Bab 11

614 9 0
                                    

Pintu bilik Eddy dibuka perlahan.Eddy yang sedang lena baring di atas katil terus memandang ke arah pintu.

"Dude get out" jerit Eddy.Bila nampak je Jay dekat pintu terus dia naik angin.Eddy ingatkan Camila, nasib dia tak terus peluk.Tak pasal kang mat saleh ni tuduh dia gay.

"Come on,do you expect someone else?"tanya Jay dengan senyuman kecil di bibir.

"Fuck you"balas Eddy dengan satu jelingan tajam.Panas je hati Eddy bila tengok Jay kacau hari indah dia.Memula memang la indah tapi lepas nampak apa yang berlaku depan mata tadi terus murung hari dia.

"Maybe you waiting for someone else"balas Jay lagi.Jay terus baring disebelah Eddy.

"What do you want idiot? Don't ruin my mood!"tanya Eddy dengan nada yang tinggi.Bila tengok Jay baring sebelah dia rasa nak hentak je mat saleh ni.Dasar gay.

"Kiss me please"Jay memberikan pandangan yang nakal buat Eddy.Bibirnya dimuncungkan sedikit.

Eddy terus menampar pipi Jay.Selepas tampar dia terus tolak badan mat saleh ni jatuh dari katil.Padan muka!Gay nak mampus mat saleh ni.Kalau Camila tahu tak ke mati dia nanti.

"Bullshit.Calm down bro!It's fucking hurt"jerit Jay sambil memegang bahu kanannya.

"I already told you idiot don't ruin my mood.What do you want?"Eddy tergelak kecil bila lihat muka Jay berubah masam.Nak sangat prank kan ambik kau!

"Fuck you Eddy!I just want to ask you go with me and Frez hanging out.He have something to tell us"balas Jay dengan nada yang tinggi.

"It will be more easy if you don't ask me that fucking kiss.Give me 10 minutes"Eddy terus membelek baju di almari dan bersiap.

Bila dengar yang Frez ada something nak bincang badan dia automatik bergerak.Kalau boleh Eddy nak join segala yang Frez rancang.Siapa lagi nak tolong diorang kalau bukan mereka berlima ni.

"Only 10 minutes or I will kick your fucking ass"Jay terus keluar dari bilik dan menuju ke parking kereta Frez.

__________________________________

"Did he really coming? It's already 20 minutes"tanya Frez.Hati dia dah panas tunggu Eddy dari tadi tak keluar dari rumah.

"Eddy always late.What do you expect?"balas Jay dengan nada yang bersahaja.

Eddy yang baru memasuki kereta terus duduk di sit hadapan bersama Frez.

"I told you 10 minutes bullshit"tegur Jay dengan nada yang tinggi.

"Shut your mouth or I will ask Frez about your kiss"balas Eddy.

"Wow kiss? Don't tell me both of you have feeling to each other"Frez tertawa kecil.

"He was the one who ask me that kiss stupid.You will be the next one"balas Eddy dengan satu senyuman kecil.

Mereka berdua tertawa.

"I'm not gay okay!Fucking hate you guys"Jay terus memukul Eddy dan Frez.

"Chill bro! We're just joking!"balas Frez dengan nada yang tinggi.

Sekarang ni giliran mereka bertiga pulak gelak tengok perangai masing-masing.

"Let's go.Tak sabar nak dengar plan kau ni Frez!" jerit Eddy.

"Here we go! Let's have some fun!"Frez terus memulakan perjalanan ke cafe kegemaran mereka bertiga.

___________________________________

"Mana mamat ni tak reti angkat call ke?!"Vivy yang dari tadi kehulur kehilir sambil memegang telefon.Dah berapa puluh call satu pun tak jawab!

"Vivy can I go in?"tanya Camila dari luar bilik.

Vivy terus membuka pintu selepas mendengar suara Camila.

"What are you doing here?"tanya Vivy.

"Mana semua boys dalam rumah ni,dah hilang ke?"Camila sebenarnya nak cari Eddy tapi bila jenguk bilik kosong pulak.Terus mood kelaut.

"Semua takde ke?"tanya Vivy lagi.Berganti soalan diorang dua ni.

"Yup diorang semua hilang.I ingatkan you tahu"balas Camila.

"No I tak tahu langsung.You call Jay or Eddy tak?Cuba tanya diorang kat mana"Vivy dah dapat agak mesti diorang semua ni lepak dekat luar.Dah la tak bagitau lepastu keluar senyap macam ni.

"Alright I try call kejap"Camila terus mengambil telefon di poket seluar dan mendail nombor Eddy.

Sekali call je dah angkat eh,laju je!

"Eddy korang semua dekat mana ni?"tanya Camila dengan nada yang tinggi.

"Hey relax,kitaorang semua otw gi cafe tempat biasa.Asal?"balas Eddy.Kalau ikutkan hati dia dah nak panggil baby tadi tapi lupa pulak dalam kereta sekali dengan dua orang mangkuk ni.Kang kantoi sia-sia je.

"Asal you tanya?I dengan Vivy cari you guys la.Cafe mana ni kitaorang otw gi sana okay?"entah macam mana Camila boleh cakap yang dia nak join Eddy sekali.

"What join?Tak pernah korang dua nak join kitaorang tiba-tiba je dah kenapa?"tanya Eddy lagi.Dia tersenyum kecil.Nampak la yang Camila dah rindu dekat dia.Auch!

Camila mengalihkan pandangannya ke Vivy.

"Macam mana ni?"tanya Camila.

"Bagi sini telefon tu"Vivy terus mengambil fon dari tangan Camila.

"Eddy send us your location.Jangan banyak tanya boleh tak!"jerit Vivy.Hati dia dah panas ni.Kalau boleh dia nak jumpa Frez and pukul boyfriend dia tu sekarang jugak!

"Okay okay! What's wrong with both of you.Period ke apa!"balas Eddy.

"Now!"Vivy terus tamatkan panggilan.

"You marah sangat ni Vivy"tegur Camila.Pelik pulak tengok Vivy yang tiba-tiba marah ni.Tadi elok je.

"Sorry,now you pergi bersiap I tunggu dalam kereta okay"Vivy terus mengambil barang dan handbag dia.

"Alright"

______________________________

"Bro asal?"tanya Frez.Hati dia tiba-tiba berdebar.Sah Vivy marah dekat dia ni!

"Entah la dua orang tu period agaknya.Tak pernah nak join kita ni suruh hantar location pulak"balas Eddy.

"Vivy marah kau ke tadi?Ke camila?"tanya Frez lagi.Kali ni soalan dia kena berlapik sikit.Kalau mention nama Vivy je takut kantoi nanti.

"Memula Camila lepastu Vivy.Apa salah aku?"Eddy terus hantar location dalam group mereka berlima.

"Oh shit mampus aku"bisik Frez seorang diri.

Jay yang dari tadi berada di belakang tersenyum kecil.Walaupun dia tak faham apa yang diorang dua ni cakap tapi bila muncul nama Vivy and Camila terus automatik dia senyum.

"I love this one"Jay mengambil earphone dan pasang ditelinganya.














Mereka berlima ni dah mula rapat antara satu sama lain. So agaknya dapat tak diorang ni bersatu demi rosakkan undang-undang Luciano Rial Family?

Don't forget to support me ♡

Ride Or Dies GangWhere stories live. Discover now