Seorang gadis berjalan masuk ke dalam sebuah pusat karaoke. Kakinya mula melangkah ke bahagian di mana bilik-bilik VIP berada.
Sampai di bilik paling hujung, pintu ditolak dan dia melangkah masuk.
"Mana Jeno?" soalnya sambil mengambil tempat di kerusi panjang yang tersedia di situ.
"Bukan kau datang dengan dia ke?" soal Jaemin.
"Kalau aku datang dengan dia buat apa aku tanya korang?" gadis itu merungut.
"Yaa, relakslah. Kenapa marah-marah ni?" Haechan menyoal.
"Jeno tu, pelik lah lately ni,"
"Haerin ah, pelik macam mana tu?" soal Seok Kyung yang dari tadi berada di situ.
"Dia dah jarang nak call aku macam selalu,"
"Ala, dia busy lah tu," kata Renjun.
"Dulu boleh je spend time dengan aku. Sekarang ni bukan main susah lagi. Ni, harini pun macam-macam alasan dia bagi. Tengoklah, lambat pula tu," rungut Haerin lagi.
"Sabarlah Rin, jom kita nyanyi dulu," Jenny menarik tangan Haerin.
"Ah, shireo," dia menolak pelawaan sahabatnya itu.
Dan pada masa itulah pintu bilik karaoke itu dibuka dan Jeno melangkah masuk.
"Yaa, tu girlfriend kau dah merajuk," Haechan memuncungkan bibirnya ke arah Haerin.
Jeno mengeluh perlahan sebelum dia mengambil tempat di sebelah Haerin.
"Yaa, mianhei," tangan Haerin dicapai dan digenggam.
"Kau pergi mana?" soal Haerin.
"Aku terbangun lambat. Sorrylah sayang," bahu Haerin dipeluk dan ditarik rapat dengannya.
Haerin memegang pipi Jeno dan wajahnya digerakkan sedikit lalu bibir lelaki itu dicium sekilas.
"Yaa!Yaa!Yaa! Jangan nak lebih-lebih kat sini!" Haechan bersuara dengan menggunakan mikrofon.
"Jealous cakap Chan," kata Jeno sambil ketawa.
Tangannya disatukan dengan tangan Haerin dan dia mula menyaksikan rakan-rakannya menyanyi lagu pilihan mereka.
random tags, sorry :
hwangtimental chanyol- -zkdlin
YOU ARE READING
Me & You
Fanfiction"In the end, it's still me and you" Start |29/3/2021| End |2/4/2021|