"Noona, bersiaplah cepat," Sungchan memandang kakaknya yang masih santai berbaring di atas katil itu.
Padahal keluarganya ada makan malam dengan keluarga Lee di rumah mereka.
"Omma dengan Appa dah siap ke?" soal Haerin sambil bangun.
"Belum. Tapi kan Appa pesan suruh turun pukul lapan. Lagi dua puluh minit je. Nanti Appa marah pula sebab lambat sangat," ujar Sungchan risau.
"Ni kenapa ni?" Jaehyun muncul juga di situ.
"Noona,"
"Haerin, kenapa tak bersiap lagi?" soal Jaehyun sambil memerhatikan adik perempuannya itu.
"Hish, Oppa kalau Rin tak pergi tak boleh ke?" soalnya.
"Kalau rasa nak kena bebel dengan Omma Appa, buatlah," kata Jaehyun.
"Hish, lecehlah nak kena bersiap," Haerin melangkah ke arah almari pakaiannya.
"Sejak bila pula tak suka makan malam dengan keluarga Uncle Lee ni? Bukan selalu Rin ke yang excited?" soal Jaehyun hairan.
"Noona dengan Jeno Hyung dan breakup,"
"Yaa, Jung Sungchan!" Haerin memandang adiknya itu tajam.
Sementara Jaehyun, dia sudah tersenyum.
"Patutlah," ujarnya lagi.
"Sungchan, kau memang—,"
"Mianhei Noona, Sungchan tak sengaja," Sungchan berlari ke belakang Jaehyun.
"Rin, dah. Pergi bersiap cepat," Jaehyun menahan Haerin dari menyerang Sungchan.
"Dah, Oppa dengan Sungchan keluar cepat," tubuh kedua lelaki itu ditolak keluar dari biliknya.
Dress yang sudah siap digosok dan digantung dalam almari dicapai. Dan dia mula menukar pakaiannya. Usai itu dia ke meja solek.
Bibirnya hanya dioleskan dengan lip tint bewarna merah jambu lembut. Rambutnya dikemaskan dan dia membuka kotak kecil dimana klip rambutnya disimpan.
"Haish.Lupa nak beli baru," kotak itu ditutup kembali.
Klip-klip rambut yang berada di dalam itu semuanya dihadiahkan oleh Jeno. Kotak tersebut lalu dicampak ke dalam tong sampah.
Dompet, Airpod dan telefon bimbitnya disumbat ke dalam sling bag miliknya.
Dia kemudian terus melangkah untuk keluar dari biliknya itu."Haish," dia merungut bila sudah berada di luar bilik.
Kakinya kembali masuk ke dalam biliknya tadi dan kotak yang berada di dalam tong sampah tadi diambil lalu diletakkan di tempatnya kembali.
YOU ARE READING
Me & You
Fanfiction"In the end, it's still me and you" Start |29/3/2021| End |2/4/2021|