''Bu okul bi harika''
Berna'nın sevinç dolu sesiyle gözlerimi okuldan ayırıp ona döndüm. Eski okulum gibi özel okul olmasının yanı sıra bu okul çok daha büyük ve görkemliydi. Okulun bahçesinde öylece diklip dururken yanımdan geçenkızları da bir yandan inceliyordum. Okulda ki güzel kızların sayısı oldukça fazlaydı ve ilk dakikadan gerilmeme sebep olmuştu. Tabiki de bu okulda onu kızlardan kıskanacağım bir erkek arkadaşım yoktu ama kızların benim eteğimden daha kısa etekleri ve yüzündeki makyajlarla oldukça çekici gözüktüklerini itiraf etmeliydim. Kendimi meslek lisesinin önünde kızları inceleyen erkek gibi hissetmiştim bir an. Kafamı sağa sola sallayarak komik düşünceyi aklımdan çıkardım. Allah'ım gittikçe değişen ruh halim beni bile korkutuyordu artık.
''Hadi gelin sizi arkadaşlarımla tanıştırayım.'' Sena'nın yönlendirmesiyle bir grup kız ve erkeğin bulunduğu köşeye doğru ilerlemeye başladık. Beni koluyla dürten Berna'ya doğru döndüm.
''Şu an hayatımda Enver olmasaydı ne olurdu diye düşündüm.''deyip güldüğünde bende güldüm. Ne olursa olsun Enveri herkesten herşeyden çok seviyordu ve onu başkasına değişecek biri değildi Berna. Onun sevgisi de güveni de Envere karşı hep sonsuzdu.
''Selam millet.'' Yanlarına vardığımız gruptan ilk izlenimime göre grubun en haylaz çocuğu konuşmuştu.
''Bu Batuhan'' Sena'nın bize gösterdiği isminin Batuhan olduğunu öğrendiğim çocuğa döndüm. Berna'ya selamlaştıktan sonra bende uzattığı elini sıktım. Gözlerinin içi gülerek bana baktığında bende aynı samimiyetle karşılık verdim. İlk dakikadan sergilediği sempatik tavırlarla okulda iyi anlaşacağım kişiler listesine girmişti bile.
''Bu gözde'' Sena'nın Gözde demesiyle kıza bakmadan Berna'ya döndüm. Berna da aynı anda bana döndüğünde sesli bir şekilde güldüm. Galiba hayatımda illa ki bir Gözde'ye yer vermem gerekiyordu.
Bakışlarım Gözde'ye döndüğünde bize şaşkınca baktığını farkettim. Diğerlerinin de bize şaşkınca baktığını gördüğümde konuşmaya başladım.
''Kusura bakmayın. Sena birden Gözde deyince bir tuhaf oldum. Çünkü eski okulumda Gözde diye bir arkadaşla biraz sorunlarımız vardı. Şimdi tekrar Gözde ismini duyunca.. Anladınız işte. Neyse memnun oldum.''deyip elimi gözde'ye uzattım. Gözde gülerek ''Bende''dediğinde onunla birlikte ayağa kalkan yanındaki çocuğa döndüm.
''Bende Berk. Memnun oldum tanıştığıma''dedi eli Gözde'nin belinde sarılı bir şekilde duran Berk. Tahmin ettiğim gibi Gözde'nin erkek arkadaşıydı ve itiraf etmeliyim ki birbirlerine çok yakışıyorlardı. Aralarındaki boy farkı oldukça azdı ve dışarıdan bakıldığında uyumlu bir çift gibiydiler. İkisinin de sarışın ve yeşil gözlü olması onları ikize benzetmemi sağlamıştı.
''Bende memnun oldum''dedim Berk'in uzattığı elini sıkarken.
Müdürün tören olması için sıralara geçmemiz gerektiğini söyleyen sesini duyduğumda sıkıntıyla iç geçirdim.
''Yine başlıyor bizimkisi.'' Batuhan'ın da en az benimki kadar asılmış suratını gördüğümde gülmeden edemedim.
....
Müdürün sıkıcı konuşmasının üsütnden tam 2 ders saati geçmişti ve ben hala sınıfa ilk girdiğimde ki gibi gözüme ilk çarpan yerde oturuyordum. Berna bizimkilere ayak uydurup ilk tenefüse gezintiye çıktığında ben başımı sıraya yaslamış düşünüyordum.
Onun sınıfa ilk geldiği gün aklıma geldiğinde gülümsedim. İlk başlarda o kadar itici ve soğuk gelmişti ki bana. Okulun bahçesinde omzuma çarpıp geçtiği, sınıfa ilk girdiğinde o yüzündeki aşık olduğum gülümsemesiyle benim yanıma doğru gelişi. Emir'le kavga ettiğimde sahilde yaşadıklarımız, ilk öpücüğüm.. Anılar birer birer aklımdan geçerken kafamı sıradan hızla kaldırdım ve ürktüm. Batuhan karşımda yüzüme iyice yaklaşmış elini gözümün önünde ileri geri sallıyordu. Gülerek eline vurdum.
