Chapter 36

16 12 11
                                    

"Profesor Kim, tolong lah dengar! " bunyi ketukan di pintu itu tidak diendahkan.

"Profesor. .."

"Abaikan dia, kita kan nak uji kebenaran adanya dimensi lain, dia yang beria-ria nak aku kaji, now aku dah berjaya susun semua stage, kenapa dia nak halang pula! " bentak seorang wanita lingkungan 20an itu dengan coat lap beserta kaca mata yang menyerlahkan lagi aura charismanya,

Ya, itulah Kim Yaemin di bentuk dewasanya di dunia yang nyata.

Bunyi ketukan tetap tidak diendahkan.

"Yaemin!  Kalau kau buka pintu masa tu ianyakan bangkitkan kuasa gelap dan kau tak boleh balik ke dunia nyata! !! Dengar lah apa aku cakap ni! "

"Prof, lebih baik kita dengar dulu apa yang dia nak cakap. ." ujar pembantu labnya itu.

"Ye lah ye lah...bagi dia masuk"

Jejaka itu menerjah masuk meluru ke arah Yaemin dan merampas buku dari tangannya.

"Apa kau buat ni! " marah Yaemin aura kemarahannya sudah menjelma membuatkan beberapa kaki tangan lab mula menundukkan wajah mereka.

"Aku. .aku takkan benarkan kau baca mentera yang tertulis di buku ni! "

"Kau ingat aku nak percaya ke hal2 mistis seperti itu! Aku ni sainstis, aku kaji zarah-zarah... Ingat aku bodoh ke nak percaya pekara tahyul semua tu! " entah dari mana kilat saling menyambar seakan-akan dirinya akan disumpah mahupun terkena mala petaka.

"Prof, kenapa cakap macam tu? Kalau tetiba prof kena sumpah macam mana? " tanya wanita yang kelihatan agak tua berbanding dirinya.

"Argh merepek. .dah keluar semua!  " mereka semua diarahkan keluar setelah Yaemin merasakan dadanya sakit dan kepalanya berdenyut-denyut

"Dah lama aku cari kau.... " suara itu mula kedengaran lagi. .

"Apa...apa kau nak dengan aku!  Aku tak percaya lah semua benda karut dan mistik ni! " jerit Yaemin dan terduduk di hadapan mesin dimensi ciptaannya,

"Kau telah terkait dengan masa lalu kau sendiri, kau tak akan pernah lari dari masa silam kau!" kata suara yang bermain-main difikiran Yaemin ketika itu.

Yaemin mengerang kesakitan menahan denyutan di kepalanya seakan-akan sekeliling mula berpinar-pinar pada penglihatannya.

"Aku tak faham kenapa papa nak aku teruskan project dia ni. ..takkan lah. ..dia nak hidupkan mama! ?" Yaemin merenung ke atas memandang langit yang dipenuhi dengan bintang-bintang

"Dunia yang penuh magis huh?  Mengarut, aku dah lama tinggalkan dunia aku yang penuh dengan hal sebegitu 20 tahun yang lalu. ."

Ibunya meninggal talkala dia masih kecil lagi, itu lah detik hitam yang dihadapi oleh mereka sekeluarga ketika dia,abangnya dan ibunya terlibat dalam nahas kapal terbang, entah bagaimana dia satu-satunya tersedar semula selepas coma dan hilang ingatan dan jalani hidupnya seperti biasa bersama sang ayah.

Namun ayahnya meninggal di dalam kemalangan letupan nuklear di lab besarnya,

"Apa yang berlaku agaknya, kenapa aku boleh selamat dari segala kemalangan besar yang boleh meragut nyawa aku" Yaemin terduduk di hadapan mesin masa tersebut.

"Aku dah tiada sesiapa sejak papa pergi selamanya 10 tahun yang lalu. .."

"Kalau boleh aku nak perbetulkan semuanya dari awal. .."

BAAM! !!

Kilat mula menyambar mesinnya membuatkan dirinya tercampak  kebelakang, mesin masa itu dihidupkan dengan kuasa alam,

[COMPLETE]The Time When I Met YouWhere stories live. Discover now