Chapter 24

27 12 24
                                    

Angin yang bertiup lembut itu perlahan-lahan menyapa wajahnya,

Haruman Citrus Lemon mula memenuhi kawasan tersebut,

Bubble-bubble mula berterbangan di dalam udara sejuk petang itu,

"Lama sangat kot aku jadi budak-budak sehinggakan kau lupa macam mana rupa aku yang sebernanya?" Min memberhentikan langkahnya dan menoleh ke belakang.

Seketika itu mata mereka bertemu,bagaikan masa terhenti seketika seakan hanya mereka berdua sahaja di situ..

"Lucas...." Perlahan suara Min mememanggil nama itu, Senyuman mula terukir di bibir Lucas

"Tsk...kau ingat aku masih hilang ingatan?" bisik Lucas di telinga Min membuatkan Min mula terkedu dan berlalu pergi meninggalkan Min yang masih blur dan tak faham apa yang berlaku.

"Yah!!!!!" jeritnya dan mengejar langkah Lucas yang mula tergelak.

"Jadi kau tipu kitaorang?" ujar Min ketika itu mereka berada di bilik adiknya Jae itu.

"Aniya bukan tipu kau Min, just kitaorang tahu pasal abang kau" ujar Lucias pula dan Min mula berfikir

"Maksud kau Jun ke? bukan memang korang dah tahu ke?"

'Pak!'

"Aduii asal kau pukul aku!" marah Min dan Lucas menjelingnya,

"Kau kan kenapa kau rahsiakan yang kau sebenarnya ada adik beradik kembar?"

fuh aku ingat dia nak cakap kenapa aku bersubahat dengan Hae tadi

Min hanya berdiamkan dirinya dan akhirnya dia mengeluh 

"Ya...dia abang kembar aku..." bisiknya perlahan..

"Kau tahu tak dia kelahiran semula Anatasius musuh aku?" tanya Lucas dan Min hanya mengelengkan kepalanya, walaupun dia dah tahu apa yang berlaku, namun dia kena memperbetulkan kesalahan abangnya itu.

musuh kau? aku tak tahu apa yang jadi di masa lalu korang tapi sekarang dia abang aku, aku tak ada pilihan selain menolong dia

"Betul kau tak tahu?" tanya Lucias lagi,

"Kau ingat aku apa, kamus dewan ke tahu semua benda" Marah Min dan keluar dari situ.

Min melalui koridor untuk ke biliknya dan malangnya nasibnya berjumpa dengan Jun yang baru balik dari biliknya.

"Apa kau buat kat bilik aku hah!" marah Min dan mula melulu ke arah Jun dan Jun hanya tersenyum sinis.

"Tak ada buat apa dindaku, just kekanda merindui dinda dan hanya mahu berjumpa dengan dinda..itu sahaja" Min merenung dengan tajam ke arah Jun di hadapannya itu.

"Kalau aku dapat tahu kau buat sesuatu di bilik aku..nahas kau" Min mengugut Jun sebelum masuk ke biliknya.

"Haish malang betul nasib aku, sepanjang minggu ni hari ku tidak tenang!!!! arghhh!!! kampret kampret!! asal lah aku bawa mereka pergi bercuti, kan bagus kalau hanya spend time berdua dengan Rin"  Min mula mengeluh dan baring di katilnya,

"Lucas bukan hilang ingatan?" Min mula bangun dari katilnya dan dia mendapati beberapa helai kertas azimat mula hilang di dalam laci almarinya,

"Time freeze,Balancing dan Healing...hurm...siapa yang ambik tak kan lah Jun,Azimat ni tak akan nampak di mata kasar...melainkan..."

"Jadi kau dah tahu aku ambik azimat kau.." bisik seseorang di telinganya membuatkan Min terkejut dan membuatnya hampir jatuh, namun tangannya sempat memaut bahu namja itu dan pinggangnya dirangkul lembut.

[COMPLETE]The Time When I Met YouWhere stories live. Discover now