''Korkuttun''deyip gülümsediğimde kolumdan çekiştirerek ayağa kaldırdı.
''Hadi bi kahve içelim ayıl ve kendine gel. Şu Depresyon stayla havalarından da kurtul.''dediğinde koluna vurarak ayağa kalktım.
''Depresyonda falan değilim tamam mı''dediğimde elini omzuma atarak kulağıma birşeyler fısıldadı.
''Hem inkar ediyor,hem depresyonda,hemde gelmiş bana burada 45 yaş üstü teyze tripleri atıyor.''dediğinde elini indirerek koridorda bağırdım.
''Batuhann!''.
''Aman Allahım bir daha böyle bağıracaksan sana hiçbir şekilde hiçbir şey söylemeyecegim.''
Sinirle ona baktığımda elini tekrar omuzuma koydu ve burnumu sıkarak beni çekiştirmeye başladı.
.........
Sıkıcı gecen ilk gün okuldan sonra nihayet eve gelmiştim. Okula gitmek istemiyordum ama şu üniversite sınavını bir an önce kazanmak için gitmek zorundaydım. Evde tek başıma çalışarak sınavdan iyi bir puan alacağımı da düşünmüyordum zaten. Sadece okula gitmek benim için işkenceye benziyordu. İyi bir üniversite kazandığımda belki tekrar İstanbul'a dönerdim ailemin yanına.
''Ne düşünüyorsun böyle bakayım.'' Bernanın sesiyle düşüncelerimi bir kenara bırakıp ona döndüm.
''Sence de hepsi çok iyi insanlar değil mi''dedim sorduğu soruyu est geçerek.
''Berk ve Gözde birbirlerine çok yakışıyorlar bunu inkar edemem''dedi tebessümle. ''Batuhan desen zaten tam kafa biri ve oldukça da sempatik. Hakikaten hepsini çok sevdim.''dedi.
''Bende üstelik bu kadar kisa surede iyi anlaşmamiza da sevindim. Acaba bizimkilerin ilki Bizsiz okul günleri nasil gecti''diye sordum sıkıntıyla Berna'ya dönerek.''Bizde öğreniriz bakalım ''dediginde eline telefonunu alarak bana döndü. Bende gulerek ona yanit verdigimde bizimkileri aramaya baslamistik bile..
Uzun bir telefon görüşmesinden sonra teyzem aksam yemeği için Berna'yla beni cagiriyordu. Masaya oturmadan önce teyzemin yanagini kocaman optum.
''Deli kiz''dedi teyzem gulerek. ''İlk okul günümüz nasil geçti bakalim.''
''Valla teyzecim çok güzeldi. Üstelik Sena'nin arkadaş ortamini da sevdim.''dedi.
Berna bir yandan yerken diğer yandan konuşuyordu.
''Bir tatsizlik olmasin da kizlarim''dedi teyzem yüzümüze bakarak.
''Hic sorun yok teyzecim ,merak etme''dedim tebessümle. Teyzem de gulerek kafasini salladi ve yemeğine devam etti.
''Su kiz sizce de biraz'' Berna'nin sesiyle yan taraf bankta oturan kiz grubuna baktim. Hepsi havali tiplerdi ve gulusleriyle dikkatleri çekmeyi planlamislardi herhalde.
''O kiz iste beni seviyor ya''dedi Batuhan elini saçına geçirerek. Gulerek Batuhan'a döndüm.
''Karsiliksiz mi biraktin onu''dedim.''Baksana su kıza sence onunla benden 'biz'olur mu?Bi kere yanıma yakışmaz'' dedi gulerek. Söylediği 'biz'kelimesine takılmıştım. Bir zamanlar bende Çağatay ve benim hakkimda böyle düşünüyordum. Onunla benden 'biz'olmaz diyordum hep. Ki olamamıştık da zaten.
''Hadi canım sende hemen egolandın''dedim omzuna vurarak. Batuhan elimi omzundan çekerek kolunu boynuma doladı ve saclarimi karistirdi. Gulerek geri cekildigimde Batuhan da guluyordu.
''Yalniz o kiz işte adıher neyse size cok kötü bakiyor ''dedi Berna.
Kafami o yöne doğru cevirdigimde kizin bakislari içimi ürpertmişti. Batuhan'a dönerek;
''Sagol sayende ilk haftadan bir düşman kazandım. ''dedim. Batuhan tekrar elini omzuma atarak beni kendisine çekti.
''O da zamanla alışacak beni başkalarıyla görmeye '' deyip guldugunde istemsiz bende güldüm. Bay egoyla uğraşacağım vardı anlaşılan.