Annenizi çok mu seviyorsunuz?
herhalde çoktur. Peki her kadına annenize verdiğiniz değeri veriyor musunuz ?
Herhalde hayır. İşte bu yüzden kaybediyoruz ya insana insan olduğu için değer vermeliyiz ama her neydense biz bunu asla beceremiyoruz.. Düşünsene bi "Empati" kelimesini ne zaman öğrendin?
Büyük ihtimalle en geç 5. Sınıfta felandır, peki bunu öğretmenlerin kaç defa vurguladı sana veya kaç defa empati kurmamızın gerekli olduğu bi konuşmaya şahit oldun. Eminim ki birçok kez.. Peki zor olan ne bunu uygulamak mı bence yanılıyoruz biz ilk düğümü yanlış attık herşey bu yüzden karma karısık bu yüzden yüzlerce bencil, görgüsüz, erkeğin içinde sadece bir tane güvenilir adam gibi adam var... Bu da yetmiyor ve hiç bi zaman yetmiyecek gözlerimizin önünde öldürüyorlar, yakıyorlar, her türlü pisliği yapıyorlar.. Ne uğruna, sebep ne kardeşim seni dünyaya baban mı getirdi neyin kini neyin öfkesi bu annen sana hiç mi şefkat göstermedi merhamet diye bi kelimeyi öğretmedi mi sana sen nasıl bu kadar gaddar oldun bi kıza sahip olup canını almak mı erkeklik... Yazık çok yazık her şey güzeldi.. Peki ya şimdi, şimdi napıcaksın, insanların değil sen kendi yüzüne nasıl bakıcaksın tüm bunları yapıp hayatına devam edebileceğini mi sanıyordun öyle sanıyorsan kandırmışlar seni gaddar insan o kızla birlikte sen de öldün o yanındaki denyo larda öldü sizin kalbiniz karardı artık mutluluğu sevgiyi hissedemeyeceksiniz kendi taş mezarlarınızı kendiniz yaptınız içiniz hep soğuk olacak kulaklarınız patlayacak elleriniz aşınıp yara bereyle dolacak siz cehennem azabını dünyada göreceksiniz...
Ama bize bi şeyi çok iyi öğrettiniz 2- 3 tane hadsizin milyonlarca insanı nasıl üzebileceğini... Evet bizi çok üzdünüz... sizlere acımıyorum sizi evlat diye büyüten annelerinize acıyorum bu da bizim zaafımız bizi en zayıf noktamızdan vurmayı başardınız ama ablamızın mekanı cennet olacaktır ki bunu milyonlar diledi rabbimden o yüzden belki kendimizi avutabiliriz biraz olsun, peki siz bunu yapabilecek misiniz... Ben böyle bi salaklığı nasıl, neden yaptım diye düşünecek misiniz onu da bilmiyorum ama ben bunu her gün düşünüyorum, düşünüyorum ama aklım bi türlü almıyor
Annemi düşünüyorum o benim her şeyim o benim dünyam diyorum onun gülüşü cennetin bi köşesi diyorum sesinin tonu cennetten bi esinti diyorum... O benim annem diyorum ama her şeyden önce ben şunu biliyorum o da bi kadın o da genç bi kız oldu o da çocuk oldu işte bunun için kadınlar bizim en değerlilerimiz en kıymetlileeimiz olmalı biz onlar olmadan yapamayız anneni sevdiğin gibi kimi sevebilirsin peki aşık olduğun her saniye aklında her zaman kalbinde olan bi kızı sevdiğin gibi kimi sevebilirsin, kim hasta olduğunda gecelerce uyumaz, kim seni senden daha çok sever, kim seni her şeyden kıskanır her şeyden sakınır... Bi kadını sevmekten ona değer vermekten daha güzel ne olabilir ki şu dünyada annenin boynuna sarılıp gözlerini kapatıp dakikalarca onu koklamaktan daha huzur verici ne var?
Sizlerden özür dilemek ne kadar doğru bilemiyorum ama ben annemden özür diledim kadınlara değer vermek çok zor olmasa gerek ancak bunu başarabilirsek bizde çağdaş bi ülke olabiliriz teknoloji yle diplomasiyle veya politikayla değil sadece birbirimize daha fazla saygı ve sevgi gösterebilirsek Ulu Önderimizin bahsettiği Muassır Medeniyetler seviyesine çıkabiliriz.... Sadece biraz daha gayret edelim bâylar bu bize yakışmaz bi kez daha hatırlayalım bi dakika daha empati kurmayı deneyelim....Huzu r ve mutluluk sizinle olsun
Özgecan Aslan : mekanın cennet olsun....
ŞİMDİ OKUDUĞUN
YILDIZLARA ASTIĞIM ŞİİRLER
Poésie"şiir ki bu bi devrim, gülümsemek gibi tertemiz" -A.BİLGİN-