"Mianhei," ujar Haerin sambil mengelap kesan darah di hujung bibir Hendery.
"Gwaenchanha," ujar lelaki itu sambil memegang tangan Haerin.
Dia merenung wajah gadis itu. Makin lama, wajahnya makin dekat dengan Haerin. Dilihatnya Haerin sudah memejamkan matanya bila bibir mereka hampir bersentuhan.
"Haish," dia menjarakkan wajahnya kembali.
"Wae?" soal Haerin.
"This is not right," kata lelaki itu.
"Kau—,"
"Kenapa tak cakap perkara sebenar je tadi?" potong Hendery.
"Biarlah dia fikir macam tu," Haerin menyandar badannya di sofa.
"Takkan nak biarkan dia fikir bukan-bukan pasal kau?"
Hendery masih tidak berpuas hati.
Dia membawa Haerin ke situ untuk menenangkan gadis itu yang menangis. Dan Haerin tidak sengaja menumpahkan air ke bajunya sendiri menyebabkan dia terpaksa bertukar baju. Baju siapa lagi yang dia boleh pinjam selain baju Hendery.
"Macamlah dia kisah. Dia sendiri yang cakap aku ni tak pandai jaga maruah,"
Hendery memandang gadis itu. Jelas sekali ada rasa kesal pada wajah itu.
"Kau sayangkan dia lagi kan? Sebab tu kau sedih bila dia cakap macam tu?" soal Hendery.
"Of course I still love him. Dua tahun aku dengan dia. Sebelum tu pun, kami memang rapat. Dia yang selalu dengar luahan aku," kata Haerin.
"Tapi tu lah, hati manusia kan. Mana kita boleh agak bila dia nak berubah," ada nada kecewa dalam suaranya.
"Tapi aku rasa tak macam tu," ujar Hendery.
"Apa maksud kau?"
Hendery menarik senyuman nipis.
"Waktu dia marah and belasah aku tadi, aku boleh nampak. Dia sama je macam dulu. Waktu kau still girlfriend dia. Mata dia tu, boleh tembus kepala aku kalau dia tak berhenti tenung aku. Maksudnya apa? Dia still sayangkan kau,"
"Tch, kalau betul kenapa dia dengan Chaewon sekarang?"
"Mistake. People make mistake Haerin. Mungkin dia cuma minat je pada Chaewon. Tapi dia keliru dengan perasaan dia and assume it as love," ujar Hendery lagi.
"Bersungguh betul kau defend dia kan? Bukan korang berdua musuh ke?" soal Haerin.
"Kadang-kadang kita kena mengalah. Buat apa aku beria pikat kau kalau kau dengan dia sebenarnya saling memerlukan. Buang masa right?"
"Ah mwolla, mwolla," Haerin meggelengkan kepalanya.
YOU ARE READING
Me & You
Fanfiction"In the end, it's still me and you" Start |29/3/2021| End |2/4/2021|