"Kau pergi mana semalam?" Haerin mengambil tempat di hadapan Jeno.
Sekarang waktu rehat dan mereka semua berjumpa di bilik khas yang disediakan oleh pengetua sekolah untuk anak tunggalnya Joo Seok Kyung.
"Aku? Mana pergi mana-mana," kata Jeno.
Matanya kembali fokus kepada telefon bimbitnya. Seolah Haerin tidak wujud di hadapannya.
"Yaa, Lee Jeno!" Haerin menjerit memanggil nama lelaki itu geram.
"Kamchagi," Haechan yang sejak tadi duduk di sudut bilik mengurut dadanya.
"Wae?" soal Jeno.
"Baik kau jujur, kau pergi mana semalam?" soal Haerin lagi.
"Aku duduk rumah je seharian semalam. Hari sabtu kan kita dah keluar. Ahad aku stay lah kat rumah," ujar Jeno.
"Penipu," kata Haerin perlahan.
Telefon bimbitnya dikeluarkan dari poket blazernya. Video yang sempat dihantar oleh Jenny tadi dimainkan di hadapan wajah Jeno.
Jeno mengetap bibirnya.
"Seriously Lee Jeno? Kim Chaewon baru lima bulan kat sini. Kau dah rapat dengan dia?" soal Haerin.
"Baguslah kau dah tengok video tu. Aku tak payahlah susah-susah nak sorokkan lagi benda ni," kata Jeno.
"What?"
"Jeno ah," Haechan menggelengkan kepalanya ke arah Jeno.
"Jung Haerin, aku rasa aku—ani, kita. Yes, kita. Kita patut hentikan semua ni,"
"Wae? Sebab Chaewon ni?" soal Haerin.
"Ani. Sebab aku dah bosan dengan kau,"
"Yaa! Kau—,"
"Dah lah Haerin. Aku penatlah. Aku pun tak tahu kenapa aku boleh rasa macam ni. Tapi yang pastinya, perasaan aku pada kau makin lama makin hilang,"
"Sebab Chaewon ni kan?" soal Haerin geram.
Pada masa itu pintu dibuka dari luar. Seok Kyung, Jenny, Jaemin dan Renjun melangkah masuk.
"Apa ni?" soal Jenny hairan.
"Jawablah!" jerit Haerin kuat.
"Ya, sebab dia!" Jeno ikut menjerit.
Haerin ketawa perlahan.
"Okay, fine. Let's stop this. Tapi kau kena ingat Jeno, aku takkan biarkan perempuan tak guna tu macam tu je. Kau tengoklah nanti,"
Telefon bimbitnya di atas meja dicapai dan dia terus melangkah keluar dari bilik itu.
"Haish!" Jeno merungut dan dia juga mula melangkah keluar.
"Kenapa?" soal Seok Kyung sambil memandang Haechan.
"Jerin is over,"
YOU ARE READING
Me & You
Fanfiction"In the end, it's still me and you" Start |29/3/2021| End |2/4/2021|