Part 19 • Siapa dia?

51 13 27
                                    

"Abangg Adddddd jomm laaa abanggg, abang dah janjii kan

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Abangg Adddddd jomm laaa abanggg, abang dah janjii kan.. nak bawa Farah keluarr.. abanggg" rengek Farah sambil menarik tangan Naydien.

"Yee nanti nanti la ishh kacau je," jawab Naydien. Rimas juga pengarai Farah, gedik mengada ngada tapi apakan daya, mama jemput dia datang bermalam kat sini sementara parent dia outstation. Farah masih seperti itu terus merengek sampai la orang bawa keluar...

𐡘♡𐡘 𐡘 ֎ 𐡘 𐡘♡𐡘

Sementara itu....

"Aduhhh dah lambatt niii! Habis laa akak bising nantiii. Halamakkkk jalan pulakk jammed!" bebel Alif seorang diri didalam kereta. Seperti biasa setiap hujung minggu ada la rancangan kami untuk ke sana kesinii..

"mesti akak dengan Abang Ad dah lama tunggu nii... Habis la akuu!"

Sudah hampir satu jam Nairah menunggu Alif and Adrian diluar cafe, akhirnya Nairah mengambil keputusan untuk masuk dahulu.

"Ishh mana diorang nii lambatnya... Agrhh.. dia punya nak bersiap datang sini kalah perempuan.. sama je dua ekor tu," bebel Nairah. Nairah mencapai talifon nya lalu mendail nombor Alif.

"Angkat laa Aliff mana kauu ni!" bisik hatinya..

"He- hello akak, assalamualaikumm akakk Alif tengah on the way niii! Jalan jammed kat depan ada accident.. Sorry kakk," kata Alif sebaik sahaja talian disambungkan..

"Waalaikumussalam.. Hurm agak agak lambat lagi ke? Lama dah akak tunggu Adrian pun tak sampai lagi ni."

"Oh ye eh? Yess ada geng!" bisik Alif..

"Boleh pulak macam tu.. dah akak nak call Adrian pulak.. bye," Nairah menamatkan talian lalu mendail number Adrian.

"Awak cari saya kee Maira Nairah?" bisik seseorang ditelinga Nairah.

𐡘♡𐡘 𐡘 ֎ 𐡘 𐡘♡𐡘

"Hurmm mana dia ni..." katanya perlahan. Nairah sudah keliling satu sekolah tapi langsung tak nampak kelibat dia..

"Maira!! Kau tengah cari Adie kan?!" jerit Lisa dari jauh. Nairah hanya mengangguk. Lisa berlari ke arahnya.

"kenapa dia nampak cemas?" bisik hatiku..

"Mairaa... Ad- adie.. dia- dia dekat.. kantin," kata Lisa tercungap cungap.

"Wowowow relax Lisa. Tarik nafas dulu, baru cakap."

"Dah tak de masa! Cepat ikut aku!" Lisa terus tarik tangan Nairah menuju ke kantin..

Cinta Si Merah DelimaWhere stories live. Discover now