Test test..Camera ready..Mic Ready...Author Ready...Okay..Orite..
Hello guys, welcome back to Author Noted Sessions...
Its been a while since we last episode of Author noted...i hope you guys didnt skip all the extra slot in this story..nanti kalau korang skip jangan slh kan author itu ini..i dh ckp awal..apa-apa mengenai episode or chapter the bold noted di setiap chapter mohon di baca dn jgn skip.
Terlebih dahulu authot nak minta maaf dh 2 kali season 2 ni cam tertangguh kan patutnya bulan 12 dh habis ni dh masuk february belum lagi habis so, i try to habiskan within this weeks before valentine tiba sbb cover for season 3 dh ada, oh ya lupa nak cakap, insyallah terwujudlah dia punya season 3, lagi korang rasa nak shipkan dengan siapa..
and author nak ucapkan terima kasih banyak-banyak atas sokongan korang, thanks yang dah vote setiap chapter yg rajin-rajin komen di setiap chapter...im sorry kalau author x reply komen korang..it so banyak u know..author sorang2 je tau...
Okay apa yang author nak ketengahkan dalam author noted kali ini ialah,regading kekeliruan terhadap watak-watak di Season 1 and Season 2..so lets imbas kembali..
sini author akn ceritakan apa yang sebenarnya yang berlaku..pay attention okay.
Semuanya bermula beribu-ribu tahun dahulu semasa di tahun tahun yang masih ada 3 angka sahaja misalnya tahun 360...hah gitu..ni contoh ja..
author akn mula kan kisah kehidupan lalu okay...jangan kelirukan diri sendiri.
Di sebuah kerajaan pemerintahan Kim which ada Puteri Kim Yaein yang sangat kasar dan suka curi-curi keluar dari istana dan menyamar jadi orang biasa membuatkan ayahnya emperor kim itu murka dan mengurungnya di dalam bilik selama beberapa tahun, author guna kerajaan kim, walaupun dlm cerita sepatutnya pemerintahan kerajaan eslain, tapi x pe asal ringkas and faham je.
atas sebab tiada yang tahu Yaein boleh mengawal magis membuatkan dia sentiasa curi-curi keluar untuk berjumpa dengan seseorang iaitu Lucas yang merupakan Highess Level magician di Dark tower ketika itu, which dia selalu ke istana untuk menghantar potion yang Ayahnya minta untuk mengubati penyakit misteri milik gundik diraja itu.
Sejak kecil Yaein sudah kehilangan ibunya kerana dikhianati oleh adiknya sendiri iaitu gundik raja itu,membuatkan ibunya dihukum mati atas sebab tertuduh mempunyai scandal dengan putera dari kerajaan Odelian.
Hah dah nampakkan macam mana keluarga Kim dan Odelian boleh ada kaitan?
and kenapa nama Amy is Kimberly Amelia gitu..well sbb pada era entah ke berapa kerajaan odelian itu diperintahkan oleh pemaisuri bukannya raja which nama pemaisuri itu Athalia Kimberly Odelia sebab tu lah nama Amy dari keluarga Kimberly.
okay back tu kisah Yaein,masa Yaein first time jumpa Lucas which time tu around 20 years before Lucas berjumpa dengan Athy konon nya Athy is his soulmate..tapi disebabkan Yaein dikurung so lucas beradu panjang selama 10 tahun,
Semasa Lucias masih hidup which is mentor kepada Lucas, ketika itu its about 10 years before Yaein berjumpa dengan Lucas.
Well seperti yang kita tahu Magician dia hidup lama sampai beribu-ribu tahun kan, kenapa Lucias boleh mati? okay itu sebab Lucias dia terlalu sedih sampai makan diri sendiri.
and...dah tentu lah sebenarnya..lucias tak mati...ingat di series bonus chapter..
ada kan Lucias cakap yang ahli sihir hanya perlu beradu dengan cukup lama untuk pulih which maybe 100 years
YOU ARE READING
[COMPLETE]The Time When I Met You
FanficHighest Story Rankings: Top 10 in #sliceoflife Annyeong, its been a while semenjak Author hiatus entah berapa tahun, so i'm back with my new story...it's kind of random genre but the main genre is fantasy, i hope you guys can support this story than...