Bab 23

412 5 0
                                    

Luciano Rial Family sedang dalam perjalanan pulang ke Malaysia.Family ini mempunyai Jet peribadi milik mereka sendiri demi memudahkan segala urusan jika melibatkan hal di luar negara.

Mereka sedang berehat di sit masing-masing,semuanya dah kepenatan setelah dua hari menyelesaikan urusan di Italy.Tujuan Luciano Rial Family ke sana adalah untuk mencari musuh mereka yang dari dahulu hingga sekarang sentiasa mengancam untuk membunuh mereka semua.Kalau nak tahu family mafia ni jugak yang menghancurkan ladang kerbau milik Buffalo Caso Crown iaitu rakan business Luciano Rial Family.Semuanya atas sebab rasa tidak puas hati dan dendam.

"Did he forgot everything we gave him before this?" Tuan Franc menanyakan soalan tersebut kepada Tuan Matt.

"He really mean it Franc.If he said he's gonna kill us he will do.Look what he did to Buffalo Caso Crown family"jawab Tuan Matt. Tangannya sedang memegang gelas air fresh orange untuk menghilangkan rasa kering tekaknya.

"If I know this will happen,I won't kick him out of this family"balas Tuan Franc dengan nada yang marah.Sakit hati bila fikir apa yang mamat tu dah buat untuk Luciano Rial Family.

"You're wrong Franc.If we keep him things will getting worse.Mamat tu tetap akan tikam belakang kita walaupun family sendiri"kalini Tuan Matt membuka tablet yang berada dihadapannya.

"Fuck.Dia tak kenal lagi siapa Luciano Rial Family"muka Tuan Franc dah merah tahan marah.

"Macam mana kalau dia sentuh budak-budak tu?"tanya Tuan Matt.Tangannya sibuk scroll gallery untuk mencari gambar.

Tuan Franc terdiam.Kepalanya masih serabut fikirkan tentang perkara ni.Sebabtu lagi cepat diorang semua masuk academy lagi bagus.

"Kau tengok gambar ni,mamat ni sanggup bunuh kawan rapat dia sendiri dan orang tu kawan kita Franc.Our friendships broke because of him.Dia pegang semua rahsia kita!"Tuan Matt menunjukkan gambar mereka semua ketika waktu remaja dahulu yang lama disimpan.Hanya itu sahaja bukti betapa kuatnya persahabatan Luciano Rial Family dahulu.

"Kau bayangkan kalau dia bocor semua rahsia ni dekat budak-budak tu?Ingat diorang nak percaya kita lagi?Sekarang pun dah berani melawan"sambungnya lagi.Panas hati Tuan Matt bila cerita pasal benda ni.Bagi Luciano Rial Family ni semua mimpi buruk buat mereka.

"Anak kau yang mulakan dulu,dia yang berani langgar undang-undang kita Matt"marah Tuan Franc.Bila teringat tentang Frez yang berjaya mengubah undang-undang Luciano Rial Family membuatkan dia tak senang duduk.Punya susah dia bina senang je budak-budak tu ugut mereka semua.

"Dia bukan anak aku.Yang kau patut risaukan sekarang adalah Camila.Kau bayangkan kalau dia tahu family dia sekarang bukan family dia yang betul?Camila je harapan kita untuk teruskan Luciano Rial Family ni!"balas Tuan Matt.Nafas dia naik turun terangkan semua perkara tu kepada rakan baiknya.

"Tutup mulut kau tu Matt!Kau jugak yang paksa aku untuk bunuh diorang semua!"Tuan Franc dah tak tahan dengan semua benda yang keluar dari Tuan Matt.

"Aku paksa? Kau boleh tanya family yang lain macam mana cara kau layan Gianna and Marco dulu"balas Tuan Matt dengan jelingan tajam.

"Tak,sekarang ni kenapa kau ungkit semua benda ni?!"jerit Tuan Franc.

"Kau cemburu dengan apa yang Marco ada sampai kau sanggup bunuh orang yang paling kau sayang Franc"jawab Tuan Matt dengan nada yang sedikit hampa.Kalau boleh semua dalam Luciano Rial Family tak mahu ingat benda tu lagi.Peristiwa yang mengubah sikap Luciano Rial Family.

"Duduk dekat tempat aku baru kau faham apa yang aku rasa!"makin banyak benda yang Tuan Matt ungkit makin sakit hati dia.

"Masalah sebenarnya adalah kau Franc.Kau yang tak boleh move on dengan apa yang Gianna buat dekat kau"kalini Tuan Matt mengubah tempat duduknya ke arah belakang.Malas nak berborak lagi.Nanti tak pasal gaduh besar.

Ride Or Dies GangWhere stories live. Discover now