03

540 70 15
                                    

"Jeno,"

Jeno memusingkan badannya bila namanya dipanggil.

"Chaewon ah," dia tersenyum memandang gadis itu.

"Dah lama awak sampai?" soal Chaewon.

"Baru je," balas Jeno.

"Hmm, takpe ke kita keluar berdua ni? Kalau Haerin tahu macam mana?" soal gadis itu lembut.

"Haerin takkan tahu. Ah, dah lah jangan sebut nama sesiapa lagi. Jom, kita masuk," tangan Chaewon ditarik ke dalam kafe itu.

"Awak nak makan apa?" soal Jeno.

"Apa-apa je," gadis itu tersenyum.

"Okay. Awak pergi duduk dulu, saya pergi belikan makanan,"

Jeno melangkah ke arah kaunter. Usai memesan dua chocolate smoothies dan kek coklat, dia kembali kepada Chaewon dengan pesanan tersebut.

"Makan," piring kek ditolak ke hadapan Chaewon.

"Gomawo," ujar Chaewon sambil tersenyum.

"Lepas ni nak pergi mana?" soal Jeno sambil menongkat dagu memandang Chaewon.

"Kedai buku. Saya nak beli buku latihan baru,"

Jeno mengangguk dan tersenyum.

"Bolehlah awak cadangkan pada saya buku latihan apa yang bagus,"

"Boleh. Nanti saya tolong awak,"

"Okay good. Sekarang kita kena makan dulu,"

Sudu dicapai dan dia mula menikmati manisan di hadapannya itu.

Chaewon memandang lelaki itu dan dia ketawa perlahan.

"Wae?" soal Jeno hairan.

"Ni, awak makan comot," Chaewon mengelap kesan krim kek di tepi bibir Jeno.

"Ah, mianhei," seakan beru sedar akan perbuatannya, Chaewon menarik tangannya perlahan.

"Gwaenchanha Chaewon ah," tangan Chaewon dipegang.

"Boleh awak tolong lapkan? Saya tak nampak mana yang comot," ujar Jeno lagi.

Chaewon mengangguk dan menarik tangannya. Tisu yang tersedia di atas meja dicapai dan dia mengelap tepi bibir Jeno.

Jeno menahan senyumannya saat itu. Entah kenapa Chaewon nampak comel di matanya.

Me & You Where stories live. Discover now