Haruman citrus lemon itu mula perlahan-lahan mengharumkan bilik Min sehinggalah dia mula perlahan-lahan terjaga dari lenanya...
"Ugh...huh? nugusaeyo?" Min melihat seseorang duduk di samping katil sambil membaca buku, rambut panjang itu menyapa lembut wajahnya dan haruman lembut citrus lemon itu membuatkan Min mula berasa mengantuk..
"siapa aku? belum tiba masanya untuk kita bersua muka.." rambut Min diusap lembut olehnya, senyuman mula terukir di bibirnya,
"Tidur lah..dengan lena,tanpa ada rasa risau " dahi Min disentuh dengan lembut.
Rambutnya yang panjang mula menjadi pendek, matanya yang tadi berwarna merah mula perlahan menjadi silver blue, kepala ditutup dengan hood dan namja itu mula menghilangkan diri bersama angin malam yang sejuk.
Keesokan harinya, Min masih binggung dengan apa yang berlaku, kesan lebam di lehernya sudah hilang dan biliknya masih berbau Citrus lemon, buku-buku dan kertas lukisannya tersusun rapi di fail padahal malam tdi dia tertidur di sofa kenapa bangun-bangun dia boleh berada katil.
"Pelik...apa yang berlaku..ahh whatever lah....mungkin aku yang kemas tapi aku lupa.." Min kebingungan sendiri dan menggarukan kepalanya yang tak gatal itu.
Baju seragam di sarungkan dan rambut di sikat dengan rapi dan keluar dari bilik ,kebetulan Rin pun baru nak buat sarapan.
"Min nak makan apa eh..dari tadi aku duduk depan oven ni" ujar Rin setelah nampak kelibat Min yang baru keluar dari biliknya.
"Kita makan omurice je lah, meh sini aku masak, sediakan 2 biji telur and bawang" Rin segera menyediakan bahan dan bersorak kegirangan kerana dapat merasa air tangan milik Min itu. Omurice Min is The best ujarnya kegirangan.
"Ahh kenyangnya..."ujar Rin ketika dalam perjalanan ke sekolah.
"Nah ni untuk kita makan tengah hari nanti" Min memberi Rin bento tersebut dan Rin terlalu excited kerana dibekalkan omurice lagi.
Pagi itu mereka ada minggu orentasi selama 5 hari iaitu hari pertama sesi pengenalan dan lawatan sekeliling bangunan sekolah. petangnya mereka hanya adakan jamuan kecil dan sesi mengambil gambar passport. Which Rin paling lama nak ambik gambar sebab dia nak nampak cantik dalam buku tahunan sekolah. #cerewet macam abangnya.
Aktiviti Esoknya pula di jalan kan pada sebelah petang iaitu mereka akan adakan perkemahan 2 malam di maze garden yang luas itu which di tengah-tengah taman itu tapak yang luas untuk berkelah.
malam pertama mereka hanya adakan sesi bercerita tentang diri sendiri dan Min dan Rin di dalam kumpulan yang sama membuatkan mereka excited untuk selesaikan aktiviti keberanian sebelah malam esok. Min, Rin,Hyun and Jieun
Kumpulan Min menjadi Hantu pada malam itu, which Min sangat excited dapat mengenakan baju Vampire Cina itu.
"Wrahhhh"
Min tergelak setelah berjaya menakutkan orang dan sendiri terkejut setelah melihat Rin menjadi Hantu bungkus itu.
"Hahaha..." namun dia tak mampu tahan gelak sebab rupa Rin sangat lucu.
"Haish kau ni gelak pula, bukan aku yang minta untuk jadi hantu ni tau"
"Relexs lah only one group lagi kan and kita akan berjayakan misi rahsia kita"
Misi rahsia mereka adalah untuk membuatkan lebih dari 10 orang menjerit ketika melihat mereka yang menjadi hantu.
hampir semua member dalam each group akan menjerit setelah nampak Min yang tiba-tiba bangun dan mensergah mereka. namun lari lintang pukang selepas nampak Rin si hantu bungkus.
YOU ARE READING
[COMPLETE]The Time When I Met You
FanficHighest Story Rankings: Top 10 in #sliceoflife Annyeong, its been a while semenjak Author hiatus entah berapa tahun, so i'm back with my new story...it's kind of random genre but the main genre is fantasy, i hope you guys can support this story than...