Sudutan episode lepas, Yae secara misterius kena racun dan jadi budak kecik balik, seolah-olah dia punya magic disealkan oleh sesuatu membuatnya tak mampu balik ke rupa dewasanya, disebabkan hal itu Holy, naga putih divine animalnya mula ditolak keluar dari badan membuatkan dirinya untuk sementara waktu di dalam bdan budak 10 tahun.
Bukan itu sahaja mentality nya seakan berfikir seperti budak-budak macam sukakan coklat dan manisan.
Walaupun dirinya masih Yae yang sama cuma sebahagian sikapnya yang seperti kasar dan savage itu termasuk dalam tenaga mananya yang tersealkan itu, jadi dia kurang berfikir dan sukakan lebih banyak tidur dari membuat kerja or membaca buku.
"So ,dia memang macam budak-budak? Tapi kenapa? " tanya Heika semasa berjumpa dengan Lucias senyap-senyap di kedai minum
"Sebab tu sihir hitam Athernis, kau pun tahu kalau terkena sihir tu dia seseorang akan jadi kurang waras kalau lebih teruk dia akan lupa diri dia siapa, kalau itu terjadi, kita tak boleh selamatkan Yae dari mimpi yang panjang dia"
Apa maksud Lucias mimpi yang panjang? Apa yang terjadi sebenarnya?
Apa yang terjadi hari tu...
"Jadi kau tak nak uruskan budak tu!?" suara mengerikan itu mula begema di ruangan tersebut.
Anatasius melihat pantulan cermin dirinya, namun pantulan yang diberikan bukan lah dirinya namun seseorang yang terperangkap dalam cermin.Bukan seseorang namun sesosok misteri dengan mata merah dan rambut hitam. Kelihatan dia sudah pun dalam proses untuk menjadi demon.
"Kalau kau tak nak lakukan.. Baik lah aku akan tarik balik semua kemewahan kau yang kau dapat sebab aku! "
"Athernis! " jerit Anatasius.
"Ahh berani kau tengking aku! " suara Athernis memecahkan kesunyian malam.
"Aku nak kau uruskan budak tu, kau tahu aku terancam sebab dia The Chosen one! Kalau aku berjaya kumpul semua tenaga yang cukup aku boleh kuasai dunia, dan aku akan bawa kau pergi dunia yang tk pernah kau bayangkan, kau pasti bahagia dengan anak kau" ujar Athernis seakan menghasut Anatasius.
"Aku tak boleh buat macam tu! Aku dah berubah Athernis! Aku tak akan jumpa kau lagi dah! Kalau kau nak ambik magis aku.. Ambik lah.. Kau nak ambik life aku yang kaya mewah ni kau ambik lah! Yang penting kau jangan kacau adik aku! " Anatasius bentak kan tangan nya di meja kerjanya dan menjeling pantulan Athernis.
"Huh, kau memang tak faham kan, Anatasius! Ni takdir kau, kau dan aku sama je, kau tu aku, dan aku hidup dalam kau" tangan yang berlumuran darah dengan kuku tajam mula perlahan-lahan keluar dari cermin secara paksaan.
"Kau betul ke nak lawan aku! Kau bukan tandingan aku, aku nakkan tenaga mana dari budak tu je, kalau kau berjaya masukkan ni dalam bdan dia.. Aku akan bebaskan kau dari takdir kau yang berkait dengan aku! " kau fikir masak-masak ujar Athernis yang tersenyum sinis setelah berjaya keluar dari cermin sumpahan tersebut.
"Aku tak boleh! " ujar Anatasius dan melangkah keluar dari bilik belajarnya dan merasakan aura kemarahan Athernis yang membuatnya berpaling dan...
"Ughrhh" Anatasius memuntahkan darah saat Athernis menghunuskan tangannya yang tajam umpama pedang berdarah itu ke arah jantung Anatasius.
"Kau ni memang lembab, aku dah bagi pilihan, kau masih berdegil.. Haish.. Semua aku kena buat sendiri. "
"Haish aku bagi kau jelmaan aku tapi last-last jelmaan aku di kurung dalam magic seal purify Yaemin, ahh.. Yaemin, pompuan tu betul-betul menjengkelkan, keluarga dia dari maa lalu ke masa depan ke menyusahkan je, hah, tak sangka pula aku dia hidupkan mesin masa tu, sampaikan aku bebas ke dimensi lain ke dimensi lain... Hahaha...lembab" Athernis ketawa terbahak-bahak.
YOU ARE READING
[COMPLETE]The Time When I Met You
Fiksi PenggemarHighest Story Rankings: Top 10 in #sliceoflife Annyeong, its been a while semenjak Author hiatus entah berapa tahun, so i'm back with my new story...it's kind of random genre but the main genre is fantasy, i hope you guys can support this story than...