Bab 8

789 8 1
                                    

Tuan Franc yang dari tadi tak henti tengok jam di dinding.Mana taknya semua remaja dalam Luciano Rial Family ni masih tak balik lagi.Dia paling pantang kalau ada yang berani langgar undang-undang dalam family ni tak kira la siapa pun.Bagi dia undang-undang dicipta untuk dipatuhi dengan sepenuhnya tanpa menolak sebarang arahan yang diberi.Tapi taat setia tu hanya wujud dalam diri dia sahaja.Jauh beza dengan yang lain.
___________________________

"Babe let's go,kita dah lambat setengah jam ni"Frez terus menarik tangan Vivy dan keluar dari kereta.

Vivy hanya relakan sahaja.Kalau ikutkan hati dia memang malas nak langkah masuk rumah tu lagi.Tapi siapa la dia nak lawan undang-undang Luciano Rial Family.

"Don't worry,I will protect you.Just stay silent" bisik Frez dengan perlahan.Frez tahu bila masuk je dalam rumah ni confirm diorang kena bantai teruk punya.

"Shit I fucking hate this"Vivy terus mengikuti langkah Frez.

Tuan Franc yang dari tadi tak duduk diam menunggu kehadiran mereka terus keluar ke pintu utama apabila mendengar bunyi enjen kereta.

"Explain to me"sapa Tuan Franc dengan nada yang serius.

"Sorry uncle,Vivy minta Frez ambil dia sebab dah lambat tkde transport but I came late.I was drunk"balas Frez.

Itu je idea yang ada dalam kepala Frez sekarang.Walau apa sekalipun Frez tetap akan protect girlfriend kesayangan dia ni tak kisah la kalau dia kena bantai sekali pun.Janji bukan Vivy.

"Vivy where are you going?"tanya Tuan Franc lagi.

"I was drunk uncle,Vivy tak salah.Frez yang lambat ambil dia"balas Frez.

"You know the rules right?How dare you give me that stupid answer!"Tuan Franc terus menampar pipi Frez.Jelas kelihatan kesan merah di pipi putih lelaki tersebut.

"Sorry uncle.I swear it won't happen again"balas Frez sambil menundukkan kepalanya.Kalau sekarang ni Frez berani angkat kepala takut lagi sebelah pipi pulak yang merah.

"Frez,you keep doing a same thing.Boleh tak sekali je jangan malukan daddy!"Tuan Matt yang dari tadi mendengar perbualan mereka terus datang menghampiri dengan lebih dekat.Sengaja Tuan Matt biarkan rakan dia bagi hukuman sebab kalau dia sendiri yang bagi takut lunyai je anak lelaki dia tu.

Frez hanya mendiamkan diri. Genggaman tangannya semakin lama semakin kuat.Kalau dah sampai limit boleh melayang penumbuk dia ni.

"Oh anak lelaki I dah pekak rupanya.Answer me Frez.I don't like to see your innocent face!"sambung Tuan Matt dengan nada yang tinggi.

"Dah habis?Kalau nak membebel sampai esok pun tak settle.Bagi la kitaorang mandi apa semua lepastu both of us will join you guys.Apa lagi yang tak kena ni?!!!"jerit Frez.Dia dah hilang sabar bila dengar sindiran dari daddy dia.Panas je!

"Go to my room right now"balas Tuan Matt.Kalini Frez memang betul dah melampau.Dah berani melawan cakap lepastu tengking pulak tu.

"If I go to that fucking room,jangan mimpi nak tengok Frez masuk academy"balas Frez dengan satu jelingan tajam.

Frez tahu academy tu memang penting untuk family dia.So bila lagi nak guna peluang ni,dah ada depan mata kan?

"Jangan cabar daddy.I said my room right now!"jawab Tuan Matt.

"Make a deal,your room or that fucking academy?"tanya Frez sambil mengangkat sebelah keningnya.

Kalini Frez dah tak kisah kalau jadi anak derhaka sekali pun.Kalau macam ni cara layanan family dia layak ke kalau diri dia ikut semua perintah?Langsung tak adil.Buang masa and sia-sia je.

"Matt stop.You will run everything we plan"kali ni giliran Tuan Franc bersuara.

