18

474 67 14
                                    

"Haerin tak datang sekolah?" soal Jaemin hairan.

Seok Kyung mengangguk.

"Call tak angkat, text tak reply. Aku tak tahu kenapa dengan dia," keluh Seok Kyung.

"Pelik. Jaranglah dia ponteng. Ke dia sakit?" soal Haechan risau.

"Haish, ni semua sebab perempuan tu," ujar Seok Kyung geram.

"Chaewon?" soal Jenny.

"Siapa lagi? Kau tahu kan Haerin cakap dia menyampah sekelas dengan budak tu. Sampai tak datang sekolah sekarang,"

"Yaa, takkan lah sampai macam tu. Mesti ada sebab lain Haerin tak datang," Renjun cuba bersangka baik.

Saat itu pintu bilik itu dibuka dari luar. Jeno dan Chaewon muncul.

"Excuse me, sejak bila orang luar boleh masuk bilik ni?" Seok Kyung bangun dan berjalan ke arah mereka.

"Orang luar? Dia girlfriend aku kut," kata Jeno.

Tangan Chaewon ditarik dan dibawa ke arah tempat mereka semua duduk.

"Yaa, Kim Chaewon!" lengan Chaewon ditahannya.

Kini semua mata memandang ke arah Seok Kyung.

"Kau memang tak tahu malu kan? Dah rampas boyfriend orang, lepas tu buat macam takde apa yang jadi,"

"Joo Seok Kyung, stop!" Jeno memandang gadis itu tajam.

"Kau diam Jeno. Kau pun sama je! Apa yang ada pada dia ni sampai kau tinggalkan Haerin?"

"Seok Kyung ah," Jenny akhirnya bangun dan menghampiri Seok Kyung.

"Seok Kyung dah lah. Jom, kita keluar," Jaemin bangun dan cuba menarik gadis itu.

"Korang semua ni kenapa hah? Korang memang tak kesiankan Haerin ke? Korang memang sokong Jeno ni duakan Haerin macam tu?" soal Seok Kyung dengan menjerit.

"Betul. Aku tengok korang langsung tak kisah dengan apa yang jadi," sokong Haechan.

"Jeno, kau—kau memang dah takde perasaan langsung ke pada Haerin? Mana janji manis kau dulu?" bahu Jeno yang diam sejak tadi ditolak Seok Kyung.

"And kau Chaewon. Wae? Wae kau setuju nak ada hubungan dengan Jeno sedangkan kau tahu dia dengan Haerin tengah bercinta?"

Chaewon hanya menunduk.

"Satu sekolah tahu Haerin dengan Jeno bercinta. Menipu sangat kalau kau kata kau tak tahu," sambung Haechan pula.

Jenny, Renjun dan Jaemin hanya menjadi pemerhati.

"Saya—,"

"Kau percaya Jeno sayangkan kau?" Seok Kyung memotong percakapan gadis itu.

Dia tertawa sinis bila melihat perubahan wajah Jeno dan Chaewon.

"Jeno, cakap dia sukakan saya dari mula-mula dia nampak saya," akhirnya Chaewon bersuara.

"Suka? Yaa, kau tahu tak yang suka, sayang dan cinta tu bawa maksud yang berbeza? Kau rasa Jeno sukakan kau je ke atau dia cinta dan sayangkan kau macam Haerin?"

"Seok Kyung," Jeno cuba menghentikan gadis itu.

Dia memandang pula Chaewon dan gadis itu juga sedang memandangnya.

"Jeno ah, a–awak cinta dan sayangkan saya? Atau, awak cuma sukakan saya dan keliru dengan perasaan awak?"

"Chaewon ah, saya—," Jeno tidak dapat menghabiskan ayatnya.

Seok Kyung tersenyum.

"Mianhei sebab aku kurang ajar. Tapi aku cuma nak yang terbaik untuk kawan baik aku," katanya sebelum dia melangkah keluar dari situ.

Jenny, Haechan, Renjun dan Jaemin juga mengikut langkahnya.

"Jawablah Jeno," ujar Chaewon lagi.

Lelaki itu menarik nafas panjang sebelum tangan Chaewon diraih.

"Chaewon, saya sebenarnya—,"

"Okay, cukup Jeno. Saya tahu apa yang awak nak cakap," jarinya diletakkan di bibir lelaki itu.

"Kita putus. Awak pergilah dapatkan Haerin semula. Saya tahu awak masih sayangkan dia,"

Chaewon menarik tangannya dari pegangan Jeno dan dia melangkah pergi dari situ.

Jeno mengusutkan rambutnya dan menjerit kuat.

"Bodoh! Kau memang bodoh Lee Jeno,"





Any words for Seok Kyung?🎤🎤🎤

Me & You Where stories live. Discover now