Chapter 4

52 12 30
                                    

30 December

"Lady Amy, bangun-bangun"

"Ugh Annie.... Kejap lah.. 5 minit lagi kejutkan balik" omel Amy

"Kau nak bangun ke tak"

Mendengar sahaja suara Lucas yang begitu dekat dengan telinganya membuatkan dia terus bangun.

"Okay aku bangun lah ni..." ujar Amy dan menjeling Lucas

Kau ni tak sah tak muncul depan aku. Menyesal aku deal dengan dia

"Menyesal pula.. Aku boleh dengar lah suara dalaman kau.. Kalau aku tahu kau kutuk aku.. Siap lah kau. Dah bersiap, jadual untuk kau jumpa dengan butik tu jam 12 tengah hari ni dah jam 10 pagi dah! " bebel Lucas dan Amy hanya membuat muka 'ada aku kesah tak da kan'

Bla bla bla.. Pfft

"YAH! "

Amy terus masuk ke bilik air.. Amy memang malas nak terus berbalahan dengan Lucas pagi-pagi.

Lucas pun keluar dari bilik dan menyuruh Annie dan Lilia masuk.

"Perhatikan dia kalau dia cakap pasal aku, bagi tahu aku" arah Lucas sebelum mehilangkan diri. Annie dan Lilia hanya mengangguk perlahan.

"Agaknya apa hubungan mereka? "

"Entah lah Lilia.. Tak nampak macam majikan dan pengawal dah.. "

Seusai Amy bersiap, Amy melihat dirinya di cermin.

"Contact lens ni..tak mampu nak sorokkan jewel eyes aku tu."

Mata Amy yang berwarna golden brown tu hanyalah contact lens yang menutup jewels eyes nya itu yang di kehendaki oleh ahli sihir.

"Mungkin aku adalah kelahiran semula dia.. Tapi tak mungkin..  "

Namun hanya orang di rumah agam Kimberly sahaja yang tahu warna mata Amy yang sebenarnya.

"Annie, i need new contact lens" ujar Amy dan Annie masuk memberinya sepasang contact lens yang baru.

"Lady Amy, hati-hati" ujar Annie dan Amy menganggukkan kepalanya.

Mungkin sekumpulan ahli sihir tu ada kaitan dengan penculikan budak-budak yang bermata biru dan sejak itu lah aku pakai contact lens. Di sebabkan aku nampak muka salah seorang ahli sihir tu, jadi mereka nak bunuh aku tapi nanny selamatkan aku dan mati on the spot.. Well aku tahu hidup aku sangat sadis..

Paling sadis.. Aku tak pasti tentang memori aku ni.. And, tentang aku terkena dark curse..

Lucas sudah pun menunggunya di luar rumah.

"Lama betul kau bersiap" ujar Lucas dan sekilas pandang, muka Amy seperti seseorang yang sangat fimiliar di hati lucas.

'Tak, yang sama mcm muka dia hanyalah Ann, sebab tu aku selalu terkedu kalau terjumpa dengan dia tapi, aku terpaksa pisahkan minda dan badan aku supaya aku tak bertindak diluar kawalan... '

"Tapi, perangai Amy yang banyak sama dengan dia" bisik Lucas perlahan.

"Apa kau tercegat lagi kat siitu.. Tadi cakap nak cepat! " ujar Amy sambil berpeluk tubuh.

[COMPLETE]The Time When I Met YouWhere stories live. Discover now