11

459 73 1
                                    

Jeno berjalan ke arah kafeteria seperti biasa. Rakan-rakannya sudah ke sana terlebih dahulu memandangkan dia ke tandas tadi.

"Eloklah tu, takkan sampai bila-bila dia nak single kan? Lagipun diorang sepadan apa? Hendery kacak, dia cantik,"

"Betul. Lagi-lagi lepas dia potong rambut macam tu,"

Jeno berhenti dan memandang dua pelajar yang asyik berbual tanpa menyedari kehadirannya itu.

"Hendery dah ada girlfriend?" soalnya hairan.

Sampai sahaja ke kafeteria, dia terus ke mejanya memandangkan Haechan sudah mengambilkan makanan untuknya.

"Kenapa semua orang pandang aku?" soal Jeno hairan.

"Diorang tengah bercerita tentang ex-girlfriend kau," kata Jaemin.

"Haerin?"

"Kau ada ex lain ke?" soal Renjun padanya pula.

"Kenapa dengan dia?" Jeno duduk di tempatnya.

Hari ini Chaewon rehat bersama kawannya jadi dia tidak duduk makan di meja itu bersama mereka.

"Kau tak tahu?" soal Haechan.

"Tahu apa?"

"Haerin datang sekolah dengan Hendery tadi. Semua orang buat spekulasi yang Haerin bercinta dengan dia,"

Jeno terdiam.

"Tu," Jaemin menunjuk ke satu arah.

Dan ianya Haerin, Seok Kyung dan Jenny yang sedang berjalan dengan tray makanan mereka.

Paling mengejutkannya adalah penampilan baru Haerin. Rambut panjang gadis itu kini hanya tinggal separas bahu.

"Hai," Seok Kyung dan Jenny mengambil tempat mereka.

Haerin pula dia terus melangkah melepasi meja mereka dan ke meja selang dua meja dari mereka.

"Hendery ajak Haerin makan sekali," kata Jenny walau tiada siapa yang menyoal.

Jeno memandang ke hadapan dan dia melihat Hendery yang sedang membetulkan rambut Haerin saat itu. Gadis itu pula hanya membiarkan sambil menyuap makanan masuk ke mulutnya.

Pandangan matanya bertembung dengan Hendery dan dia melihat senyuman kemenagan di wajah lelaki itu.

"Diorang memang bercinta ke?" soal Haechan.

"Mwolla. Tapi kalau betul pun, tak salah kan?" ujar Seok Kyung berbaur sindiran.

"Dah, dah. Makan cepat semua," seperti selalu, Renjun akan cuba untuk tidak menegangkan situasi.

Me & You Where stories live. Discover now