Chapter 41

13 12 11
                                    

"Yaemin...yaemin..bangun lah.." Yae perlahan membuka matanya, dia merasakan dirinya tak mampu begerak, dia melihat doktor dan nurse sedang berbincang mengenai sesuatu.

Perlahan-lahan air matanya mengalir menetes membasahi pipi, wajah ibunda tercinta dan ayahandanya yang menemaninya di dalam wad kecemasan, tak berputus asa menunggunya kembali walaupun kenyataannya keluarga nya sudah tiada namun,itu lah wajah pertama yang ia nampak saat membuka matanya.

Omma, appa, gomawo tunggu Yaemin balik, tapi Yaemin kena pergi balik, Yae kena balik ke dimensi tersebut, yae kena selamatkan semua orang, Yae kena kalahkan Athernis, dan musnahkan mesin masa yang sebenar..Yae kena pergi tinggalkan omma dan appa lagi..

Perlahan-lahan dia memejamkan matanya dan cuba untuk memindahkan soulnya agar mampu keluar dari badan tanpa memberi kecederaan kepada badannya sendiri.

"hah..hah" Yae tercungap-cungap merangkak keluar dari sungai dan terbaring di batu besar.

"Hah, kalau aku hampir mati kat sini, aku akan kembali ke dunia nyata, dunia sebenar, dunia di mana tempat aku sepatutnya berada."

"Tapi, kenapa ada omma dan appa? apa yang dah jadi? aku yakin aku balik ke dunia nyata," Yae mula bangun dan berjalan perlahan-lahan keluar dari hutan tersebut.

Perjalanannya agak jauh untuk sampai ke istana dan akhirnya pengsan di tengah jalan.

Aku kena fikirkan cara untuk cari mesin masa di istana roselle tu......aku pasti..dia di situu...

Yae membuka matanya perlahan, bau ubat-ubatan terhidu di rongga hidungnya membuatnya terbangun dan bersin,

"Ahh Tuanku dah sedarkan diri? bagus lah" Yae melihat sekelingnya, kelihatan seperti tempat kem perawatan.

"Ahh, kamu dah sedar ya?" suara Heika membuatkan Yae mengangguk perlahan dan tersenyum

Aku lupa, yang aku masih ada diaorang, memori tu, Lucias..kau hadir untuk tolong aku selesaikan semua ni ke?

Kenapa mesti kau pergi?kau tahu tak Lucas sayang sangat dengan kau, mungkin pertemuan tu ada kaitan dengan kau??, sebab aku tak nak Lucas sedih, namun apa kan daya, kita semua terjebak dalam ni, dalam mesin masa dalam ruangan masa dan dimensi yang tak berpenghujung,

Lucias, kau jujur lh dengan Lucas,

Lucas terkait dengan Athernis sebab perasaan yang menghantui dirinya, perasaan bersalah dan kesedihan yang tersembunyinya itu.

[COMPLETE]The Time When I Met YouWhere stories live. Discover now