PSİKOLOJİK İŞKENCE
(GASLİGHTİNG)Hayatımız boyunca başımıza gelen kötü şeyler genellikle dışarda tanımadığımız insanlar tarafından gelmez.
Sevdiğimiz ve güvendiğimiz insanlardan zarar görürüz.
Bu sadece psikolojik mevzularda değil cinayetlerde bile böyledir.
Katiller genelde kurbanın tanıdığı hatta sevdiği insanlardan olabiliyor.Sizlere bir psikolojik şiddet türünden bahsetmek istiyorum.
Size bahsetmek istediğim psikolojik şiddet türünün adı GASLİGHTİNG.
1980'li yıllarda çekilen bir filmden geliyor aslında.
Filimde bir çift var jack ve bella.
Bunlar aynı evde yaşıyorlar.
Ve akşamları gaz lambasıyla aydınlanıyorlar.
Yalnız jack'in bella ile ilgili karanlık düşünceleri vardır.
Her akşam gaz lambasının ayarını biraz daha kısıyor.
Bu ayarı kıstığında biliyorsunuz ki ışık da biraz daha kısılıyor.
Eşi olan bella bu durumdan hiç şüphelenmiyor.
Sadece şunu söylüyor.
"Artık gaz lambası eskisi kadar aydınlatmıyor."
Kocası olan jack her seferinde ona diyor ki ;
"Sen delirmeye başladın.
Sen saçmalamaya başladın. Garip şeyler yapıyorsun. Halüsinasyon görüyorsun."
Diyerek aslında bilerek bella'nın psikolojisini bozmak için gerçekliği saptırıyor.Karşımızdaki hedefi kendinden şüpheye düşürmektir.
Onun psikolojisini bozmaktır ve kendine bağımlı hale getirmektir.
Bir insanın başka bir insana tecavüz etmesi, fiziksel anlamda zarar vermesini ne kadar çok kınıyosak, bu psikolojik şiddette aynı şekilde psikolojik bir tecavüzdür.
Size anlatmamın nedeni hepinizin bu olaya maruz kaldığınızda farkındalık ve kendinizi koruma becerisi kazanmanızdır.Peki karşı tarafı sindirmek ve kendinden şüpheye düşürmek için ne gibi yöntemler kullanıyoruz.?
Bu yöntemleri genellikle narsist ve psikopat insanlar kullanıyor.
Ama onlar da farkında değillerdir.İlk olarak ufak bir duruma fazla tepki bir insanı kendinden şüpheye düşürür.
Bir çocuğun normal bir not aldığını gören annesi ona "SEN APTAL BİR ÇOCUKSUN". "SEN NASIL BÖYLE REZİL BİR PUAN ALABİLİRSİN." "SEN HAYATIN BOYUNCA HEP BÖYLE REZİL VE EZİK KALACAKSIN."
gibi söylemler. Psikolojik bir şiddettir.
Büyük bir travmaya neden olabilir.İkincisi bir erkek ve kadın ilişkisinde
Erkek sevdiği kadına ilişkide ufak bir hatadan bahsediyor.
"SEN BENİM İÇİN ZATEN DOĞALLIĞIN İLE ÇOK GÜZELSİN. ACABA MAKYAJ YAPMAYI ÇOK ABARTMASAN MI?"
Gibi bir söylem, belki de samimi bir şekilde konuşulup halledilir bir durumdur.
Ancak kadın erkeğe sert çıkar.
"SEN NASIL BENİM MAKYAJIMA KARIŞIRSIN?"
"SEN ŞİMDİDEN RUH HASTASI GİBİ DAVRANMAYA BAŞLADIN"
"SENİN PSİKOLOJİK TEDAVİ GÖRMEN GEREK"
"SEN CAHİL BİR KAFA YAPISINA SAHİPSİN"
"SEN BENİM HAYATIMI KISITLIYORSUN"
"SENİN BU AKIL VE ÇAĞ DIŞI YAKLAŞIMIN BENİ ÜZÜYOR"
gibi söylemler de karşı tarafı belki de kendinde şüpheye düşürecektir.
ADAM NE DÜŞÜNECEK?
"HERHALDE KÖTÜ BİR ŞEY YAPTIM"işte adam küçük bir söylemde büyük bir tepkiyle ve psikolojik şiddetle karşılaştı.
Buna sessiz kalmayı tercih eden adam artık bir şey dememeye başlıyor.
Kadın kazanan taraf oluyor.
Çünkü adam daha farklı bir şey söylese koskoca bir psikolojik şiddetle karşılaşacağını biliyor.DİĞER BİR PSİKOLOJİK İŞKENCE VE ŞİDDET
karşı tarafın sözcüklerinde sürekli sizi aşağılar ve hakaret barındıran konuşmalardır.
"ŞİŞMANLAMIŞSIN SEN YA"
"İYİCE BALİNAYA DÖNMÜŞSÜN"
"ÇOK ÇİRKİN DURUYORSUN"
"GÜNEŞTE ÇOK MU DURDUN? AFGAN SANDIM SENİ"
"FİZİĞİN ÇOK BERBAT"
"SEN SPOR YAPSAN DA SENİ KURTARMAZ"
"BOŞVER SENDEN ZATEN BİR CACIK OLMAZ"
gibi söylemler aslında bazen basit gibi durabilir ama bilinçaltına işliyor.
Kişiye uygulanan bir psikolojik şiddettir.
Karşımızdaki kişi bize sorabilir.
"BANA NEDEN BUNLARI SÖYLÜYORSUN?" diye.
Ne diyoruz.?
"DOST ACI SÖYLER ŞİