*Prakkkk*
"Eh tu bunyi kaca pecah..? Wait.. MAIRAH.!!! SAYANGGGGG.!!!" Laung Naydien dari luar rumah. Dia baru sahaja pulang dari pejabat dan disambut dengab bunyi kaca pecah.
Dia terus masuk ke rumah dan menuju ke arah dapur. Dari jauh dia nampak Nairah sedang terbongkok bongkok mengutip serpihan kaca itu. Naydien menghampiri Nairah, dia mengambil serpihan kaca yang Nairah kutip lalu membuang dalam singki. Dia buat isyarat tangan supaya Nairah tidak bergerak ke mana mana.
"Ya Allah sayanggggg.!!!!! Kan hubbyyyyy dahhhhh cakappppp jangannn buatt kerjaaa berattttt.!!!! Kenapaaa degilll niii sayanggggg oiiii kesiannn laa babyy hubby tuuuu.!!" Bebel Naydien sambil mengangkat Nairah jauh dari serpihan kaca itu, dia risau kalau Nairah terpijak kaca itu. Nairah hanya mendiamkan diri.
"Nairah Maira." Kata Naydien lalu mengangkat kening nya. Nairah menayang sengih lalu membuat tangan peace (✌🏻). Naydien hanya mampu menggeleng tahan geram. Bini sapa la ni.
"Hubby lepas makan breakfast tadi tak cuci pun pinggan mangkuk sebab tu la Maira basuh pinggan tu. Tak tahu pulak boleh jadi macam ni.. Ni semua salah hubby.!" Kata Nairah lalu menyilangkan tangannya tanda merajuk.
"Haih ye la sayang.. Risau hubby tau. Sayang ni nakal sangat. Tak reti dudui diam. Ada je benda nak buat.. Tinggal tulang la hubby nanti kalau baby pun ikut perangai nakal mama dia.." Kata Naydien sambil mengusap perut Nairah yang makin membesar.
"Hm sayang, hubby lupa la. Baby dah nak lahir tunggu masa je.. Sayang nak kasi nama apa dekat baby kita.?" Soal Naydien sambil mencubit pipi Nairah, geramm.
"Auw sakit la, hmm sayang rasa nak kasi nama mula huruf N jugak la.." Kata Nairah. Naydien mengangguk tanda setuju. Mereka diam seketika untuk memikirkan nama baby mereka...
"Hmm nama Naila? Okey tak?" Soal Nairah.
"Adlina?" Soal Naydien pula. Sekali lagi mereka diam tanpa jawapan..
𐡘♡𐡘 𐡘 ֎ 𐡘 𐡘♡𐡘
Tiba tiba...
"Ah hubby.. sakitt.!" Kata Nairah lalu mencekam tangan Naydien kuat.
"Aduh sayang sakit la tangan hubby.! Kenapa ni.? Baby nak keluar dah ke.? Sayang okey tak ni.? Kene pergi hospital ke.? Sayang nak pergi hospital? Ke nak duduk rumah je.?" Soal Naydien bertalu talu.
"YA ALLAH HUBBYYYYY, BANYAK SOAL PULAKKK CEPATT LAA BAWAA MAIRA PERGIII HOSPITAL.!!!" Jerit Nairah sambil mencengkam tangan Naydien sekuat hati.
"Ye yeee sabar sayang hubby bawa pergi hospital.." Kata Naydien lalu mengangkat nya ke dalam kereta...
𐡘♡𐡘 𐡘 ֎ 𐡘 𐡘♡𐡘
Dia berjalan ke hulur ke hilir sementara menunggu isteri nya sedang bertarung nyawa melahirkan anaknya. Duduk situ tak kene duduk sini tak kene. Macam kucing hilang anak, resah gelisah..
"Naydien macam mana denga Nairah.?" Tegur papa sebaik sahaja tiba di situ. Semua ahli keluarga nya serta rakan rakan nya juga telah sampai di situ..
"Tak tahu papa, lama dah Naydien ni.." Jawab Naydien.
Beberapa minit kemudian, doctor datang berjumpa wakil. Mereka dibenarkan untuk berjumpa dengan Nairah dan baby newborn. Sebaik sahaja masuk ke dalam, Naydien terus mengazankan anaknya...
"Ya Allah comel nyee.. Anak siapa nii.. Thanks sayang." Kata Naydien lalu mencium babynya bertalu talu. Kemudian nya dia menyerahkan baby tu kenapa mama dan papa atau lebih dikenali sebagai atuk dan nenda..
"Hm dia lupa la tu kita kat sini ni.." Kata Nairah. Naydien menayang sengih lalu datang menghampiri Nairah.
"Thanks sayang, terima sangat sangat sudi terima hubby dalam hidup Nairah. Terima kasih jugak sebab dah bertarung nyawa lahirkan anak hubby. Tak terbalas jasa sayang untuk hubby.. Thanks sayang.." bisik Naydien di telinga Nairah lalu mencium dahinya. Nairah hanya tersenyum, dia sudah kehilangan banyak tenaga jadi dia perlukan rehat sekarang ini..
"Comell nye cucu opahh nii." Kata mummy.
"Biasalahh" Jawab Naydien.
"Apa nama babyy nii Abang Nayyy.?" Soal Alif. Naydien dan Nairah saling berpandangan antara satu sama lain..
"Ha apa nama anak kamu Naydien.?" Soal papa pula..
"Erk Naila" Jawab Nairah..
"Adlina" Sambung Naydien. Mereka memandang antara satu sama lain sekali lagi..
"Naila Adlina" Kata Naydien dan Nairah serentak..
"Oh Naila Adlina.. Hmm sedap nama tu. Pandai mama dengan papa awak pilih nama untuk awak." Kata mummy lalu mencubit pipi Naila. Mummy menyerahkan Naila pada papa dia, lalu Naydien meletak Naila di sisi mamanya...
𐡘♡𐡘 𐡘 Tamat 𐡘 𐡘♡𐡘
YOU ARE READING
Cinta Si Merah Delima
RomanceComedy tapi sweet tapi lawak. Begitu la kira kira ⋆ ˚。⋆ʚ🎀ɞ⋆ ˚。⋆ Kehidupan seorang gadis bernama Maira Naira bukan mudah. Dihantui kenangan lama. Mencari identiti di sebalik gelaran Mr Merah Delima. Siapa Mr Merah Delima? "Kenangan itu mudah terpa...