ALGI OPERASYONU
İKNA TAKTİKLERİ VE MANİPÜLASYON OYUNLARI
ALGI OPERASYONLARIMAVİ ELMA
Geçmişte insanlar ve toplumlar için en büyük tehdit toprakların işgal edilmesiydi.
Bugün ise en büyük TEHDİT Beyinlerin işgal edilmesidir.
Onun için bu tekniklere DİKKAT etmenizi istiyorum.Bir elimde kırmızı elma düşünün.
Bu kırmızı elmayı herkes bir gerçek olarak kabul ediyor.
Ve diğer elime de bir mavi elma düştü.
Size sorsam, desem ki; hangi elmayı yemek istersiniz ?
Tahmin ediyorum aklı başındaki hiç kimse mavi elmayı yemek istemez.
Özellikle de mavi rengi seçtim çünkü biz içgüdüsel olarak mavi bir şeyi yemek istemeyiz. Doğada mavi renkte hiç bir yiyecek yoktur.
Yaban mersini dışında.Size 7 teknikten bahsedeceğim ve 7 teknik sonrasında kim bilir belki çoğunuza bu mavi elmayı yedireceğim. Ya da birileri bu teknikleri kullanarak kitlelere mavi elmayı yediriyor.
Ne yapıyor ?1.) Riski yönet. Bakın ne kadar afilli bir tanım. Gayet şık
Ne yapıyorum, aslında sizin için, çocuklarınız için, çevreniz, doğanız, toplumunuz, demokrasiniz, geleceğiniz, dünyanız için tehlikeli olan bu mavi elmadaki her türlü risk imaresini yok ediyorum. Yani sağlığa bir zararı yok. Şimdi ben aynı soruyu tekrar size sorsam, hangi elmayı yemek istersiniz ? diye, tahmin ediyorum yine çoğunuz kırmızı elmayı tercih edecektir.
Ama bazılarınız "Acaba şu mavi elmayıda denesek mi ?" Diye düşünmeye başlayacaktır.
Çünkü artık risk yok2.) TANIMLA : kırmızı elma ? Eski, demode, sıradan, ucuz, tatsız.
Mavi elma : yeni, trend, sıra dışı, eşsiz, benzersiz, leziz tatlı hatta sağlıklı.
Dikkat edin sözcükler sadece sözcüklerden ibaret değildir.
Sözcükler sizin algı haritanızı şekillendirir, algı haritanızı zihin, haritanızı renklendirir.
Şimdi ne oldu ? Mavi elma daha kıymetli oldu. Yeniden tanımladığım için, yeniden değer biçtim.3.) BÜYÜT : Büyük olan herşey daha iyidir, daha doğrudur, daha güzeldir. Algısı üzerine oyna. Ondan biz büyük evlerden, büyük arabalara, büyük projelerden, büyük toplumlardan, büyük başarılardan, büyük liderlerden bahsediyoruz. Sadece buda yetmez rakibini yani bu örnekteki MAVİ ELMAYI Büyüt. Yalanı dolanı manşet yap.Gerçeği ise satır aralarına gizle. Ona ulaşmayı zorlaştır. Hatta daha da öteye git, kırmızı elmayı tamamıyla yok et.
4.) ÇOĞALT : Daha çok olan daha iyidir algısı üzerine oyna. Ne yapıyoruz ? En çok satan kitaplar, en fazla izlenen fimler, en çok oy alan partiler, daha iyidir algısı üzerinde duruyoruz. Düşünün burada yüzlercemiz buralarda ve bunu okuyor. Ve hepinizin elinde birer mavi elma var diye düşünün. Ve bunca kalabalığın içinde sadece bir kişide kırmızı elma var. Ona sorduğumda ise cesaret edip söylemek istemeyebilir. Bu kadar insanın içinde o kırmızı elmayı alıp yemek istemeyecektir. Belki gizli gizli çantasına bile koymaya çalışacaktır. Çünkü ben mavi elmayı çoğaltırken kırmızı elmayı yalnızlaştırıyorum.
5.) İLİŞKİLENDİR : Bir kadının elinde sepet ve o sepette bir sürü kırmızı elma var. Ama kızın yediği elma ise mavi elma. Kim bilir belkide güzelliğini buna borçlu.
Dediğimde mavi elma ile şöhreti ilişkilendiriyorum. Bu kimi zaman bir otoritede olabilir. Bilim adamlarına mavi elmanın faydalarından bahsettiriyorum.
Ondan dolayı bazı televizyon kanallarında Mavi elmayı tartıştırdığımda, aslında olmayan bir şeyi yalanı, dolanı sanki gerçekmiş gibi size algılatmayı başarıyorum.6.) HİKAYEYİ KULLAN : Sadece mavi elma ile ilgili hikaye anlatma. Kırmızı elmayı kötüleyen hikayeler de anlat. "Bu kırmızı elma adem ile havvanın zamanından kalan tüm kötülüklerin, tüm günahların anası." (Nasıl kullanıyorum deyimi) kötülüklerin anası. Kötülüklerin babası demiyoruz. Yani ademin hiç suçu yok aldatıldı.
7.) TEKRAR ET : Tüm teknikleri tekrar et. Riski yönet, Tanımla, Büyüt, Çoğalt, İlişkilendir, hikayeyi kullan. Otoriteyle, Şöhretle destekle, Rakibini düşür. Bunları sürekli tekrar et.
Kitleleri yönlendirmek ve etkilemek istiyorsanız, ortaya kocaman bir yalan atın ama çok büyük bir yalan olsun. İkinci kriter çok basit bir yalan olsun. Sonrasında da bu basit ve çok büyük büyük yalanı sürekli tekrar et. Ardından kitlelerin o yalanı nasıl da gerçekmiş gibi kucakladıklarını otur ve seyret.
Tüm bunları ne için söylüyorum?
Sonuç? : aslında mavi elma yok. O koca bir yalan. Tamamıyla beyin yıkama, manipülasyon ve kara propagandanın bir eseri. O yüzden lütfen ama lütfen zaman zaman da olsa algılarımızı sorgulayalım. Aldanmayalım. Birilerinide aldatmayalım.
Algı sihirbazlarına kanmayalım. Ne olursa olsun her şartta, her daim gerçeğin peşinde olalım. Bilgi çağında bilgiye ulaşmak kolay ama gerçek bilgiye ulaşmak zor.
Neredeyse onu bulmaya çalışalım. Köşedeyse arayalım bulalım.
Gerçek : daha iyi, güzel, sağlıklı, lezzetli, ve baki olandır.
Yolunuz, iletişiminiz, algınız açık olsun gerçek olsun. ❤️TEDX
ŞİMDİ OKUDUĞUN
KİŞİSEL GELİŞİM
Ngẫu nhiênPLATFORMUN EN İYİ "KİŞİSEL GELİŞİM" KİTABIDIR. ⭐ ALGI OPERASYONU ⭐ ETKİLİ İLETİŞİM ⭐ AKLISELİM EĞİTİMİ ⭐ FARKINDALIK VE DAHA FAZLASI...