Keesokkan harinya..Amy bangun awal pada pagi itu untuk pergi berjumpa dengan Rin,
Sejak dimasukkan ke dalam hospital, Rin tidak pernah melawatnya,
Bagi Amy hal itu sangat pelik. Begitu juga dengar junior nya yang lain Zed dan Ann cousinnya itu.
Amy mula mempersiapkan dirinya. Entah macam mana dia boleh tidur di lantai dan 3 ekor beruk tu tidur di katil nya.
aku maafkan korang kali ni
nyenyak ehhh korang tidur di katil aku.. Siap korang nanti aku kerjakan
Tunggu lah korang..Amy mengenakan baju hanbok ala-ala cendekiawan pada masa lalu, dengan memakai hat/gat (topi). Crossgender style.. Di mana dia mengunakan baju lelaki( baju hanbok abangnya)
Wush nampak handsem aku cam ni,
Jap ni perangai siapa ni yang suka puji diri sendiri.
Dah lah lambat pula aku nanti
Dia pun keluar melalui beranda biliknya dengan melompat ke arah pokok berdekatan beranda sebagai mana Lucias selalu buat.
"Ugh aku ingat aku akan terjatuh tdi" Amy pejam matanya, jantungnya berdegup kencang. Plus Amy gayat.
Amy akhirnya terjun dari dahan pokok dan mendarat dengan dengan kedua-dua kakinya, lalu menggunakan jalan rahsia untuk keluar dari rumah. Dia tak nak lah keluar melalui pintu depan, memandangkan abangnya tiada di rumah buat masa sekarang. Jadi dia tak nak lah pengawal yang menjaga pagar tu terkejut nanti.
Berpakaian seperti Cendekiawan pada masa lalu membuatkan dirinya menjadi tumpuan orang ramai semasa berjalan di taman berdekatan..Para ajuhma-ajuhma dan gadis-gadis memandang ke arah Amy membuatkan dia memperlajukan langkahnya.
"haish kenapa jam cam ni banyak orang..."bisiknya perlahan..
Setelah berjalan selama hampir 10 minit akhirnya Amy sampai di hadapan rumah Rin which something bad just happen.
"Maaf, kami diarahkan tidak menerima tetamu buat masa ni" pengawal itu menyuruh Amy pergi.
Amy pun membuka Hat nya dan pengawal tadi terus tunduk meminta maaf kerana tidak mengecam wajah Amy, maksud mereka Jay.
"Maaf Tuan Jay,silakan masuk" ujar salah seorang pengawal rumah Keluarga Tachibana.
Muka Amy dan Jay tak jauh beza, tambahan pula Amy berpakaian seperti lelaki itu.
Setelah Amy masuk ke dalam rumah, pengawal tadi berasa pelik,
"sejak bila Tuan Muda agak pendek? and kenapa pakai hanbok pula?" 2 pengawal tadi kebingungan sendiri.
Rumah Rin sunyi kerana kedua-dua ibu bapanya sudah pun meninggal dunia, hanya tinggal Rin,Len dan neneknya sahaja yang mendiami rumah Agam tersebut, dan beberapa knight and maids.
Amy menghubungi Rin berkali-kali namun tiada jawapan , akhirnya Amy pergi ke bilik Rin yang berada di tingkat 2. Terdengar suara Rin yang menjerit ketakutan.
napa pula dengan Rin ni , takkan lah dia ingat aku betul-betul dah mati
Haish ni omma dan orabeoni punya kerja lah ni,menviral je kerjanya,haish...itu lah orang-orang zaman sekarang,tak sah kalau tak menviral je kerjanya..
YOU ARE READING
[COMPLETE]The Time When I Met You
Fiksi PenggemarHighest Story Rankings: Top 10 in #sliceoflife Annyeong, its been a while semenjak Author hiatus entah berapa tahun, so i'm back with my new story...it's kind of random genre but the main genre is fantasy, i hope you guys can support this story than...