"Bodoh, Lee Jeno bodoh!"
Haerin menolak semua buku-buku di atas mejanya.
Sakit hatinya bila mengenangkan semua yang berlaku. Jeno, lelaki yang dia sayang memutuskan hubungan mereka gara-gara pelajar baru.
"Tak guna,"
Tambah sakit hatinya bila melihat Jeno dan Chaewon yang pulang bersama tadi. Hampir satu sekolah menyaksikan Jeno memakaikan topi keledar di kepala Chaewon tadi.
Dan sudah tentu dirinya turut menjadi tumpuan. Ya lah, selama ini cuma dia satu-satunya pelajar perempuan yang pernah dibonceng oleh Jeno.
"Penipu! Lee Jeno penipu. Kau kata kau sayang aku sorang je," air mata mulai turun membasahi pipinya.
Haerin menangis. Dari rehat tadi dia memendamkan semuanya.
"Bodoh, Jeno bodoh,"
Bingkai gambar dia dan Jeno yang berada di atas meja diambil. Gambar dia dan Jeno dua tahun lepas.
"Kau lelaki paling bodoh aku pernah jumpa,"
Bingkai gambar tersebut dicampak ke bawah katil. Tidak cukup itu, dia ke almari pakaiannya pula.
"Kau memang tak guna Lee Jeno!"
Hoodie, jaket dan kemeja milik Jeno yang tergantung elok di dalam almari diambil. Begitu juga dengan dua helai dress yang pernah diberikan lelaki itu dahulu. Pakaian-pakaian tersebut dicampak ke atas lantai dan dipijaknya.
"Kau tunggu Jeno, kau tunggu. Kau ingat senang-senang je kau nak buang aku sebab perempuan tak guna tu," air matanya dikesat.
"Haerin!"
Pintu biliknya diketuk dari luar.
"Ah wae? Jangan kacau Haerinlah!" dia menjerit ke arah Ahjumma Min.
"O–okay. Ahjumma ada buat kek, nanti turun makan ya," pesan pembantu rumah itu lagi.
"Bukan masa yang sesuai lah aku nak makan kek," rungutnya.
Fuhhh, my first nct fanfic😂 okay ke k.o?
YOU ARE READING
Me & You
Fanfiction"In the end, it's still me and you" Start |29/3/2021| End |2/4/2021|