12 • Lemas

48 14 29
                                    

"AKAKKKKK!!!" jerit Alif sebaik saja Nairah tiba di tingkat atas

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"AKAKKKKK!!!" jerit Alif sebaik saja Nairah tiba di tingkat atas.

"Apa?"

"Akakkkkkkkkkkkkkkkkkk boleh tak akak buat kek tu lagiii, sedap laa," Alif membuat muka manja sambil mengkelip mata.

"Boleh, tapi kene Alif kene beli buah delima dulu semua dah habis. Lagi satu berapa kali nak cakap tu bukan kek laa," jawab Nairah. Sebenarnya Nairah memang malas nak buat lagi tart tu.. Masalahnya, dia tak sempat lagi nak merasa tart coklat tu.

"Aiy aip kapten!" Alif menghentak kaki dan buat tabik hormat ala ala tentera.


"YA ALLAH PAKCIK OII... BLA BLA BLA..." Nairah dan Alif terdiam seketika apabila terdengar suara misteri tersebut.

"Eh bunyi apa tu?" tanya Alif.

"Tu bukan suara mummy ke? Dia bebel kat siapa?" giliran Nairah pula bertanya.

"Mummy bebel kat abang Nay kot," jawab Alif. Sekali lagi mereka terdiam seketika sebelum terbitnya senyuman penuh makna. Mereka terus berlari turun tangga dan sembunyi dibalik pintu dapur dan melihat Naydien yang kene bebel dengan mummy.

𐡘♡𐡘 𐡘 ֎ 𐡘 𐡘♡𐡘

"Hoii pakcikk! Sedap kene bebel?" Nairah terus bersuara dari muka pintu sebaik saja kelibat mummy hilang. Naydien memutarkan mata ke atas (🙄) manakala Alif ketawa mengejek Naydien.

"Whatever, Alif kau nak rasa smootie ni? Sedapp!!" pelawa Naydien kepada Alif sambil mengangkat ibu jari (👍🏻).

"Ish giler tak nak!!" Alif mencapai cawan yang dihulurkan oleh Naydien manakala Nairah tersenyum bangga.. Siapa je tak bangga kalau orang suka makan masakan kitakan?

"BRUHH"

"Euu apa ni, masinn. Abang Nay letak garam kann!!" jerit Alif selepas sembur smootie ke wajah.. Nairah.

Naydien sudah terbongkok bongkok ketawa makin kuat tawanya apabila melihat Nairah yang disembur oleh Alif.

"Alif.... Naydien... Korang memang teringin nak jumpa malaikat maut ke hah?" kata Nairah dengan suara yang mendatar dan senyuman yang dibuat buat.

"Erk akak... LARIIIIII!!" Alif lari terlebih dahulu sebelum diikuti Naydien. Nairah mengejar mereka dengan perasan marah yang membuak buakk, mahu jee dia pulas ditelinga diorang sampai putus.

Mereka berlari berkejaran keliling kolam.

"Eh Alif, jangan tolak!" kata Naydien sebelum...

*DUSHH*

"HAHAHA!!" pecah tawa Nairah dan Alif apabila Naydien terjatuh dalam kolam..

"Ishh tak padan dengan umur main kejar kejar," kata daddy yang entah bila masa berada di kerusi tepi kolam..

Cinta Si Merah DelimaWhere stories live. Discover now