Haerin mengambil tempat di sisi Hendery dengan wajah mencuka. Sakit hatinya saat melihat Jeno dan Chaewon sewaktu dia dalam perjalanan ke bilik muzik tadi.
Kalau Jeno dan rakannya ada bilik khas buat mereka, Hendery dan kawan-kawannya pula akan duduk di bilik muzik memandangkan Xiaojun adalah president kelab muzik.
"Hey, kenapa ni?" soal Hendery.
Telefon bimbitnya diletakkan dan dia mula memandang wajah gadis di sisinya itu.
"Takde apa lah," ujar Haerin.
"Come on, cerita je lah," Hendery bermain dengan rambut Haerin.
"Mesti sebab Jeno kan?" bisiknya di telinga gadis itu.
"Jangan sebut nama dia lah," kata Haerin geram.
Hendery ketawa perlahan.
"Tak payah marah-marahlah. Buang tenaga je marah dia,"
Tangannya menarik bahu Haerin perlahan agar menghadapnya.
"Kenapalah dia bodoh sangat tinggalkan kau untuk budak baru tu?" pipi Haerin dipegang.
Gadis itu langsung tidak menolak menyebabkan Hendery makin suka. Wajahnya makin lama makin dekat dengan Haerin.
"Yaa," Haerin akhirnya bersuara.
"Rin, kalau Jeno boleh tinggalkan kau dan happy dengan budak baru tu, kenapa kau tak boleh?" soal Hendery seakan berbisik.
"Hendery aku—,"
Hendery terus menyatukan bibir mereka. Badan Haerin juga ditolak perlahan sehingga gadis itu hampir berbaring di sofa.
"Masa untuk ma—kan! Oopsss, aku salah timing ke?" Yangyang di muka pintu nampak terkejut.
Automatik Haerin menolak Hendery jauh darinya dan dia kembali duduk dengan betul.
"Tch, tak sempat tunggu balik sekolah eh korang," Xiaojun di belakang Yangyang melangkah masuk.
Beg plastik berisi roti dan air kotak dari koperasi diletakkan di atas meja.
"Aku tahu kau takde selera makan kat kafe," sebungkus roti dihulurkan pada Haerin.
"Gomawo," Haerin menyambutnya.
"Malam esok nak ikut kitorang?" soal Yangyang.
"Pergi mana?"
"Ada pertunjukan bunga api dekat taman tasik yang baru bukak tu. Jom lah," ajak Yangyang.
"Jom. Weekend kan, bolehlah lepak lama sikit," kata Xiaojun pula.
"Kalau kau nak, aku datang jemput kau nanti," Hendery memandang Haerin.
"Okay. Nanti aku call kau,"
YOU ARE READING
Me & You
Fanfiction"In the end, it's still me and you" Start |29/3/2021| End |2/4/2021|