarut je lah.Mana ada apa-apa la."Kata Mika.Kenapa la semua orang asyik cakap pasal hubungan dia dengan Mika je.Buat baik pun salah jahat pun salah semua tak kena.

"Ye ke..mama tengok lain macam je."Duga Datin Faridah.Dia sebenarnya memang berhajat nak buat Mika tu sebagai menantu dia.Dia yakin Mika mampu membimbing puterinya ini.

"Tak de maknanyalah lah lain macam.Dah la Hanan naik dulu.Duduk sini lama-lama dengan mama nanti entah apa pulak yang mama akan mengarut nanti."Kata Hanan.Dia terus bingkas bangun dan melangkah ke biliknya.

TBC

JODOHKU RUPANYAWhere stories live. Discover now