02

624 75 3
                                    

"Pergilah masuk," Jeno melepaskan pegangan tangannya.

"Kenapa aku rasa sekejap sangat kita spend time harini?" rengek Haerin.

"Aigoo, dari pagi kita keluar kau rasa sekejap je?" pipi gadis itu dicubit manja.

"Eleh dari pagi pun kita dengan diorang. Bukannya berdua je," ujar Haerin.

"Kalau macam tu, esok nak keluar lagi?" soal Jeno.

Haerin menggeleng.

"Appa bisinglah nanti kalau asyik keluar je," Haerin mencebikkan bibirnya.

"Kalau macam tu, kita jumpa kat sekolah nanti je lah," rambut Haerin diusap.

"Video call?"

Jeno tersenyum dan mengangguk.

"Pergilah masuk. Nanti Appa kau bising pula,"

"Arraseo," Haerin mengangguk lalu berpaling.

"Yaa!" Jeno menahan lengannya.

Gadis itu berpaling dan bibir Jeno mencium bibirnya sekilas.

"Bye sayang!"

Haerin tersenyum dan melambai ke arah Jeno yang sudah kembali ke motosikalnya. Kakinya kemudian melangkah masuk ke dalam rumah bila kelibat Jeno sudah tidak kelihatan.

"Baru balik?"

Haerin mengetap bibirnya bila mendengar soalan dari si bapa.

"Haerin, pergi mana sayang?" soal Puan Jung.

"Keluar dengan Jeno," dia tersengih.

"Dah pukul 10 ni. Kamu berdua pergi mana?" Tuan Jung menggelengkan kepalanya.

"Appa, janganlah marah. Rin pergi jalan-jalan je," lengan bapanya dipeluk.

"Hey, Uncle Lee bagitahu Jeno pun sama je macam kamu. Pelajaran makin merosot. Apa nak jadi lah dengan kamu semua ni?" Tuan Jung mula bercekak pinggang.

"Aniya, soalan mid-term haritu susah sangat lah Appa. Kalau tak mesti result kitorang okay je," Haerin mencipta alasan.

"Ya lah tu. Tu si Renjun dengan Jenny tu, elok je result diorang. Rasanya tutor kamu semua sama je," Puan Jung menyampuk.

"Renjun dengan Jenny tu budak genius. Keturunan,"

"Yaa, kamu nak cakap yang Appa ni—,"

Haerin sudah ketawa.

"Haerin naik dulu!" dia melangkah ke tangga dan berlari ke tingkat atas.

"Bertuah punya budak," Tuan Jung menggelengkan kepalanya.

Me & You Where stories live. Discover now