"Akak dah kenapa macam kucing nak beranak je Alif tengok? " tegur Alif setelah sekian lama melihat kakaknya berjalan mundar mandir dalam dapur.
Pening kepala dari semalam lagi Nairah fikir apa yang dia boleh masak untuk Naydien.
"Akak, Alif tanya niii!!! Oiii akak!! Pening Alif tengok akak dari tadibTawaf meja nii!!" jerit Alif sambil menarik tangan Nairah supaya berhenti berjalan.
"Ish bising lah dia ni, akak tengah fikir menu apa yang ada kaitan dengan buah delima ni," Nairah tarik semula tangannya lalu sambung 'tawaf' meja tersebut.
"Ya Allah, akak nii dah parahh sikit sikit buah delima tak benda lain dah ke? Sama je macam abang nay, " bebel Alif perlahan.
"Hmm bukan akak la yang nak makan. Si Naydien tu haa.." setelah penat 'tawaf' meja, Nairah tarik kerusi dan duduk bertentangan dengan Alif.
"Aik dia yang nak makan yang akak susah payah fikir menu kenapa?" kata Alif, pelik.
"Haih macam ni cerita dia...." Nairah menceritakan apa yang terjadi pada dia dan Naydien semalam kepada Alif dari A sampai Z..
"Oo, macam tu so buat apa susah susah? Talifon kan ada Google la," kata Alif.
"Ya Allahh, kenapa aku tak terfikir nak Google, penat je aku fikir dari semalam!!" jeritnya dalam hati..
𐡘♡𐡘 𐡘 ֎ 𐡘 𐡘♡𐡘
Setelah hampir 5 jam 'berperang' dalam dapur akhirnya siap juga dessert untuk Naydien...
"DONE!!!" jerit Nairah dengan kuat.
"Ya Allah, Nairah dah kenapa jerit jerit ni buatnya daddy kena serangan jantung ish ish" bebel daddy panjang lebar.
"Hah? Alah daddy kat hebatt tak kan sakit jantung punyaa hihi," kata Nairah sambil menanyang muka tak bersalah.
"Apa apa je la kamu ni. Hah ni lagi satu daddy pula nak cakap kat kamu... Tadi Naydien datang dia tunggu kamu dekat pondok sana tu," kata daddy sambil muncung kan mulut ke arah pondok yang dimaksudkannya.
"Haa? Okey kejap Nairah ambil tudung."
𐡘♡𐡘 𐡘 ֎ 𐡘 𐡘♡𐡘
"huii pakcik delima!!" Nairah menjerkah Naydien yang kelihatan seperti termenung itu dari arah belakang.
"Dah lupa cara bagi salam ke? Ha mana aku punya dessert dah lapar ni, " kata Naydien selamba seperti tiada perasan. Dia langsung tak terkejut malah siap perli Nairah lagi sebab tak bagi salam.
"Lapar makan la nasi," jawab Nairah lalu menjeling dia.
"ye la, mana aku punya dessert?" kata Naydien sambil menghulurkan tangannya untuk ambil dessert dia.
YOU ARE READING
Cinta Si Merah Delima
RomanceComedy tapi sweet tapi lawak. Begitu la kira kira ⋆ ˚。⋆ʚ🎀ɞ⋆ ˚。⋆ Kehidupan seorang gadis bernama Maira Naira bukan mudah. Dihantui kenangan lama. Mencari identiti di sebalik gelaran Mr Merah Delima. Siapa Mr Merah Delima? "Kenangan itu mudah terpa...