Gözümüzü açtık ve hayatın ne demek olduğunu öğrendiğimizde ebeveynlerimizden ve büyüklerimizden öğrendiğimiz ilk şeylerden bir tanesi "Biri size bedava bir şey vermez, veriyorsa da mutlaka bir karşılığı olduğudur." Ancak en başta saydığım ve ona benzer bir çok şey internet ortamında hiç bir karşılık beklemeden sunulur. Gerçekten bunlar size karşılıksız mı veriliyor ?
İşte milyarlarca dolara satılan şirketlerin hepsi sizin bedava kullandığınız şeylerden elde edilen veriler için para ödüyor. Çünkü çok değerli.
BLACK MIRROR Dizisinin bir bölümünde instagram ve facebook gibi sosyal ağların en yakın arkadaşınızdan, devletlerden ve ailenizden daha fazla bilgiye sahip olduğu konusu işlenmiştir. Peki bu bilgileri çok gizli bir şekilde mi elde ediyorlar ? Tabi ki hayır bizler izin veriyoruz. Üye olurken hiç birimizin okumadan geçtiği kullanıcı sözleşmesi bölümünde her şeye izin vererek giriş yapıyoruz bu dünyaya ama şimdi şöyle düşünebilirsiniz En fazla ne olabilir ki ? Bir kaç paylaştığım sözden, resimden, izlediğim videolardan ve paylaştığım videolardan kime ne zarar gelebilir ki ? Diyebilirsiniz.Ancak durum hiç de sizin sandığınız gibi değil. Şimdi basit bir örnek veriyorum evde kendi kendine dolaşıp etrafı silip süpürüp ve hatta izledikçe zevk aldığınız bu alet evinizin metrekaresine kadar ölçtüğünü ve internete bağlı olduğu anda bu bilgileri kendisini üreten şirketle paylaştığını biliyor muydunuz ? Basit bir süpürgeden ne zarar gelebilir ki diye düşünmüş olmanız muhtemel ancak durum sizin sandığınız kadar masum değil.
( Otomatik yer süpürgesi )Önemli > Yada bir uygulama indirirken herkesin hiç düşünmeden kabul ettiği uygulamanın konusuyla yakından uzaktan ilgisi olmadığı halde istediği izinler. Galeriye erişme izni verdiğiniz zaman mahrem olarak gördüğünüz fotoğraflarınızı bile erişilebilir, mikrofona izin verdiğinizde uygulama telefonunuzun mikrofonunu kullanabilir yani sizi dinleyebilir. Fotoğraf çekmeye izin verdiğinizde ise yüklemiş olduğunuz uygulama bulunduğunuz ortamın fotoğrafını çekebilir. Parmak izlerimizle basit bit şekilde açtığımız telefonlar ve sonuç olarak başka bir işiniz olmayan parmak iziniz ve benzersiz yüz hatlarınızı okuyarak sadece telefonlarımızı açtığımız sistemlerde çok masum değil.
Kim bilir belki onlarda paylaşılıyordur. Unutmayın aynı zamanda bu bilgiler çok değerli ticari bilgilerdir. Sağlık bilgilerimiz bir çok uygulama tarafından kayıt altında, yani kalp atış hızımıza kadar kaydediliyor. Bazı uygulamalar ise SMS okumaya bile izin istiyor ne olacak ki demeyin internet bankacılığına girerken bir güvenlik uygulaması olarak SMS gönderildiğini unutmayın. Tüm dünyadaki canlı trafik durumunu nasıl biliyorlar dersiniz tabiki ANDROİD işletim sistemiyle trafikteki araçlarda bulunan ANDROİD işletim sistemli telefonların yoğunluğuna göre belirleniyor trafiğin açık olup olmadığı yani en çok kullandığımız yolları bile biliyorlar.
Hangi yollar daha yoğun, hangi yollar daha sakin hepsini biliyorlar. Elde edilen paha biçilemez verileri siz düşünün kısacası gece gündüz yanı başımızda bulunan bu cihazlar sizin haberiniz dahi olmadan bir çok veriye ulaşabilir. Doğru ve bilinçli kullanılmadığında bu cihazlar birer ajana dönüşebilir. Bu veriler her an işleniyor ve devasa bir bilgi havuzunda toplanıyor. Bu sisteme şu anlarda bulut deniliyor ve her şey bu sunucularda depolanıyor. Örneğin yakın bir zamanda AMAZON tarafından kullanılmaya başlanan bu teknoloji son derece ürkütücü sadece markete girerken telefonunu okuttu, ve ihtiyacı olanları çantasına koydu hiç kimseyle iletişim kurmadı çünkü sistem bu kişiyi tanıdı ve kredi kartından bu parayı çekti bile.
Düşünün yüzünüzü tanıdı kredi kartı bilgilerinize ulaştı ve her adımınızı her pixselinizi takip ederek ne kadar ürün aldığınızı sensörler sayesinde okudu. Elbette sağladığı kolaylıklar tartışılmaz ancak atomun parçalanmasını bulmak iyi niyetli bir buluşken bir anda gezegenin en tehlikeli silahlarından birine dönüştüğünü asla unutmayın. Bu veriler bir çok alanda kullanılıyor. İnternet taramaları yaptığınızda karşınıza çıkan reklamlar sizin ilgi alanınıza göre çıkmaya başlıyor. Yani siz internette ne tür bir arama yaptıysanız ya da hangi içeriklerde zaman geçirdiyseniz onunla ilgili reklamlar çıkıyor.
