Pagi itu kelihatan sangat indah,Bunyi burung berkicauan mula kedengaran membuatkan Amy perlahan-lahan membuka matanya..Amy merasakan yang dia dalam tidur yang lena dan amat panjang dan tenang..
"Ugh..." Hurm???
"Ehh..bkn aku kat hospital ke????"
Mwoya.. Aku dh mati ke!?!?!?!?!?!? Apa yang berlaku ni!!!!
Kejap.. Amy tenang.. Tenang.. Try fikir balik apa yang berlaku?
Tak akan aku dah mati!?
"Ahh Amy dah bangun?" pintu biliknya dibuka dah kelihatan seorang wanita masuk membawa sarapan.
"Hurm? Omma???" Amy kebingungan dan berasa hairan melihat ibunya ketika itu.
Apa yang berlaku...kenapa dengan baju-baju style victorian era ni?
"Asal tengok omma macam tu?" muka Amy masih blur dengan apa yang berlaku padanya sekarang.
"Nanti lambat hari ni kan ada exam?"
"Huh exam?"
Amy mencapai smartphone nya dan melihat tarikh.
"HUh? 18 December 2016!!"
ehh,tak kan aku merentas masa!!!wait...ni masih dikira zaman modern???? tapi...asal omma pakai baju macam ni..???
"Tercegat pula di situ cepat lah mandi!!"
"Ara ara.."
Sepanjang perjalananya ke sekolah,bermacam-macam bermain difikirannya, kenapa dia berada di tahun 2016 which 2016 yang style sangat lapuk dengan baju ala-ala kerajaan english dengan bangunan pada era 20 century itu.
"Kalau betul aku merentas masa pergi ke tahun 2016, aku harap aku tak akan jumpa Zen! Just aku masih tak pasti apa yang berlaku? Pelik..tapi tak pe lah.."
Setelah melihat kelibat yang amat dia rindui,dia mula merasa sebak..
"Rin..." bisiknya perlahan.
"RIN!!!!!" jerit Amy dan melambai tangannya sambil tersenyum girang.
"Unnie!!" jerit Rin dan melambai kembali ke arah Amy.
"Hey.."
Aku, tak pernah menyangka akan melihat wajah,kawan yang aku paling sayang, gomen-ne..
"Unnie,Waeyo??"
"Ahh nothing, dah jom lah,nanti lambat pula" ujar Amy dan mengesat air matanya.
Kalau tak silap aku,aku akan terserempak buat pertama kali dengan Zen semasa malam krismas tahun ni. okay,aku akan berkurung dalam bilik dan tak akan keluar langsung.
Seusai ujian subject pada hari itu, jadi berakhirlah sesi persekolahan pada hari itu,sebelum cuti musim sejuk.
"Ugh..sejuknya..." ujar Amy sambil melihat ke langit..
Kalau tak silap aku.. Masa tu musim bunga...sekarang dah musim sejuk... Ahh rasa seperti hidup kembali.
YOU ARE READING
[COMPLETE]The Time When I Met You
FanfictionHighest Story Rankings: Top 10 in #sliceoflife Annyeong, its been a while semenjak Author hiatus entah berapa tahun, so i'm back with my new story...it's kind of random genre but the main genre is fantasy, i hope you guys can support this story than...