Chapter 3

54 12 13
                                    

"Aku tahu kau  pun benci aku kan!" 

Apa aku nak buat...tapi memang betul aku benci ahli sihir tapi..

"Lucas...bukan macam yang kau fikir kan...aku.."

"Dah lah Amy...lepas ni hubungan kita hanya sebagai cik muda dah pengawalnya sahaja"

"Lucas..tunggu kau nak per...gi mana." belum habis Amy bercakap lucas sudah pun menghilangkan diri dari pandangannya.

"hilang lagi..aku belum habis cakap lagi dah hilangkan diri..hah itu lah lelaki..degil..ego..kampret..tolol and segalanya" Amy bermonolog sendirian sambil memandang ke arah langit malam itu.

Seakan-akan dejavu sahaja pada masa itu dia mengingati saat kecilnya terserempak dengan ahli sihir bermata merah dan berambut hitam yang bersinar.

ahli sihir tu Lucas lah kan..bukannya salah kau pun.. Aku tak pasti tentang apa yang berlaku di childhood aku.. adakah..Aku hilang ingatan?

secara tiba-tiba di hadapannya muncul kelibat berjubah hitam menutupi keseluruhannya.

"aku tahu lah kau Shin baik kau jangan cuba nak takutkan aku" ujar Amy dan Shin membuka  hoodnya dan memandang Amy.

"Kenapa kau jumpa aku malam-malam ni?" tanya Amy lagi dan Shin hanya berdiam diri.

"Aku tahu kau datang sini tak puas hati dengan pelantikan pengawal baru kan?"

Shin hanya mengangguk. Shin sangat anti sosial dia tak rapat dengan orang sangat sebab tu digelar lonely boys. Shin,Naz dan Len akan di hantar untuk latihan pengawal kerajaan. Di mana semua orang berebut nak jadi pengawal istana,si Shin pula berebut nak jadi pengawal Amy yang merupakan anak kepada Duke Kimberly.

Well mesti semua tertanya-tanya kenapa berlatarkan seakan-akan kerajaan english, zaman modern dh ni tahun 2016 and lagi modern bila tahun 2026 

Okay pada tahun 2016 Amy berumur 15 tahun belum officially sebab 28 December merupakan hari lahirnya yang ke 15.  Which akan di sambut bersama-sama di Palace semasa perayaan tahun baru untuk tahun 2017.

"Ugh..." Amy yang sedang memikirkan kenapa mesti balik ke tahun berikut.

"Amy...boleh tak aku jadi pengawal kau..tolong.." ujar Shin tapi Amy hanya berdiam diri.

"Shin..better kau ambik lah tawaran latihan musim sejuk di istana. its would be better kalau kau di terima untuk jadi pengawal di istana." Ujar Amy.

"Apa korang borak-borak ni" ujar seseorang

"Ohh rupanya jumpa kekasih gelap" katanya lagi

"Mana da lah Len.." bangkang Amy

Len muncul dalam kegelapan malam yang samar-samar..

"Hello Amy..Aku kena bawa balik budak ni sebab lari dari asrama pengawal, entah apa yang dia fikir." Ujar Len dan membawa Shin pergi dari situ.

"Tunggu.." Amy Belari mengejar langkah mereka berdua.

"Shin,Walaupun kau tak terpilih jadi knight aku, it's okay, sebab aku anggap kau dah macam abang sendiri. So be Happy!" jerit Amy, hal itu membuatkan Shin tersenyum. Itu lah buat kali pertamanya budak ais itu tersenyum sepanjang Amy mengenalnya. Walaupun pada kehidupan keduanya ini dia baru sahaja mengenali Shin.

Len dan Shin meminta diri dan Amy memberi mereka reben/sapu tangan dimana selalunya, cik puan mahupun my lady memberi reben kepada kesatria yang akan, menjalani latihan musim sejuk di mana latihan tersebut di jalankan semasa winter hunting yang kan di mulakan selepas tahun baru

[COMPLETE]The Time When I Met YouWhere stories live. Discover now