"Kenapa tak happy ni?" Hendery mengambil topi keledar yang dihulurkan gadis itu.
"Mana adalah," nafi Haerin.
"Mana Yangyang dengan Xiaojun?" soalnya.
"Ah, diorang lambat sikit. Diorang suruh kita pergi dulu,"
Hendery menarik lengan Haerin untuk ke kawasan padang lapang yang mulai dipenuhi orang itu.
"Ramainya orang,"
"Peganglah tangan aku. Nanti sesat," Hendery berbisik di telinga gadis itu.
Dan hasilnya, bahunya dicubit Haerin.
"Sini okay?" dia memandang kawasan yang sedikit jauh dari orang ramai itu.
"Okay je," Haerin mulai duduk.
Mereka berdua berbual sementara menunggu Yangyang dan Xiaojun.
"Lambat betul dua orang ni," Haerin mengerling jam di tangannya.
"Yaa, tengok ni,"
Hendery menunjukkan skrin telefonnya ke arah Haerin.
Yangyang
Kitorang kat hujung belah kiri.
Malas nak kacau korang berdua.
Enjoy the moment😗"Haish Liu Yangyang," rungut Haerin perlahan.
"Dah nak mula," Haerin bangun dan bersedia untuk menyaksikan pertunjukan bunga api tersebut.
Begitu juga dengan Hendery.
Namun ada sesuatu yang menangkap perhatiannya di antara pengunjung-pengunjung di situ.
"Jeno," nama itu meniti di bibirnya.
Hendery ikut memandang ke arah yang sama. Jelas sekali Jeno sedang berpegangan tangan dengan Chaewon hanya beberapa langkah di hadapan mereka.
"Rin," nama gadis itu dipanggil perlahan.
Jelas sekali wajah teruja Haerin tadi sudah tiada. Berganti dengan wajah suramnya.
Orang ramai mula menjerit teruja bila pertunjukan bermula. Hendery merapatkan badannya dengan Haerin dan bahu gadis itu dipeluknya.
Matanya memandang lagi ke tempat Jeno tadi. Dan apa yang dilihatnya saat itu adalah Jeno yang sedang memeluk bahu Chaewon dan gadis itu mencium pipinya.
"Jangan tengok kalau kau sakit hati," dia terus berdiri di hadapan Haerin.
Pandangan gadis itu sudah diblok olehnya.
"Hendery," Haerin memeluk tubuhnya.
Suasana yang bising menyebabkan dia tidak mendengar suara dari mulut Haerin. Namun dia sudah tahu yang gadis itu sedang menangis.
YOU ARE READING
Me & You
Fanfiction"In the end, it's still me and you" Start |29/3/2021| End |2/4/2021|