Part 31 • Sejujurnya...

48 10 22
                                    

"Lepas laa setannn.!" Jerit Farah sekuat hati. Kini dirinya pula yang terikat pada kerusi sama seperti bagaimana dia memgikat Naydien tadi.

"Aku rasa baik hantar je dia dekat hospital gila, sampai nak membunuh orang ni.. Bahaya la." Cadang Haziq manakala yang lain hanya mengangguk kepala kecuali Adrian, Fikri dan Nairah.

"Rasanya tak perlu la.." Kata Nairah perlahan.

"But why sayang.? Dia nak bunuh hubby tahu tak.?" Kata Naydien tidak puas hati. Nairah hanya mendiamkan diri..

"Aku sokong Nairah.. Farah, kau terlalu gilakan Naydien sampai tak sedar mana satu yang baik untuk kau.." Kata Adrian sambil memandang Farah. Dia sudah tahu hubungan Farah dan Fikri tetapi yang lain masih tidak tahu..

𐡘♡𐡘 𐡘 ֎ 𐡘 𐡘♡𐡘

"Aku minta maaf." Kata Farah, sayu.

"Heh, apa lagi hela kau.?" Soal Haziq dengan senyum sinis..

"Fikri... Awak.. Sorry.." Kata Farah sambil memandang tepat ke arah Fikri. Fikri menoleh wajahnya ke arah lain manakala yang lain memandangnya pelik..

"Awak, saya tahu saya salah. Awak, saya minta maaf. Saya janji tak ulang lagi.. Fikri please.." Rayu Farah. Fikri hanya membisukan dirinya. Adrian menyiku lengan Fikri memandang Fikri langsung tidak menjawab Farah. Dia mengeluh kecil lalu membuka ikatan pada Farah. Farah tersenyum kecil.

"Dah." Kata Fikri ikhlas tak ikhlas. Farah terus berdiri lalu menarik tangan Fikri. Fikri agak terkejut dengan tindakan Farah, dengan cepat dia menarik semula tangannya daripada disentuh oleh Farah.

"Erk sorry.. Tapi awak.. Awakkk nak tuu.. Sini pulang balik Farah punya cincin tu.." Kata Farah, manja. Fikri hanya memekak kan telinga. Naydien, Haziq dan Alif masih bingung dengan apa yang terjadi sekarang manakala Nairah dan Adrian tersenyum melihat cara Farah melayan Fikri..

"Oh patut la lama tak nampak batang hidung.. haa let me guess.. Hmm.. Korang dah.." Sengaja Nairah tidak menghabiskan ayatnya, dia ingin mereka yang jawab.

"Hehe kitaorng dah tunang.!" Kata Farah lalu menunjukkan sebentuk cincin yang diberi oleh Fikri. Naydien, Haziq dan Alif tercengang mendengar jawapan dari mulut Farah..

"Kau dah tunang dengan Fikri tapi masih nak dekat Naydien.?" Soal Alif tidak puas hati..

"Hmm sorry.. Farah tahu saya salah.. Farah cuma jealous dengan Maira.. Sebab dari dulu lagi apa yang Maira nak dia dapat.. Tapi sekarang baru Farah sedar.. Sorry, Naydien.. Maira.." Kata Farah, jujur.

"It's okey Farah. Maira tak pernah dendam dengan Farah.." Kata Nairah lalu melemparkan senyuman manis untuk Farah. Farah membalas senyuman nya manakala Naydien hanya mendiamkan diri..

"Hubby okey.?" Soal Nairah lalu mencapai tangan Naydien. Lengan Naydien yang ditoreh tadi sudah dibersihkan dan dibalut dengan kain bersih. Naydien tersenyum senget lalu mengangkat bahu...

𐡘♡𐡘 𐡘 ֎ 𐡘 𐡘♡𐡘

Beberapa bulan kemudian...

"Terima kasih korang sudi datang majlis Farah dengan Fikri.!" Ucap Farah dengan riang. Harini hari perkhawinan mereka berdua dan semua di jemput hadir. Kini tiada sebarang dendam dan perasan iri hati lagi antara Farah dengab mereka semua. Mereka semua sudah berbaik dan berkawan mesra seperti tiada langsung perkara buruk pernah berlaku..

"Hehe selamat pengantin baru Farah.." Ucap Maira, Lisa dan Airis serentak.

"Terima kasih." Kata Farah lagi lalu menjemput mereka masuk ke dalam..

"Ermm korang dah nak balik ke?" Soal Farah apabila melihat mereka semua sudah bersiap siap untuk pergi. Majlis perkhawinan mereka sudah habis sejam yang lepas hanya tinggal mereka sekawan je yang masih belum pulang.

"Biar la diorang balik sayang. Asyik diorang je.. Abang kat sini disisihkan.. Sedih.." Usik Fikri. Farah mencubit 'manja' lengan Fikri. Fikri mengaduh tahan sakit manakala yang lain gelak melihat gelagat mereka berdua....

𐡘♡𐡘 𐡘 ֎ 𐡘 𐡘♡𐡘

Beberapa minggu kemudian...

"Hubbyyyy.!!" Laung Nairah lagi dapur dengan kuat.

"Ye sayangg kenapa jerit jerit nii.!" Sahur Naydien dari ruang tamu.

"Sinii laaa hubbyyy.!!" Panggil Nairah lagi. Naydien bangun malas malas lalu mengorak menuju ke dapur..

"Hm sayang masak kek ke.? Oh sebab tu ke sayang panggil hubby?" Soal Naydien apabila ternampak kek yang dihias cantik berada di atas meja makan. Nairah hanya mengangguk sambil tersengih. Naydien terus duduk di kerusi lalu memotong kek tersebut tanpa sempat dipelawa oleh Nairah.

"Ish hubbyyyyy.!" Kata Nairah sambil menghentak kaki nya.

"Ye sayang kenapa.?" Soal Naydien, pelik.

"Lain kali kasi la Maira yang potong kan kek tu.. Ishh" Kata Nairah seolah oleh merajuk dengan Naydien. Naydien tergelak kecil melihat gelagat isteri nya.

"Okey sayang.. Duduk sini, hubby nak suap kek.." Kata Naydien. Nairah hanya mengikut arahan Naydien.

"Aa bukak mulut." Arah Naydien, manja. Nairah menggeleng kepala lalu menghulur kan sebuah kotak kecil berbentuk segi empat tepat.

"Hm apa ni sayang.?" Soal Naydien sambil membelek kotak tersebut..

"Bukak la" Jawab Nairah sepatah. Naydien membukak kotak tersebut lalu menayang kan mula pelik. Nairah juga turut pelik melihat reaksi Naydien, sangkaan nya Naydien akan gembira tetapi dia hanya menayang muka pelik..

"Kenapa hubby buat muka macam tu.?" Soal Nairah pelik.

"Hmm kenapa sayang hadiahkan termometer ni.? Sayang demam ke atau sayang nak hubby cek suhu hubby?" Soal Naydien bertalu talu. Nairah menepuk lengan Naydien dengan kuat lalu menarik muka masam.

"Benci la hubby ni.!" Kata Nairah lalu terus pergi dari situ.. Naydien masih bingung dengan keadaan sekarang ini. Dia sempat makan sesuap kek sebelum pergi memujuk isteri tercinta nya...

𐡘♡𐡘 𐡘 Bersambung 𐡘 𐡘♡𐡘

Cinta Si Merah DelimaWhere stories live. Discover now