Bilgi en değerli şeydir, ulaşılması zordur bu nedenle elde edilen veriler bir gün size silah olarakta kullanılabilir. Nasıl mı ? Bu veriler kişiye özel kullanılmıyor, yani teknoloji şirketleri Hadi ahmetin telefonunu dinleyelim bakalım bugün neler konuşuyor demiyorlar. Yada ayşe, fatma bugün evde hangi yemeği yapmış durumu değildir. Tüm ayşe, fatmaların ve tüm ahmetlerin bu cihazlarda yaptığı eylemlerden haritalar çıkartıyorlar. Örneğin ayşeler fatmalar ne zaman yatıyor, ne zaman kalkıyor. Gün içinde nerelere gidiyorlar, giderken hangi yolları kullanıyorlar. En çok sevdikleri oyun neler, hangi olaylardan etkileniyorlar. Hangi durumlarda toplum hareketleri başlatıyorlar. En çok neye kanıyorlar, ne tür bir paylaşım yapıldığında milliyetçilik duyguları kabarıyor.
Hangi olaylarda hangi durumları umursamıyorlar bu ve buna benzer veriler istenildiğinde nasıl bir silaha dönüşür bir düşünün.Bizler gece uyurken telefonlarımız sürekli veri işliyor, bizim haberimiz dahi olmuyor.
Bu veriler her alanda kullanılıyor, hemde de hayatımızın her alanında Örneğin bir paket süt almak için alışveriş merkezine gittiniz ama farkında olmadan tüm sepeti doldurdunuz ödemeyi yapıp eve geldiniz, aldıklarınızı şöyle bir gözden geçirdinizde aslında bir çoğunu almasanızda olurdu. Bunu farkettiniz ama aldınız. Şimdi bu alışverişi siz mi yaptınız yoksa bilinçaltınıza işlenmiş veriler sayesinde birileri tarafından mı yönlendirildiniz ? Evet yönlendirildiniz.Televizyonlarda, telefonlarda, filmlerde ve daha bir çok alanda gördüğünüz her şey size bir dayatma yöntemiyle bilinçaltınıza işlendi. Ve birileri nasıl istediyse o şekilde hareket ettiniz. Şimdi ise çok farklı bir açıdan bakalım örneğin bir ülkeyi karıştırmak istediklerinde kimin nasıl ve nelerden etkilendiği bilindiğinden bir tek paylaşımla halk ayaklanması bile başlatılabilir. Yani herşey çok kolay bunun örneklerini bir günde savaş alanına dönen meydanlardan biliyoruz. Bir gün öncesinde hiç bir şey yokken bir anda savaş alanına meydanlar ve yıkılan devletler. Hala tesadüf olduğuna inanan var mı ?
Ne yediklerimize değil, ne izleyeceklerimize de karar verdiklerini unutmayalım. Örneğin youtube'ye girdiğinizde herkesin şikayet ettiği TRENDLER bölümünde gördüğünüz saçmalıklar, bu toplumun ahlak yapısına uymayan ve gelecek nesilin bozukmuş ve düşünmekten yoksun bırakılmış bireylere yönelik bir çalışma olduğunu görmek hiç de zor değil. Yada FACEBOOK dilediği içerikler ön plana çıkarıp dilediklerini hiç kimseye göstermemesi tesadüf değil bilinçli bir algoritmanın sunucudur. Hatta FACEBOOK Kurucusu ABD Başkanlık seçimlerinde facebook üzerinden çıkarılan ilgi alanlarına yönelik içeriklerle beyin yıkama teknikleri sunucu insanları manipüle etmek için kullandığını itiraf etmişti. Bu sadece fark edilen bir durum bide fark edilmeyenler var.
Örneğin instagram üzerinde herkesin çılgınlar gibi resim paylaşıp en güzel benim yarışına giren insanlar sizce bunu sağlıklı bir psikoloji, bilinçli bir aklın sonucunda mı yapıyolar ? Yoksa başka bir AKLIN isteklerinin sonucu mu ? Peki ne yapabiliriz çözüm var mı ? Çözüm kendi söküğünüzü kendiniz dikeceksiniz. Yani bu durumda bize bizden dost malesef yok. Bu nedenle birinci önlem bilinçli olmaktan geçiyor.
Mesela ÇİN arama motoru olarak BADİU kullanıyor. Yani google ve servislerini Yasaklamış durumda, bu nedenle ÇİN kendi teknolojisini kendisi hazırlıyor.
Örneğin ALİBABA yani AliExpress bu şirket ÇİN'e ait ve piyasa değeri 480 MİLYAR Dolar. Peki bizim böyle bir şirketimiz yok mu ? Vardı fakat kısa bir süre önce (Hepsi Burada ) GOLDMAN SACHS şirketi tarafından satın alındı. Yine kısa bir süre önce ( GİTTİ GİDİYOR )'da EBAY tarafından satın alınmıştı. Bunlar göz önünde olan şirketler yani elimizdekilerde gitmiş durumda. Dolayısıyla hangi teknoloji cihazlarını alırsanız alın Doğrudan yada Dolaylı olarak saymış olduğumuz şirketlerle bağlantılı.
Sonuç olarak kendi teknolojimizi üretmedikten sonra bu firmalardan kaçış yok.
Bu nedenle zararı minimuma indirmek için hepimizin daha dikkatli ve daha duyarlı olması gerekiyor. Okuduğumuz izlediğimiz bir şeyin ne kadar doğru olduğunu iyi analiz etmemiz gerekiyor. Çocuklarınıza ne izlettiğinize dikkat edin.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
KİŞİSEL GELİŞİM
De TodoPLATFORMUN EN İYİ "KİŞİSEL GELİŞİM" KİTABIDIR. ⭐ ALGI OPERASYONU ⭐ ETKİLİ İLETİŞİM ⭐ AKLISELİM EĞİTİMİ ⭐ FARKINDALIK VE DAHA FAZLASI...