"Your highness! " jerit Maria setelah mendengar bunyi das tembakan yang berkali-kali dengan bunyi percikan darah yang saling berbalas serta terkena ke arahnya membuatnya tk mampu nak bangun setelah rebah ke tanah.
Athy menangis talkala di paksa keluar dan menjerit jerit meminta tolong kerana ketakutan. Dia sangat takut akan beberapa night shadow squad menghampirinya.
Bunyi tepukan tangan dari arah pokok di halaman istana dengan kelopak bunga yang berguguran itu membuatkan suasana nampak agak dramatic dengan haruman wangi menusuk kalbu,
"Ahh you guys really no fun leh.." Yae mengipas dirinya dengan kipas lipat dengan corak bunga tradisi itu tersenyum memandang assasin yang gagal menumpaskannya,
Berpakaian seperti cendekiawan zaman joseon dengan kipas ditangan membuatkan dirinya nampak sangat gentleman.Pandangan mata yang tajam itu memberikan aura karisma yang sangat mengoda.
"Ahh... Korang buat apa tembak kawan sendiri? " ujar Yae dengan perasaan yang tak bersalah, salah sorang assasin panic dan membalikkan badan yang mereka sudah tembak dan terkejut melihat leader gang mereka dalam keadaan parah.
"Maksure, you guys tahu macam mana nak jadi assasin ye.." Yae terjun dari pokok dan menepuk salah satu bahu Night Shadow tersebut sebelum masuk ke dalam royal palace
"Lepas lah! " jerit Athy dan mengekori Yae dari belakang. Yae dan Athy berpisah di pintu masuk kerana maids nya sudah memeluk dan membawanya pergi dengan menjeling Yae yang tak tahu apa-apa.
Yae mula meninjau-ninjau keadaan dalam istana, mana lah tahu dia menjumpai clue mengenai mesin masa dan ruang dimensi.
Ahh nyaris-nyaris je aku kena tembak... Nasib lah aku seorang magician, sekurang-kurangnya aku dapat jaga diri aku.Berani mereka pura-pura bawa pedang tapi main tembak-tembak haish.. Nasib aku boleh elak dari keadaan yang huru hara seperti tu, bayangkan 1 vs 10 orang ugh giler lah.. ingat aku ni solo vs squad ke apa.
"Your highness, Eslain escort had come to meet you " ujar knight berambut orange kemerahan itu.
Sejak bila aku jadi kakitangan pesuruh dari eslain palace pula ni...Nak kena tapuk dulu ini budak...
Haish..ahh lupa aku kan menyamar jadi cendekiawan ala-ala zaman joseon..mana lah dia tahu aku ni puteri malas tu.
Kelihatan seorang royal physician keluar membisikkan sesuatu kepada knight tersebut.
"Sir, you can't meet up with the king, since he in deep sleep" ujarnya sambil menunduk hormat. Wajah Yae mengambarkan segalanya. Marah, bukan marah, dia tak pasti wajah itu digambarkan bagaimana yang peting Yae rasa sangat geram.
Wah... Raja ni memang kurang asam eh, jemput aku nak berjumpa then dia boleh pula tidur... Eeeeeee geram aku...lepas tu suka hati dia je cakap kerajaan eslain culik anak dia..ni betul-betul dinamakan kebangangan apa kah yini!!!
YOU ARE READING
[COMPLETE]The Time When I Met You
FanfictionHighest Story Rankings: Top 10 in #sliceoflife Annyeong, its been a while semenjak Author hiatus entah berapa tahun, so i'm back with my new story...it's kind of random genre but the main genre is fantasy, i hope you guys can support this story than...