"Ughh... " keluh Amy akan sakit kepala yang menyengat dirinya ketika itu.
Dengan keadaan dia yang masih mamai-mamai ketika itu melihat sekeliling biliknya yang bersebah dengan bantal-bantal di lantai dan....
"Ehhhhhhhhhhh!!!!!!!!!!!! "Jerit Amy dan hal itu membuatkan pintu biliknya dibuka dan dia terus menutup sesuatu dengan selimut...
"Haha... Nothing-nothing guys.. Just nightmare" ujar Amy setelah beberapa pengawal menerjah masuk ke dalam biliknya.
"Baiklah my lady" kata salah seorang pengawal dan menutup pintu.
"Fuh.. Nasib baik.." lega Amy kerana tak tertangkap..
Habis lah maruah diri dia kalau tertangkap dengan keadaan yang macam tu.
Fuh... Aku masih tak faham kenapa keluarga aku jadi keluarga duke... Betul ke aku balik ke masa silam?...siap ada pengawal dan maids..hurm..
Amy mengeluh dan mula memandang ke arah sisinya.
Kelihatan Lucas yang sedap tidur memeluk patung hello kitty tersebut.
"Woi.. Asal ko ada kat katil aku" terjah Amy dan menarik rambut Lucas yang panjang itu..
"Woii relexs lah.. Haish ko ni... " marah Lucas dan menjeling tajam ke arah Amy.
Amy menjelirkan lidah nya dan berpeluk tubuh.
"Ni aku nak tanya kau kan ahli magis takkan menempat kat rumah aku kot... Entah-entah kau ni pengemis minta simpati?" kata Amy dengan nada sinis hal itu membuatkan Lucas bangun dari katil dan berkata..
"Suka hati kau je cakap aku macam tu. Dah lah tak pandai berterima kasih. Aku ada rumah lah.. Kau je tak tahu. Dah lah aku nak balik. Rumah kau ni tak menarik langsung.. Puii" Lucas terus menghilang begitu saja.
Maklum lah ada lesen muncul tiba-tiba then hilang tiba-tiba..
Pelik bin ajaib
"Eleh cakap tak menarik lepas tu boleh pula ko sedap tido kat katil aku" bebel Amy dan segera memanggil Annie untuk masuk kedalam biliknya..
"Cik muda, ini adalah pakaian untuk hari ni"
Amy melihat dress yang di bawa oleh annie..
"Ni baju siapa pula ni??? " bingung Amy melihat dress yang dibawa Annie kerana seingat dia, dia tak pernah nampak dress itu di dalam almarinya.
"Ahh ni baju yang di hantar dari royal palace kalau tak silap dari keluarga Castillo" ujar Annie dan mula bercerita tentang royal family, castillo yang gagah perkasa yang mempunyai dua putera kacaknya masing-masing mempunyai pengaruh yang kuat bagi rakyat jelata.
"Castillo? keluarga terkenal dengan rambut hitam and mata merah? " ujar Amy dan mengingati rupa lucas yang dia baru kenal kelmarin.
Tapi lucas bukan keluarga castillo kan? yang aku tahu dia ahli magis utama dekat royal court... Hurmm... Takkan lah dia tipu aku kot? Kalau aku jumpa dia lagi aku tanya.
Amy mengenakan pakaian yang annie sediakan yang serba hitam dihiasi hiasan renda berwarna violet.Purple adalah warna favorite Amy, rata-rata baju dan accessories nya berwarna purple, violet lavender dan warna-warna seumpanya.
"Wah... Cik muda nampak cantik lah" ujar para maids ketika nampak Amy berjalan di korido tingkat 2.
*Selepas ini ada bahagian dalam rumah agam milik keluarga Kimberly, nak baca, silakan nak skip.. Pun boleh.. *
YOU ARE READING
[COMPLETE]The Time When I Met You
FanfictionHighest Story Rankings: Top 10 in #sliceoflife Annyeong, its been a while semenjak Author hiatus entah berapa tahun, so i'm back with my new story...it's kind of random genre but the main genre is fantasy, i hope you guys can support this story than...