Keesokan harinya seperti biasa Vivy akan memulakan hari dengan sarapan pagi.Ikutkan badan dia memang tak larat tapi bila fikir yang maid dalam rumah ni cuma ada hari sabtu dan ahad je,takde siapa Vivy boleh minta tolong selain diri dia sendiri.Nak kacau Frez lagi tak sampai hati.Mereka semua kena pukul teruk semalam memang tak keluar bilik cerita dia.
Kenapa maid dalam rumah ni hari sabtu ahad je?antara sebab dia ialah Luciano Rial Family tak suka orang luar duduk dalam rumah ni dalam masa yang lama.Sebabtu bila weekend maid akan datang dan bersihkan satu mansion yang mewah ni.
Vivy menuruni tangga ke tingkat bawah,terdengar satu perbualan di ruang tamu.Vivy buat tak endah.Mungkin yang lain turun makan,Vivy malas nak ambil kisah penat dan sakit semalam pun tak habis lagi.Perkara yang penting sekarang ni dia nak ambil cereal favourite dan naik ke bilik.Langkahnya diteruskan ke dapur.
"Have a nice dream?"sapa Tuan Franc yang sedang menikmati sarapan paginya.
Vivy menoleh ke arah suara tersebut.Bila nampak je muka Daddy dia Vivy terus mempercepatkan langkahnya.Malas nak tengok muka orang yang takde hati perut ni.
"Lepas kena pukul semalam terus jadi bisu ke?"tanya Tuan Franc dengan nada yang memerli.
Vivy terdiam.Bila dengar daddy dia sindir macam ni boleh buat mood pagi Vivy rosak!
"Im not your daughter, don't talk to me"balas Vivy sambil tangan dia campak kotak cereal yang dibuka ke lantai.Ikutkan hati Vivy nak je baling kotak ni dekat muka Daddy dia kang cacat pulak.
"Kenapa nak kena moody?You yang langgar rules dalam rumah ni, don't put blame on me"jawab Tuan Franc dengan nada yang tinggi.
"Enough!!!"jerit Vivy.Cawan yang dipegang erat jatuh ke lantai.
"Takde sikit ke rasa bersalah dalam diri you Tuan Franc?You pukul anak perempuan yang ada depan mata you ni separuh mati semalam! You're fucking stupid!!"sambung Vivy lagi.Kali ni memang dia jerit sepenuh hati.Tak kisah la kalau satu rumah ni dengar pun.Vivy dah penat hidup dalam neraka ni.
"If you follow our rules I won't touch you!!!"balas Tuan Franc.Laju tangan Tuan Franc mencekik leher Vivy.
"Aku jijik nak mengaku kau daddy aku,stay away from me!"jerit Vivy sambil tangannya cuba melepaskan genggaman Tuan Franc.
Tuan Franc tertawa kecil.Genggaman di leher Vivy dilepaskan perlahan.
"I have to go.Jangan lupa kemaskan cawan yang pecah tu.Or you will be our new maid"Tuan Franc berlalu pergi dengan satu senyuman kecil.
"Fuck you.I don't have parents, you're just a stupid old man who love to kill your own family"balas Vivy seorang diri.Tangan dia mengutip setiap serpihan gelas kaca yang terjatuh tadi.
"Let me help you"sapa Frez dari arah belakang.
Vivy mengalihkan pandangannya ke Frez.Satu senyuman kecil terukir di bibir manis Vivy.
"You pergi duduk dekat sofa sana,nanti kena kaca lagi teruk tangan you nanti"sambung Frez sambil tangannya mengutip serpihan kaca di lantai.
Vivy memegang erat tangan Frez.
"Let me help you okay?"balas Vivy dengan satu senyuman kecil.
"Boleh tapi hati-hati eh"jawab Frez.Bila lihat senyuman Vivy tenang sikit pagi dia harini.Hilang semua sakit dia malam semalam.
"Frez badan you rasa better?" tanya Vivy sambil menolong Frez mengutip serpihan kaca tersebut.
"Don't worry babe,im good.How about you?"balas Frez dengan nada yang lembut.
YOU ARE READING
Ride Or Dies Gang
RomanceGroup yang terdiri daripada anak ketua mafia yang terkenal di Malaysia.Hidup dalam undang-undang yang tak masuk akal!Sikap baran,sombong,dan kejam sudah sebati dalam diri. "Keep our promise kalau tak nak tengok I dengan yang lain mati depan mata you...