"We have 2 more days for that fucking academy"Jay memulakan perbualan.
Lepas makan tadi masing-masing dah terbaring dan berehat di ruang tamu.Dah kenyang kan badan pun malas nak bergerak.Semua dah tersandar and baring dekat sofa yang empuk milik mansion Luciano Rial Family.Masakan dari Camila dan Vivy tadi memang sedap habis licin tiga orang tu melantak.
"I can't trust this.How can we agree about this bullshit"balas Eddy dengan nada yang sedikit tinggi.
"There was another family who joining too and it's make me feel dumb"keluh Vivy seorang diri.
"Yea I heard it too! Buffalo Caso Crown family will join that academy right?"tanya Camila.
Vivy hanya mengangguk sahaja.Bila cerita pasal family tu buatkan Vivy takde mood.Ya memang betul family tu adalah rakan business Luciano Rial Family tapi disebabkan sikap anak-anak mereka yang sebaya dengan diri dia membuatkan Vivy kurang senang untuk bergaul.Mereka selalu je berjumpa antara satu sama lain dan kesemua Ride or Dies gang boleh masuk dengan diorang kecuali Vivy.
"How if we failed?"soalan itu ditujukan kepada Frez.Eddy memandang tepat wajah rakan baiknya.
"Guys can we stop?"arah Frez dengan nada yang lemah.Serabut otak Frez bila yang lain masih ragu-ragu dengan diri dia.
"Sorry Frez kitaorang just takut"jawab Camila.
"Korang nak bebas kan dari sini?So just trust me okay?"tanya Frez.Kali ni dia pandang wajah Ride or Dies gang satu per satu.Hanya mereka saja yang Frez ada.
"Just trust each other okay?We already been through every single things together and I bet this won't be a problem for us"kali ni giliran Jay bersuara.
"Jay was right"Eddy menarik nafas panjang.
"I know it sounds a bit cringe but stick together?"Camila menghulurkan tangannya dan diletakan di atas meja.
Keempat dari mereka memandang wajah masing-masing.Satu senyuman terukir bibir.
"Yup stick together until we die"Eddy meletakkan tangannya di atas tangan Camila dengan gelak tawa kecil.Tak sangka ayat tu boleh keluar dari mulut Eddy.
Tangan Camila disambut dengan sentuhan dari Vivy,Frez,dan Jay.Tak kira la apa masalah yang akan datang mereka akan hadap sama-sama dan bebas dari family yang mereka benci ni.Itu janji diorang semua.
_______________________________
"Ciao"Tuan Franc menegur seorang lelaki dengan senyuman penuh di bibir.
Langkahnya laju masuk ke dalam gudang lama milik Buffalo Caso Crown family dengan berpakaian sut yang lengkap dan kemas.
"Dia masih tak nak bukak mulut Tuan Franc"balas salah seorang anak buah Luciano Rial Family yang ditugaskan untuk menjaga tahanan mereka.
"Bebal sangat mat saleh Italy ni"Tuan Franc terus menampar kuat pipi lelaki tersebut.
"Aku bawak kau kehulur kehilir ikut aku sampai Singapore ni untuk kau bukak mulut cakap dekat aku mana boss tak guna kau tu"Tuan Franc menarik rambut lelaki tersebut dengan kasar dan memandang tepat ke arah mata biru lelaki yang berada dihadapannya.Perlahan Tuan Franc keluarkan pisau kecil dari poket seluarnya.
"You make me do this shit!"Tuan Franc terus menikam lengan sebelah kanan lelaki tersebut.Terus mengalir darah yang banyak sekali di badan putihnya.Keadaan yang diikat dengan tangan dan kaki membuatkan lelaki itu tidak mampu bergerak.
"AAAAAAAAA!"jerit lelaki tersebut menahan pedih dan sakit.Dilihat tangan kanannya dipenuhi dengan darah.
"está en Malasia! Eso es todo lo que sé! (he's in Malaysia! That's all I know!)"balas lelaki tersebut dengan keadaan yang lemah.
"Shit!I thought he still around here.Fuck!"Tuan Franc terus memberikan arahan kepada anak buahnya untuk bunuh lelaki tersebut dan terus bergegas keluar dari gudang.
Setiap langkah Tuan Franc diiringi dengan keluhan yang penjang.Nafas dia dari tadi naik turun menahan geram dan marah.
