Bab 17

422 5 0
                                    

Selepas 40 minit akhirnya mereka sampai di tempat yang ingin dituju.
Mereka terus masuk ke grocery shopping mall.

"Me and Camila will buy some chicken or meat,how about you guys?"Vivy memulakan perbualan.

"It's okay,both of you just go find your favorite snack.Me and Eddy will handle that,and Jay go find some good wine"balas Frez dengan satu senyuman di bibir.

"Alright! Jay,make sure you find everyone favorite wine, don't be selfish"jawab Vivy.Mat saleh ni kena warning dulu kang sesuka dia je beli mana yang dia nak.

"Don't worry,just trust me"Jay terus meninggalkan mereka semua dan pergi ke arah bahagian non-halal.

"Okay girls,go get some snacks"Frez terus menarik tangan Eddy dan pergi ke arah makanan mentah.Diorang berdua ni memang ada ciri seorang suami ni,pandai beli ayam dengan daging.Selalunya orang lelaki ni kosong je bab beli barang dapur.

"Yeayy let's go Camila!"langkah mereka berdua pula terus ke bahagian snack food.

______________________________

"Ciò che il diavolo! come possono trovarci? (what the heck!how can they find us?) " jerit Tuan Franc.

"Mi dispiace (I am sorry)"balas salah seorang anak buahnya.Masing-masing sudah tunduk hormat kearah setiap ketua besar.

"Stupido!!" Tuan Matt terus melepaskan satu tembakan di kepala lelaki tersebut.Mengalir darah yang banyak di atas lantai.

"Se non vuoi che ti uccida, dammi informazioni su di lui!! (If you don't want me to kill you,give me information about him!)" jerit Tuan Franc dengan kuat.Barang yang berada disekeliling habis pecah dibaling oleh Tuan Franc.Perasaan marah dia dah sampai tahap paling tinggi.

Kesemua anak buah Luciano Rial Family berlari keluar dari bilik setelah mendengar arahan dari Tuan Franc Makin lama dalam tu takut ada lagi ramai yang mati.Lagi-lagi bila tengok marah Tuan Franc yang sedang membuak-buak tu.

"Dobbiamo fare qualcosa Franc (we have to do something Franc)"balas Tuan Sheeran dengan riak muka yang ketat.

"Lo troverò, non importa quale!(I will find him no matter what!) " jawab Tuan Franc.Pistol ditangan terus dicampak ke arah dinding.

"Morirà! (he will die!)"kalini giliran Tuan Matt melepaskan geram.Kaki dia laju menendang setiap pasu yang berada dalam office tersebut.

"Continuare a cercarlo,Voglio che muoia davanti a me! (keep searching him,I want he die infront of me!)" balas Tuan Franc lagi sambil pandangannya dihalakan ke arah ketua besar yang lain.

"Manderò più persone a trovarlo (I will send more people to find him)" jawab Tuan Sheeran.Bila masing-masing dah naik angin kena ada salah sorang yang tolong leraikan.So nak tak nak Tuan Sheeran yang akan arahkan budak dia untuk cari musuh ketat diorang.

"Grazie Sheeran (thank you Sheeran)" Tuan Franc meninggalkan mereka semua dan keluar dari office.

"Fuck!!"jerit Tuan Matt.Kepala dia semakin serabut dengan semua benda.

______________________________

"I saw my favorite snack in this trolley"tegur Jay dengan riak muka yang nakal.

"Don't you ever take my oreo!!"balas Vivy dengan nada yang tinggi.Bila teringat balik yang Jay pernah prank makan oreo kesayangan dia terus naik darah ni.

"Bullshit.Just buy one box,it will be more easy right?"jawab Jay dengan nada yang bersahaja.Mat saleh ni dekat luar pun masih cari pasal dengan orang eh!

"Go get by your own"balas Vivy dengan satu jelingan tajam.Menyampah dengan mat saleh tak guna ni.

"Relax,I will take it don't worry"Jay terus mengangkat satu kotak oreo perisa original dan masukkan ke dalam trolley.Kan selesai masalah?

"How about wine?"tanya Camila.Dari tadi dia tergelak kecil tengok telatah Vivy dan Jay bergaduh.Pasal makanan pun boleh gaduh besar ya.

"This is the best one! Hot stuff!"balas Jay sambil mengangkat botol wine flavor grape yang dipilih.

"I like that!You did a great job!"jawab Camila dengan satu senyuman manis di bibir.

Frez dan Eddy terus menyertai mereka bertiga.Tangan dah penuh dengan plastik ayam dan daging.Semua untuk bbq malam ni!

"Did I missed something?"tanya Eddy.Tetiba hati dia jeles bila tengok Camila senyum depan Jay.Mat saleh ni bukan boleh harap sangat,takut girlfriend dia kena kebas je nanti!

"Don't worry,we just having fun"balas Jay dengan satu riak muka yang nakal.Saja nak test Eddy!

"Alright kalau semua dah habis jom kita bayar!"arah Frez dengan satu senyuman.Hati dia betul gembira harini.

"Let's come back home!"jerit Jay.

"They will think you're crazy Jay"tegur Eddy dengan gelak tawa kecil.

"Fuck I don't care"balas Jay.

Semua tergelak kecil bila tengok telatah mat saleh ni.Ada je benda yang buat diorang semua terhibur.

Mereka semua terus pergi ke counter untuk membayar barang yang sudah dibeli.

"Don't worry, Luciano Rial Family got a lots of money!"Frez terus menunjukkan kad yang berada ditangannya.

"Hell yes!They will fucking pay everything we buy!"balas Eddy dengan gelak tawa kecil.

"This is how we use them"kini giliran Jay mencelah.Mereka semua tergelak bila dengar apa yang Jay cakap.

Memang betul pun ni je la cara nak balas dendam dengan apa yang Luciano Rial Family dah buat dekat diorang.Selagi ada duit selagi tu diorang semua guna sehabis baik.Layan anak sendiri pun macam binatang memang layak la kan?

Mereka terus menuju ke kereta dan pulang ke Mansion Luciano Rial Family.

















sorry kalau creator lambat update saya busy dengan study,so if ada masa free kita sambung lagi!Thank you for supporting me! ❤️

Ride Or Dies GangWhere stories live. Discover now