It's been a few year since i'm stay at big city,
I miss halmeonie so much, also that bastard kid who call me ajuhma, yah! Stop called me that you fucking shit,Nampaknya aku kembali ke bandar juga setelah sekian lama stay dekat kawasan pendalaman.
Sejak tinggal dibandar,Amy sentiasa menulis surat untuk Halmeonie Jung yg berada di kampung.
Dah hampir 4 tahun dah rupanya, rindu nak balik kampung, dan of course aku rindu my old times...hummm...dan aku masih terganggu dengan memori or kenangan yang tak pernah di lalui dlm hidupku . dan aku masih tak faham apa yang terjadi sebenarnya..
Amy mengeluh mengenang nasibnya, berkali-kali dia coba untuk melupakan kejadian tersebut namun...semuanya hanya menyakiti dirinya...
Semasa baru sampai ke bandar,Amy berjumpa dengan Makciknya yang tinggal di bandar, hanya keluarga sebelah ibunya sahaja yang dia ada.
Pada awalnya dia taknak lah tinggal dengan makciknya, so dia cakap nak tinggal sendiri lebih aman dan tenang katanya. lagipun dia taknak menganggu privasi makciknya itu.
So makciknya menghadiahkan sebuah rumah yang tidak jauh dari rumahnya, supaya kalau Amy perlukan bantuan,makciknya boleh pergi ke rumahnya. Dengan kata lain boleh lepak, makan dan tidur di rumah Amy.
Amy sedang duduk di beranda rumahnya memandang langit yang cerah itu bertukar gelap tandanya mahu hujan.
Hei kenapa korang tak lenyapkan ingatan aku sekali...tahu tak bertapa sakitnya aku mengingatkan segala memori tentang korang. Tahu tak betapa sakitnya kehilangan seseorang yang dah macam sehidup semati dalam hidup sendiri.
Amy menghadapi kemurungan selama hampir 4 tahun dia berada di bandar, hidup hanya sederhana dan tidak bercampur dengan orang. Amy mula menjauhi dunia sosial. Amy menjadi dingin dan tak seperti dahulu yang suka tersenyum,
Segala memori berkaitan dirinya dengan Lucas mula sentiasa bermain di mindanya, seolah-olah Amy tak boleh melupakan mereka, terutamanya lucas yang mula menempatkan dirinya di hati Amy.
memori ketika dia pertama kali berjumpa dengan lucas membuatkan dia tersenyum,
apa yang aku buat ni,masih tak boleh move on,move on lah oii, it so hurt it's been a few year already...i'm so sick of this..ugh jebal..
Amy mungkin tak mampu nak terima hakikat yang dia kehilangan semua orang yang dia sayang dalam 1 malam. Dia kehilangan keluarganya, dia kehilangan sahabat-sahabatnya
"Hurm, lucy, thanks sebab sentiasa dengan ku" Amy melihat Lucy kucing gemuk nya yang duduk di bangku sebelah.
semasa first Amy datang ke bandar dan tinggal di rumah Makciknya, entah bagaimana kucing cousinnya Arin boleh mengikutnya pulang. Padahal kucing tu dah lama hilang around 3 bulan juga.
Amy tidak syak apa-apa pelik,namun kucing tu mencarinya hingga ke rumahnya, dan Arin sangat sedih tentang hal itu.
"Hai,lucy, kau betul-betul ingatkan aku dengan Lucias,"
YOU ARE READING
[COMPLETE]The Time When I Met You
Fiksi PenggemarHighest Story Rankings: Top 10 in #sliceoflife Annyeong, its been a while semenjak Author hiatus entah berapa tahun, so i'm back with my new story...it's kind of random genre but the main genre is fantasy, i hope you guys can support this story than...