Part 7

1.1K 6 0
                                    

Frez membuka mata dengan perlahan.Bila lihat Vivy baring disebelah,terukir satu senyuman di bibir.Dia mencium lembut bibir manis Vivy.Nampak betul girlfriend dia ni penat layan dia tadi.

"No one can replace you babe.Ikutkan hati I nak kahwin dengan you,nak ada baby together.But why must we live in this family,I lagi rela tak kaya janji I dapat hidup dengan you" Frez membelai lembut rambut Vivy.Kenapa dunia ni tak adil untuk diorang berdua?Frez nak hidup seperti orang biasa,takde terikat dengan undang-undang dan yang paling penting bebas pilih pasangan hidup.

Frez mengambil telefon.Dia melihat jam sudah pun menunjukkan pukul 12:00 am.

Oh shit.

"Babe bangun!"Frez menampar lembut pipi Vivy.Kalau kejut cara manja memang lambat nak bangun ni!Diorang kena balik cepat sebab dah sampai masa untuk spend time dengan Luciano Rial Family.

"Sayang I penat ni"balas Vivy lemah.

"Babe dah pukul 12 ni!Cepatla bangun!"Frez mengemas segala barang milik dia dan Vivy yang ada dalam bilik tersebut.

"Tak boleh jadi ni"selepas mengemas Frez terus mengangkat Vivy dan bawa masuk ke dalam kereta.Dah takde cara lain ni je la last choice.Nasib badan girlfriend dia ni ringan je.

"Sayang you nak bawa I pergi mana?"tanya Vivy perlahan.Ya dia masih mabuk lagi sebenarnya.

"Babe sedar please!Sampai bila you nak mabuk ni.Nanti balik I nak jawab apa dengan Daddy!"Frez menampar perlahan paha Vivy.Susah betul kalau dapat girlfriend kaki minum ni.Nak kejut tu mencabar betul!

"What did you say?I can't hear you sayang.You nak bawak I pergi jumpa Daddy?"tanya Vivy dengan gelak tawa kecil.Teruk sangat dah dia ni.Lain cakap lain yang dia dengar.

"Babe wake up!Lagi 15 minutes nak sampai rumah ni!"balas Frez dengan nada yang tinggi.Hilang sabar dah dia.Frez cuma tak nak kantoi je dengan Daddy Franc kang tak pasal-pasal mati diorang.

"What?"Vivy membuka mata dengan perlahan.

"Sayang you angkat I bawa masuk kereta ke?" tanya Vivy.Terus segar mata dia bila tengok Frez disebelah sedang focus memandu.

"You dah tahu jawapan tanya I lagi buat apa.Kalau nak tunggu you bangun tak ke mati kita babe"balas Frez.Bila lihat reaksi Vivy yang baru sedar tu buatkan Frez tertawa kecil.

"Sayang sorry,I betul tak sedar tadi"Vivy memegang erat tangan Frez.

"It's okay.Now you dah betul sedar ke ni?Kang daddy tanya you soalan jangan jawab benda yang bukan-bukan" balas Frez.Mana la tahu kalau mabuk Vivy tak habis lagi.

"Ya I dah sedar don't worry.Sayang I tak nak balik,I nak spend my whole time with you" Vivy memberikan ciuman di pipi Frez.Memang betul pun dia kalau boleh tak nak balik rumah yang macam neraka tu.Buat sakit hati dia je!

"You ingat I nak balik sangat ke?Kalau boleh tadi I nak biar je kita tidur sampai pagi esok tapi tak boleh.We still their family right?"kini Frez memegang erat tangan Vivy.Kalau boleh dia tak nak lepas.

"Kenapa kita kena lahir dalam family ni sayang.I dah tak sanggup nak hadap muka semua orang dalam rumah tu lagi"balas Vivy.

"Hey look at me.Selagi I ada dalam rumah tu,no one can hurt you.Even kita kena pergi that stupid academy,I tetap jaga you.No one can touch my beautiful girl"Frez memberikan satu ciuman di bibir manis Vivy.

"Thank you sayang.I promise one day kita akan bebas jugak dari family ni"balas Vivy dengan senyuman di bibir.

"Of course kita akan bebas.I want to get married with you and have our own baby" jawab Frez sambil membalas senyuman Vivy.

