A long time ago... di Dark Tower,tempat para magician berkumpul dan membuat tugasan,portion,ubat-ubat,spells dan segalanya..Pagi yang mendung itu,menjadi kecoh setelah Emperor negara itu datang melawat Dark Tower untuk berjumpa The Highest Level Magician..
"Sir Lucas, saya bawakan anak saya untuk belajar magis di sini sebagai salah-seorang pelajar sir lucas.. "
"S-sir Lucas" tergagap-gagap budak itu menyapa Lucas yang kelihatan agak menakutkan.
"Saya harap sir boleh ajar dia magis.."
Lucas hanya merenung budak lelaki dihadapannya itu
"Benda ni? Benda lemah ni? Huh, benda ni tak layak untuk jadi pelatih aku, tenaga mana magis yang lemah, dan mata jewels tu, kenapa pudar sangat warna dia, "
"Ahhh legitimate child? " sambungnya lagi.
"Get lost from my sight" Lucas memberikan pandangan tajam kepada budak dan emperor di hadapannya itu, dan pergi dari situ.
"Emperor huh? Kenapa nak hantar anak untuk belajar magis,aku tak da masa nak ambik pelatih yang tak mampu nak stabilkan tenaga mana sendiri" Lucas duduk di biliknya yang terletak di tingkat atas magis tower.
"Dah banyak kali emperor dalam negara ni nak suruh aku ambik anak mereka jadi pelatih aku, huh? Aku lebih suka buat kerja sendiri"
"Ye lah tu lucas, tapi budak tadi tu, mempunyai masa depan yang cerah kenapa kau tak ambik dia jadi pelatih kau, kau kan dah lama tak ambik pelatih baru sejak Lucias pergi meninggalkan kita"
"Senyap lah kau.." marah Lucas dan menyuruh ahli sihir tadi keluar dari biliknya.
Seketika itu Lucas mula mengimbas kembali apa yang berlaku suatu ketika dahulu.
"Athernis, budak yang aku reject tu, after life dia.. Anatasius,. Aku patut dah boleh agak sejak kali pertama aku jumpa dia lagi... "
"Kisah seorang putera yang sanggup membunuh abangnya sendiri untuk sebuah takhta, tapi Anatasius tak mati ..."
"Sebab ahli magis itu hidup berkurun lama" bisik Lucias perlahan dan hal itu membuatkan Lucas terkejut dengan kehadiran Lucias itu.
Sejak Lucias mula berjumpa balik dengan Rin, dia mula menghilangkan diri dan protect rin secara diam-diam.
"Kalau ye pun syok bercinta tu, tak kan sampai kerja kau aku buat" marah Lucas dan membaling fail kerajaan ke arah Lucias.
Lucias mengutip fail tadi dan terkejut akan berita tersebut.
Beberapa di kawasan di seluruh dunia mengalami kejadian ganjil seperti kanak-kanak hilang secara ghaib,
"Apa yang berlaku? "
Lucas hanya mengeluh,
"Sejak kejadian red crimson moon tu, pelbagai kejadian aneh dan tak masuk akal yang berlaku di seluruh dunia, yang paling aneh adalah, seluruh penduduk di Kota Hanyang lenyap tanpa kesan, kau rasa? "
Mendengar apa yang Lucas cakap Lucias terus terduduk,
"Kita kena bersedia,bila-bila masa sahaja Athernis boleh kembali,maksud aku Anatasius,"
"Athernis? Emperor terkuat suatu ketika dahulu,yang digeruni ramai tu ?" tanya Lucias dan Lucas memandangnya dengan wajah penuh tanda tanya.
"Digeruni? Masa first aku jumpa dia,tenaga mana magis dalam badan dia lemah,dan kondisi tubuh badan dia pun lemah,"
"Sebab dia mengamal dark magis lah dia boleh jadi kuat,yang paling dia berdendam adalah dengan kau, Lucas" Heika yang tiba-tiba muncul itu membuatkan Lucas memandangnya dengan pandangan tajam hingga tembus badan.
YOU ARE READING
[COMPLETE]The Time When I Met You
FanficHighest Story Rankings: Top 10 in #sliceoflife Annyeong, its been a while semenjak Author hiatus entah berapa tahun, so i'm back with my new story...it's kind of random genre but the main genre is fantasy, i hope you guys can support this story than...