12

451 71 16
                                    

Jeno berdiri di dinding luar yang berada bersebelahan tandas pelajar perempuan itu. Wajahnya ditundukkan bila pelajar yang lalu di situ memandangnya.

Dia melihat lagi kawasan tandas tersebut. Dan akhirnya orang yang ditunggu sejak tadi muncul juga. Dia berjalan ke arah Haerin lalu lengan gadis itu ditariknya.

"Yaa, kau kenapa?" soal Haerin.

Tidak mempedulikan soalan gadis itu, dia terus menariknya sehinggalah mereka tiba di belakang bangunan blok sekolah.

"Yaa, neo micheoseo?" soal Haerin.

Bahu Jeno ditolak kasar.

"Seriously kau dengan Hendery sekarang?" soal Jeno.

Haerin ketawa perlahan.

"Kau sibuk kenapa?"

Jeno sedikit bengang mendengar soalan itu. Tubuh Haerin pantas ditolak rapat ke dinding.

"Yaa!"

"Aku dah cakap jangan dekat dengan Hendery and kawan-kawan dia. Susah sangat ke nak faham cakap aku Haerin?" renungan tajam diberikan buat Haerin.

"Lagi satu, kenapa kau potong rambut? Kau tahu kan aku suka rambut kau panjang?" tangannya menyentuh hujung rambut Haerin.

"Tch, kenapa kau peduli? Kita dah takde apa-apa kan sekarang?" Haerin membalas tatapan tajam Jeno itu.

Jeno tersentak. Baru dia teringat akan fakta yang satu itu.

"Kau boleh dengan Chaewon, kenapa aku tak boleh dengan Hendery? Huh?" dada lelaki itu dipukulnya.

"Sebab Hendery tu bukan lelaki yang baik. Aku tahu tu. Dia berkawan dengan budak-budak nakal kat luar sana. Aku tak nak kau—"

"Jeno," Haerin menutup mulut lelaki itu dengan tangannya.

"Kita dah takde apa-apa. So, kalau aku kawan dengan Hendery or gangster mana sekali pun, it's none of your business. Kau pergilah jaga girlfriend baru kau tu. Tak payah nak masuk campur hal aku lagi. Berhenti ambil tahu hal aku," dada Jeno ditolak dan dia mula berjalan pergi dari situ.

Jeno meraup wajahnya kasar bila melihat kepergian Haerin.

"Berhenti ambil tahu hal aku," kata-kata Haerin tadi menganggunya.

"Tak guna!"

Me & You Where stories live. Discover now