"Me too,I can't wait" kini Vivy memeluk lengan Frez dengan erat.Tak kisah la kalau Frez tengah drive ke apa dia nak peluk jugak!Sekejap lagi dia dah tak boleh nak manja dengan boyfriend dia ni.

"I fucking love you babe" Frez memberikan satu ciuman di dahi Vivy.

___________________________

Camila yang dari tadi tidur terus tersedar bila dengar suara Eddy di sebelah yang sedang on call dengan seseorang.

"I will call you later"Eddy menamatkan perbualan.Dia terus memandang wajah Camila.

"You already wake up baby?"tanya Eddy dengan nada yang lembut.

"Call girlfriend ke,sorry kacau"balas Camila pendek.Sakit hati bila dengar cara layanan Eddy yang lembut dalam telefon tadi.Dasar playboy!

"You sendiri marah kalau I tuduh you,now you pun buat benda yang sama dekat I.Why you jealous eh?"tanya Eddy dengan satu senyuman kecil.

"Tak penat ke perasan tak habis dari tadi?I don't fucking care kalau you call girlfriend you sekali pun"balas Camila dengan nada yang tinggi.Dia terus mengambil pakaian dia dan sarungkan kembali ke badan.Macam mana dia boleh separuh bogel je dengan Eddy dalam kereta ni?

Camila mengeluh.

"Jay yang call I.Dengan dia pun you nak jealous?Im not gay"Frez menjawab segala persoalan yang berada di fikiran Camila.Comel je tengok minah ni jeles!

"Mana la tahu dengan Jay pun you selera"balas Camila.Dia memberikan satu jelingan tajam buat Eddy.Menyampah betul!

"Berani eh you jeling I.Baru je tadi you spend time dengan I,dah lupa ke?"jawab Eddy dengan riak muka yang nakal.

"Just forget about that.I tak ingat"jawab Camila.Dari tadi dia tak berani nak pandang muka Eddy lama-lama.Malu tak habis lagi.

"Senang betul you lupa.I remember every second when im with you Camila.Takkan you tak rasa apa yang I rasa?"tanya Eddy.Dia mendekatkan tubuhnya ke Camila.Eddy memberikan satu ciuman di bibir Camila.

"Eddy stop.We will die if you keep doing this to me!You tahu I memang suka you that's why you berani macam ni kan?" Camila menolak tubuh Eddy.Serabut kepala dia fikir.Ya memang Camila rasa benda yang sama dengan Eddy.Tapi hubungan ni tak akan kemana tanpa persetujuan Luciano Rial Family.

"I know you mesti fikir pasal family bodoh tu kan.Just stop Camila,I benci tengok you lebihkan family tu berbanding perasaan you dekat I!"balas Eddy dengan nada yang tinggi.

"Family yang you cakap bodoh tu yang besarkan I Eddy! We must follow every rule they gave us!"jawab Camila.

"Sumpah I menyesal bagi semua I yang rasa untuk you tadi.I mengaku I memang playboy,tapi setiap benda yang I bagi you semua tu real Camila!I penat la tiap masa fikir pasal you,boleh gila tahu tak!" balas Eddy.Kali ni dia memang dah tak boleh nak simpan lagi.

"Eddy we can't do this.Our family tak akan restu hubungan ni boleh tak you terima benda tu!"Camila menolak tubuh Eddy yang semakin dekat.Eddy tetap tak mengalah.

"Every kiss you gave me tadi,are you really mean it?Answer me Camila!"tanya Eddy.Dia mengunci pergerakan Camila.

"Please forget about it.Anggap je kita tak buat apa-apa pun tadi.Okay?"balas Camila.Dia memang tekad tak nak langgar undang-undang Luciano Rial Family.Susah ke Eddy nak faham?

"We can make this relationship silent.Am I right?Tak ada siapa akan tahu melainkan I dengan you"Eddy masih cuba menagih perhatian dari Camila.Tak sangka playboy macam Eddy boleh fall in love dengan Camila sampai macam ni sekali.

"I can't Eddy.Im sorry"Camila terus menukar kedudukan ke sit memandu tanpa menoleh ke arah Eddy.

"Wait,I boleh naik grab"Eddy terus keluar dari kereta dan berlalu pergi.

Camila terdiam.Rasa sebersalah bila lihat yang Eddy betul-betul ikhlas nak kan diri dia.

"Im sorry Eddy.This is the best for us"




















Ride Or Dies GangWhere stories live. Discover now