Tuan Franc risau kalau kawan dia ikutkan nafsu dan rosakkan semua benda yang dah mereka plan bersama.Luciano Rial Family tak pernah gagal dalam apa-apa benda yang mereka rancang.

Tuan Matt terus berlalu pergi dan menuju ke arah ruang tamu tanpa menoleh ke arah mereka.

Frez tersenyum kecil.Rupanya senang je nak ugut Luciano Rial Family ni.Kalau dia tahu dari dulu lagi dia dah guna trick macam ni.

"If Jay,Eddy and Camila didn't coming back in 10 minutes.I will change my mind!"Tuan Franc terus berlalu pergi meninggalkan mereka berdua.

Vivy terus mengalihkan pandangannya ke Frez.

"Our room in 15 minutes,I nak tengok and lap luka you"bisik Vivy dengan perlahan.Dari tadi dia tak senang duduk bila Frez kena tampar sebab nak back up diri dia.

"Babe im good, don't worry.I will call you later.Now let me continue this game okay?"balas Frez dengan satu senyuman kecil.

Vivy hanya mengangguk kecil.

"Love you so much"Vivy memegang tangan Frez dengan erat dan terus berlalu pergi.

Bagi Vivy Frez adalah segalanya buat dia.Lelaki ni la yang sanggup ada dengan dia waktu susah senang.Tanpa pertolongan Frez,rasanya banyak kali dah diri dia hampir kena pukul dengan daddy.Bayangkan kalau ayah sendiri pun sanggup naik tangan dengan dia berbanding lelaki yang dia kenal dari kecil ni?Dah boleh nampak kut beza mana satu sayang dengan tak.

"I love you more babe"balas Frez seorang diri.Frez terus menaiki tangga ke tingkat atas.

_______________________________

"Tak habis nak cakap pasal family bodoh tu sampai tak fikir perasaan aku.Why must I trying so hard on you Camila?You never do the same" bisik Eddy seorang diri.Lantak la kalau driver grab ni nak cakap dia gila ke apa,hati dia ni lagi penting.Dah macam kena hiris dengan pisau sakit dia.

Eddy sendiri tak tahu kenapa dia boleh try hard sangat nak perhatian Camila tadi.Betul ke dia cintakan perempuan tu?Ke sebab Camila selalu buat dia horny sampai perasaan cinta boleh wujud dalam diri playboy dia ni.Tapi bila dengan Camila Eddy akan sentiasa jadi diri dia yang sebenar.Semua benda yang dia tunjuk dekat Camila semua tu real.Mungkin Eddy dah selesa bila berada dengan Camila?Ya la dari kecik sampai besar sama-sama perasaan suka tu pun sekejap hilang sekejap timbul.

Telefon Eddy berbunyi.Bila tengok je ada panggilan dari Frez masuk terus Eddy angkat.

"Im omw bro just chill"Eddy memulakan perbualan.Dia tahu Frez mesti tanya soalan bila nak balik.Naik bernanah telinga dia dengar.

"Bro hurry up.I got something fun for you"balas Frez.

"Something fun?What the hell are you talking about.Got the punishment seems fun to you huh?"tanya Eddy dengan nada yang tinggi.Menyampah bila dengar apa yang Frez cakap.Tahu la dia buat silap takyah la nak perli macam ni.

"Hey we'll play a reverse card with them.You can't miss this chance"balas Frez.Panggilan tersebut terus dimatikan oleh Frez.

"A reverse card? That's my boy"Eddy tersenyum kecil.

Tak sabar rasanya nak balik and join plan Frez.Ini la masa dia nak balas dendam dengan family bodoh yang selalu menyusahkan diri dia ni.Eddy masih tak faham macam mana la Camila boleh taat sangat dengan undang-undang Luciano Rial Family yang tak masuk akal ni?Boleh gila dibuatnya kalau ikut je arahan diorang semua.

"Bang cepat sikit,saya tak tahan nak terkencing ni"Eddy terus mengalihkan pandangannya ke luar tingkap.















Sorry for the late update.Keep supporting mee! <3

Ride Or Dies GangWhere stories live. Discover now