"What's wrong with that face,bengang nak mampus je muka mamat ni"bebel Tuan Matt seorang diri.Diperhatikan setiap langkah rakan baiknya itu.Nampak betul tengah marah even jauh tapi Tuan Matt masih dapat rasakan hembusan nafas Franc itu.Menakutkan.Seram.
Tuan Franc melangkah masuk ke dalam kenderaan yang berjenama Toyota Vellfire itu dengan perasaan yang marah dan serabut.
"I hate that face Franc"tegur Tuan Matt.Tangan masih memegang sebatang rokok,sambil tunggu kawan baik dia deal tadi boleh dia berasap kejap.
Tuan Franc menghalakan pistol kecil kegemarannya di kepala Tuan Matt.
"He's in Malaysia"Tuan Franc memulakan perbualan.
"What?"tanya Tuan Matt dengan riak muka yang keliru.Sape dekat Malaysia?Dia ni cakap apa?
"Kau pekak ke bodoh?AKU CAKAP MAMAT TAK GUNA TU DAH DEKAT MALAYSIA!!!"jerit Tuan Franc.Dah la dia bengang dengan mamat tu member dia ni pulak boleh blur nak mampus!Memang panas la cerita dia.
"Maksud kau Steve dekat Malaysia?"tanya Tuan Matt dengan nada yang lemah.Seolah-olah seperti tidak percaya bahawa musuh mereka sekarang sangat dekat dengan Luciano Rial Family.
"Lain kali telinga tu korek biar faham apa aku cakap!"Tuan Franc mengetuk kepala Tuan Matt menggunakan pistol kegemarannya dengan sangat kuat.Itu sahaja cara yang boleh buat dia lepas geram.
Tuan Matt tak mampu nak rasa kesakitan tersebut kerana masih terkejut dengan apa yang Franc katakan sebentar tadi.
Siapa Steve?Dia adalah musuh yang Luciano Rial Family cari dari awal hingga sekarang dan bukan setakat musuh malah pernah menjadi sebahagian dari Luciano Rial Family dahulu.
"Inform another family that we must come back to Malaysia as soon as possible"arah Tuan Franc dengan nada yang tinggi kepada salah sorang anak buahnya.
"Franc this can't be real!"Tuan Matt masih tidak boleh terima apa yang dia dengar sebentar tadi.
"Wake up stupid! He's not our family anymore.Don't be too dramatic.Matt yang aku kenal tak pernah rasa sayang family dia,remember that!!!"jerit Tuan Franc sambil mencekik leher rakan baiknya itu.
"But you're my family too,I supposed to love you and make sure all of us safe"balas Tuan Matt dengan nada yang sebak.
"Betul.Aku memang family kau,but that was a long time ago. Everything is fuck up right now we must fix it first!After that aku akan fikir macam mana nak sayang Luciano Rial Family balik"jawab Tuan Franc sambil melepaskan genggaman di leher Matt.
"Kau jangan tunjuk muka kesian dekat aku,keputusan aku muktamad.Aku tetap akan bunuh mamat tak guna tu so please jangan buat benda bodoh"sambung Tuan Franc lagi.
Tuan Matt terdiam sambil menahan sebak.Tak sangka perkataan itu keluar dari mulut rakan baiknya sendiri.
"You're not Franc yang aku kenal"bisik Tuan Matt seorang diri.
Perasaan kecewa dalam diri semakin bertambah apabila melihat sikap Franc.Ya betul diri dia pun bukan seorang yang sayang keluarga,tengok cara dia layan Frez pun dah tahu.Tapi bila it comes to Luciano Rial Family, everything is priceless.Persahabatan mereka dari kecil sehingga mereka besar tapi semuanya hancur sekelip mata.
"I have no reason to love this family anymore"
So Luciano Rial Family dah tahu mana musuh mereka berada sekarang,lepasni tak tahu apa nasib Ride or Dies gang bila dah mula masuk academy.
Fyi ni draft sebelum kejadian tak boleh nak log in account sendiri tu so sorry kalau ada kurang!Stay tuned okiee!💕
YOU ARE READING
Ride Or Dies Gang
RomanceGroup yang terdiri daripada anak ketua mafia yang terkenal di Malaysia.Hidup dalam undang-undang yang tak masuk akal!Sikap baran,sombong,dan kejam sudah sebati dalam diri. "Keep our promise kalau tak nak tengok I dengan yang lain mati depan mata you...