🌟 BÖLÜM 27 - ELEŞTİREL

144 9 0
                                    

1.) Konuşacağınız konu hakkında çevrenizden veya başka insanlardan çekinmeyeceksiniz.

2.) "Beni alaya alırlar mı?" diye endişe etmeyeceksiniz.

3.) "Acaba bunu söylersem aptal mı zannedilirim?"gibi bir korku yaşamayacaksınız.

4.) "Acaba duygularımı tam olarak açıklayabilir miyim" gibi bir tedirginlik içinde olmayacaksınız.

Çünkü böylesi korku ve endişeleriniz olduğunda baştan bu endişelere kilitlenirsiniz. Bu defa kendinizi gerçek anlamda anlatabileceğiniz ve açıklayabileceğiniz şekilde karşınızdakine anlatamazsınız.

Eleştirilmekten korkarsanız, düşündüğünüzü söyleyemezsiniz. Bunun bir ileri noktası bulunduğunuz ortamdaki kimselerin söylemlerini kabul etmek anlamına gelir.
"Evet aslında ben de öyle düşünüyorum" gibi bir onaylama ile kendi düşüncenizi yutarsınız. Bu ise kendinize olan saygınızın azalmasına sebep olur.

Oysa o nasıl kendi fikrini rahatlıkla söylüyorsa ve siz onun hakkında herhangi bir tanımlama yapmıyorsanız, siz de kendi fikrinizi rahatlıkla söyleyebilirsiniz. Dile getirebilmelisiniz.

- Özellikle, dinliyorken başkalarının duygu ve düşüncelerini önemsemeyip hep kendi duygu ve düşüncelerinizi ön plana almanız da karşıdakini doğru anlamaya ve tanımaya engel bir durumdur.

- Bir muhabbet anında veya bir görüşmede kimi şaka konuşma veya semboller ortaya konuşulduğu halde kendi üzerinize alırsanız kendi kendinizi toplumun dışına itmiş olursunuz. Bu durum daha çok üzerinize gelinmesine sebep olur.

- Bir de her konuda kendinizi öne çıkartmaktan da en kısa sürede vazgeçmelisiniz.

- Kimsenin parasına karışamıyorsanız, kimsenin inancına, alışkanlıklarına, hobilerine, etnik kökenine de karışmayın. Sizinle aynı görüşte, aynı inançta, aynı düşüncede olamazlar bu imkansızdır. Eğer böyle düşünüyorsanız çok yanlış düşünüyorsunuz.

ÖNÜMÜZDEKİ BÖLÜMLERE BU KONULARA DETAY VE AĞIRLIK VEREBİLİRİZ.

PSİKOLOJİNİZİ ETKİLEYEN UNSURLAR, BİLİNÇALTI GİBİ KONULARA AĞIRLIK VEREBİLİRİZ.


KİŞİSEL GELİŞİM Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin