Part 4

1.1K 6 0
                                    

Seperti biasa suasana pagi dalam Luciano Rial Family Mansion memang sunyi sepi.Biasa la masing-masing tidur lambat memang jarang la diorang turun tingkat bawah.Melainkan kalau mereka ada urusan kerja di luar baru la mereka sarapan sama-sama.Rumah ni ada 3 tingkat tetapi keluasan rumah dia jangan cerita la.Tambah ada swimming pool,gym,ruang untuk bermain golf banyak lagi la.Sebab tu tak hairan kalau 5 family besar duduk dalam satu mansion ni sebab semuanya cukup dan ada lebih lagi ruang untuk tetamu.

Vivy menuruni tangga dan menuju ke arah dapur.Perut dah berbunyi ni.Dari malam semalam dia tak makan.Lepas je spend time masa tengok movie semalam takde mood terus.Menyakitkan hati lagi ada la.Vivy membuka pintu almari kecil yang menyimpan pelbagai jenis cereal dan snack.Boleh katakan stock makanan diorang ni memang untuk setahun!

"Oh my god ada oreo!!Tinggal satu paket ni kita makan je la"kata Vivy seorang diri.Laju tangan dia ambil plastic oreo tersebut.

"Put it back,that was mine"

Tiba-tiba ada satu suara yang menyapa Vivy.

"I said put it back,that was mine"Jay yang dari tadi perhati je tingkah laku Vivy.Bila nampak je oreo kesayangan dia kena ambil terus dia tegur.Tak boleh jadi ni favorite snack dia tu!

"Jay? Are you kidding me.You're not a morning person"balas Vivy.Malas nak layan mat saleh tak guna ni.Buat mood dia swing je!

"Who cares,that oreo was mine.I buy my own grocery yesterday"jawab Jay dengan riak muka yang serius.

"What the hell?This only one left and I found it first so this is mine"balas Vivy dengan satu jelingan tajam.Sakit betul hati dengan mat saleh tak guna ni.

"Put it back or I give you a morning kiss, should I?" Jay memberi senyuman kecil buat Vivy.

"Just shut your fucking mouth,it's annoying Jay" balas Vivy dan terus melangkah keluar menuju ke arah ruang tamu.Penat nak layan mamat gila ni.Morning kiss? Buatnya Frez nampak tak ke susah dia nanti.

Jay terus memegang lengan Vivy dan merampas paket oreo yang berada di tangan Vivy.

"I said this was mine" Jay mengangkat sebelah keningnya menandakan yang dia dah menang.

"There's a lot snack on there,you keep choosing this! You're fucking annoying" balas Vivy dengan jelingan tajam.

"I already said I bought this yesterday,so it's mine" jawab Jay sambil duduk di sofa.Tangannya laju membuka ikatan plastik menekan button remote yang ada didepannya.

"Liar.You never buy grocery by your own.Just take it,I'm freaking tired to see your face" balas Vivy sambil menuju ke arah dapur.Dia terpaksa la mengalah dan ambil cereal sahaja.Banyak snack lain nak jugak gaduh mat saleh tak guna ni!

"Vivy bring me water please" Jay menjerit meminta pertolongan Vivy.Malas pulak bontot dia nak bangun ambil air.

"Don't make me mad Jay.You got your own fucking hand and leg so use it!" balas Vivy dengan nada yang tinggi.Dah la diri dia ni pantang kena game,lepastu mintak bukan-bukan memang kena tengking la jawab dia!

"Okay thank you Vivy. Appreciate it"jawab Jay.Sengaja dia nak tambah lagi kemarahan Vivy.

"What the fuck is going on?You guys keep shouting like kids.Its still morning idiot" Eddy yang baru sahaja turun terus menyapa mereka berdua.Bising sangat! Pagi lagi dah memekak sakit telinga.

"Ask Jay.He start the war not me"balas Vivy.Dia terus duduk di sofa sambil melihat telefon.Malas nak layan dua orang tak betul ni.Lagi bagus kalau dia text Frez suruh temankan dia.

"Bro,did you know what their plan for tonight?" tanya Jay.Dari semalam dia nak sangat tahu apa yang Luciano Rial Family plan kan untuk diorang semua.

"If I know I would told you idiot.I have no clue"jawab Eddy pendek.Malas nak fikir.

"This family is fuck.Make a plan that we never know.Then ask us to follow everything they say" kata Jay seorang diri.

"Don't be too dramatic,give back my phone Jay" Eddy dari tadi nak tanya soalan ni.

Bila teringat insiden semalam dia terus terbayangkan Camila.Satu saat dengan Camila takkan pernah Eddy lupa.Saat dia cium bibir manis Camila,fuhh lemah lutut.Nasib dia pandai control semalam.

"Bro I didn't take it"balas Jay pendek.

Dia sengaja nak elak dari jawab soalan Eddy sebab memang betul pun dia yang ambil.Jay memang suka kalau bab prank orang ni.Biasa la dah duduk Itali lama sampai terikut budaya mat saleh kat sana.Suka sangat prank orang.

"You can't be an actor Jay.Look so bad on you.Give back my phone or I will kick your ass" Eddy dari tadi tahan sabar dengan perangai mamat saleh ni.Panas je tengok.

Eddy sebenarnya dari awal dah tahu yang Jay ambil phone dia.Tapi tak tahu kenapa semalam dia rasa nak jumpa Camila and try cari masa berborak dengan dia.Mungkin sebab dia semalam horny kut.Nampak pulak Camila depan mata memang kena la.

"Let me save it until tonight,please"jawab Jay sambil memberi reaksi muka yang nakal.

"I need it right now! Give me back idiot!"balas Eddy dengan nada yang tinggi.Hilang sabar dah dia dengan mat saleh ni.

"Bro calm down,just go to my room and take it.Its on my table"jawab Jay.

"Jay you know what.Fuck you!"Eddy terus menaiki tangga menuju ke bilik Jay.Annoying nak mampus mat saleh tak guna ni!

"Morning guys,did I missed something?" Frez yang baru sahaja turun terus menuju ke arah mereka.

"As always,Jay was the one who make this war" balas Vivy.Tersenyum kecil dia bila lihat boyfriend dia turun dan join sekali.Haih Frez ni setiap masa handsome tau!

"Jay please stop doing this shit.Everyone gonna hate you more everyday" Frez terus mengambil tempat bersebelahan dengan Jay.Kang nanti kalau duduk sebelah Vivy nampak sangat diorang couple!

"I just doing my own business, pranking someone.You guys should enjoy it"balas Jay dengan riak wajah masam.

"No one love your business.Stop doing it okay?" jawab Frez.Malas nak layan mamat ni.

"Bye,it will be more good if I sit on my room and watch some nasty things" Jay terus menaiki tingkat atas tanpa menoleh ke arah mereka.

"Sayang"panggil Vivy perlahan.Takut kalau ada orang dengar.

"You want me to hug you babe?"tanya Frez sambil memeluk tubuh Vivy

"Frez no! You can't do this.Ni dekat ruang tamu okay!"Vivy menolak perlahan tubuh Frez.Gila ke apa hug tengah rumah ni?

"Sorry.I can't control myself"balas Frez pendek.Sakit hati dia nak peluk girlfriend sendiri pun tak boleh.

"Tomorrow kita spend time okay,now I nak naik mandi.Bye sayang"Vivy memberikan satu ciuman di bibir Frez sebelum menaiki ke biliknya.

"You fucking gorgeous babe.Can't wait"kata Frez seorang diri.Bila lihat je Vivy boleh lemah dia.Auto turn on!Untung dia dapat Vivy.

Frez terus melangkah pergi ke dapur dan mengambil snack kegemarannnya.Kemudian dia terus menaiki tangga menuju ke bilik.

Malam nanti ada meeting yang besar.Mampu ke diorang semua ni hadap and dengar arahan dari Luciano Rial Family?








Ride Or Dies GangWhere stories live. Discover now