Part 17 • Kau Kenal Aku?

48 13 10
                                    

Sudah seminggu berlalu tetapi ingatan Nairah masih lagi pada kejadian di Bowling Centre tu

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Sudah seminggu berlalu tetapi ingatan Nairah masih lagi pada kejadian di Bowling Centre tu...

Siapa perempuan tu?

Apa hubungan dia dengan Naydien sampai harini tak nampak batang hidung Naydien?

"Barhh akak! Jauhnyee termenunggg," jerkah Alif dari belakang. Nairah hanya buat tak endah. Malas hendak melayan.

"Akak jom keluar... Pergi makan.. Akak belanja!" ajak Alif manakala Nairah hanya mendiamkan diri.

"Kenapa ni Nairah? Ada masalah ke?" kedengaran suara seseorang bertanya. Dia terus menoleh ke arah empunya suara. Betul tekaan aku. Itu suara Adrian. Nairah hanya melemparkan senyum kepada mereka.

"Nairah kalau kau ada malasah share la dengan aku. Kau tahu kan aku selalu ada untuk kau? It's okey cerita je kat aku mana tahu aku boleh bantu? Nairahh kau dengar tak nii?" pujuk Adrian.

"Tak de apa la aku okey je."

"Kalau macam tu jom ikut kitaorang keluar."

"Malas la," jawabnya pendek, ringkas dan mudah untuk difahami oleh manusia seperti diorang berdua ni.

𐡘♡𐡘 𐡘 ֎ 𐡘 𐡘♡𐡘

"Sapa nak bayar semua ni?" Tanya Nairah. Ye memang Nairah tak nak ikut mereka keluar.. Masalah dia dipaksa, kalau dia tolak sampai esok la diorang merengek ajak keluar. Kalah budak budak tadika..

"Don't worry harini aku belanja semua," kata Adrian. Nairah hanya angguk kepala..

"Serious laa Abang Ad!! Kalau cam tu Alif nak tambah la!" kata Alif teruja.

"Ek eh tak padan dengan saiz makan banyak," rungut Adrian. Nairah tergelak kecil melihat gelagat mereka berdua.

"Elelele akak gelak laa finally!!" kata Alif. Nairah hanya tersenyum. Dengan serta merta senyumannya mati apabila melihat seseorang yang amat dikenalinya.

Siapa? Tak lain dan tak bukan perempuan di samping Naydien semasa di Bowling Centre haritu ialah Farah. Farah Yadira.

Nairah mengeluh kecil tanpa dia sedar, Alif and Adrian memerhati dia sambil menggeleng kepala. Sebelum berangkat pulang...

𐡘♡𐡘 𐡘 ֎ 𐡘 𐡘♡𐡘

*Flashback*

Sebaik sahaja Nairah keluar dari tandas, tanpa sengaja aku terlanggar seseorang. Orang itu adalah...

"Eh jalan tu tengok depan la! Ada mata kan?! Guna la betul betul! Ni tak main langgar je orangg?! Apa kau tak nampak aku yang cantik ni berdiri kat sini?!" tengking perempuan tersebut.

"Sorry sorry saya tak sengaja," kata Nairah sambil tunduk ke bawah. Malas hendak melawan orang macam ni.

"Eh wait, kau ni? Mairah kan?" kata perempuan tu. Nairah agak terkejut bagaimana perempuan ni tahu namanya?

"Eh ni bukan perempuan yang dengan Naydien tu ke?" bisik hatinya.

"Kau tak ingat aku? Kau ni amnesia ke apa?! Okey tak pe kalau tak ingat aku! Yang penting kau perlu tahu! Aku Farah and 'Abang Ad' is mine! Jangan kau berani nak dekat dengan dia!" katanya lalu terus keluar dari tandas tersebut...

*Flashback end*

𐡘♡𐡘 𐡘 ֎ 𐡘 𐡘♡𐡘

Sejak kejadian itu, sampai sekarang Nairah masih tertanya-tanya siapa 'Abang Ad'? Apa kene mengena dia dengan dirinya? Gelang delima ini pun hadiah dari 'Ad' tapi siapa dia sebenarnya?

Dalam ramai ramai kawan Nairah, cuma sorang je nama yang nak dekat dengan 'Ad' iaitu Adrian. Tak mungkin dia?! Tapi Adrian ni pun kadang kadang terlebih caring. Cara dia hampir sama dengan Mr Merah Delima...

"Tapi kenapa hati aku kuat menyatakan yang Adrian tu bukan 'dia'?" bisik Nairah perlahan sambil mencapai kotak dimana dia simpan surat dari 'ad'.

𐡘♡𐡘 𐡘 Bersambung 𐡘 𐡘♡𐡘

Cinta Si Merah DelimaWhere stories live. Discover now