Chapter 37

16 12 9
                                    

"ugh...mana pompuan tu..." namja yang memakai baju ala-ala baju sang kaisar pada zaman dahulu mula melangkah keluar dari gereja lama tersebut.

"Mwoya, aku ingat aku dah tak jumpa kau lagi,Lucias..."

"Yuri..apa kau buat kat sini? bukan kau tak boleh tinggalkan kawasan kau ke?"Lucias mengaru-garu kepalanya yang tak gatal itu.

Yuri, sprit of the World Tree atau nama lainnya Roh penjaga pokok kehidupan. Lagi mesra kalau dipanggil Yuri-Chan

"Ahh, aku boleh je tinggalkan tempat tu, tapi tak boleh lah lama sangat ye lah,kang pokok tu layu pula,aku tak boleh langsaikan hutang aku" Yuri menundukkan kepalanya.

"Banyak lah kau punya hutang..btw Kau patut ubah penampilan kau..aku ingatkan kau pondan mana lah datang pakai baju warna pink" 

Lucias mula healkan dirinya dan menukarkan bajunya kepada baju yang baru. Baju magician yang sudah lama tidak disarungkan itu.

"Pompuan tu tadi..dia siapa?" 

"Mwoya...takkan lah kau llluuuuu..." belum habis lagi Yuri bercakap dia sudah pun hilang dari pandangan Lucias.

"Haish x kan lah dah habis masa..pompuan tu tadi nampak familiar.." Lucias mula kembali ke dark tower,

"Nampaknya aku tinggalkan menara ni dalam jagaan yang tepat,aku patut jumpa budak tu ke tak? aniya...rasanya aku patut jumpa Heika dulu kot?, aku kena tahu kenapa aku boleh hidup kembali?..macam pelik, mustahil aku nak elak maut setelah kehilangan semua tenaga mana aku"

'Sebab dari awalnya aku adalah wandering soul...Lucien..kalau bukan sebab kejadian tu, Lucien mungkin tak akan selamat sebagai seorang kesatria dan juga raja Moon Kingdom..'

"Kemusnahan Moon Kingdom..disebabkan diri aku sendiri..aku tak mampu tolong Lucien.."

"Huh Lucien? tu kembar kau kan?" Kemunculan Heika tiba-tiba di menara tersebut hampir membuat gelas yang Lucias pegang terjatuh,

"Haish, kau ni.."

"Nampaknya kau dah sedar, jadi macam mana dengan diri kau? dah pulih ke?" Heika memerhati Lucias dari atas ke bawah.

"Aniya...kalau bukan sebab Lucien aku mungkin tak mampu bertahan dari curse tu.."

"Jadi kau hidup sebab soul Lucien dalam badan kau?" Lucias mengangguk perlahan membuatkan mata Heika terbeliak tak percaya.

"Aku dan Lucien kembar seiras,namun sejak kecil kitaorg terpisah, Lucien diangkat oleh keluarga diraja namun aku telah dijual dan tinggal di rumah anak yatim, Aku terjumpa lagi dengan dia semasa dia curi-curi keluar dari istana, kami berdua ada tanda lahir di bahu kanan kitaorg, dan kitaorg membuat deal, anything happen kat Lucien, aku akan datang tolong dia, well sebab aku adalah magician, dan..."

"Kau gagal selamatkan dia,adik kau..namun...soul dia.."

"Ya soul dia selamatkan aku dari kematian sebagai tukaran hidup dia,"

Lucias menundukkan wajahnya,..

"Mwoya...korang semua ni ada kisah yang menarik lah.." wajah Athernis muncul disebalik cermin besar di depan mereka berdua. Cermin besar yang megah tergantung di dinding ruang tamu menara tersebut.

"Kisah adik beradik yang saling melindungi..kisah cinta telarang..omo..Perasaan telarang si abang terhadap adik angkat nya? dan kisah telarang ahli magis? wah..takdir korang sangat manis...oh ya..si mata merah tu..dan si rambut blonde, ahh aniya..Kim Yaemin..korang semua ada takdir yang menyedihkan..poor little things.." ujar Athernis, walaupun hanya matanya yang kelihatan disebalik kegelapan itu, namun itu mampu membangkitkan kemarahan Lucias.

[COMPLETE]The Time When I Met YouWhere stories live. Discover now