20

459 62 0
                                    

"Haerin ah!" Seok Kyung dan Jenny berlari memeluk Haerin yang baru masuk ke kelas itu.

"Yaa! Korang ni kenapa?" soalnya sambil cuba meleraikan pelukan.

"Haish, kitorang rindu kau lah," ujar Seok Kyung sambil mencebikkan bibirnya.

Mereka berjalan ke arah meja masing-masing.

"Tch, aku baru tak datang sehari lah. Bukan seminggu," beg sekolahnya diletakkan di penyangkut yang berada di meja.

"Memanglah sehari, tapi kau langsung tak accept call and reply text kitorang," Jenny menampar bahunya perlahan.

"Ah, yang tu aku minta maaf. Phone aku rosak, kena baling kat dinding," Haerin tersengih.

"Gila. Kau mengamuk sebab apa pula kali ni?" soal Seok Kyung.

"Aniya. Ada masalah sikit,"

Jenny memandang gadis itu tidak percaya.

"Betul. Tak serius pun, cuma korang kenal aku kan? Benda kecil pun boleh buat aku mengamuk," Haerin cuba meyakinkan mereka.

Mereka bertiga mula berbual sementara menunggu loceng pertama berbunyi. Sehinggalah mereka berhenti bila ada seseorang berdiri di sisi meja mereka.

"Haerin ah,"

Mereka memandang Chaewon yang berada di situ.

"Kau nak apa?" soalnya kasar.

"Boleh kita bercakap sekejap? Sekejap je," kata gadis itu seakan merayu.

"Rin, pergi je lah," Jenny menyuruh.

"Haish," dia bangun juga.

Mereka berdua berjalan keluar dari kelas.

"Kau nak cakap apa?"

"Saya nak minta maaf. Saya tahu saya salah sebab saya rampas Jeno dari awak," kata Chaewon.

Haerin ketawa perlahan.

"Rampas? Yaa, it sounds like kau hebat sangat je boleh rampas dia dari aku," ujarnya.

"Okay. Tak kisahlah apa pun istilahnya, tapi saya betul-betul minta maaf. Saya tahu apa yang saya buat tu memang tak patut. Saya tak patut layan Jeno sedangkan saya tahu yang awak dengan dia tengah bercinta. Tolong maafkan saya. Dan tolong, baliklah pada Jeno. Dia sayangkan awak,"

"Dah habis?" soal Haerin.

"Haerin ah, saya dengan Jeno dah—"

"Babe,"

Hendery muncul dari kelas sebelah dan berjalan mendekati mereka. Bahu Haerin dipeluknya dan gadis itu langsung tak menolak.

"Kenapa ni?" soal lelaki itu.

"Dia minta maaf sebab ambil Jeno dari aku,"

Hendery tertawa perlahan.

"Yaa, kau fikir kau hebat sampai boleh ambil dan lepaskan Jeno ikut suka kau? Dah tu, nak bagi semula pada aku pulak tu," Haerin ketawa lagi.

"Yaa, Lee Jeno!" Hendery memanggil Jeno yang juga baru muncul dari tangga itu.

"Ni girlfriend kau ni. Ambillah dia. Pagi-pagi dah buat drama murahan depan Haerin aku," ujar Hendery pada Jeno yang berjalan ke arah mereka.

"Chaewon," bahu gadis yang sedang menunduk itu disentuhnya.

"Jom, semalam dah janji nak breakfast sama-sama kan?" Hendery menyatukan tangannya dengan Haerin.

Jeno yang melihat itu mengetap bibirnya geram.

"Haerin, saya harap awak fikirkan apa yang saya cakap tadi," Chaewon terus berlalu pergi dari situ tanpa menghiraukan Jeno.

"Tch, jom lah," Haerin ikut pergi dari situ dengan menarik tangan Hendery.

Jeno mengeluh perlahan sebelum dia berjalan kembali ke kelasnya.

Me & You Where stories live. Discover now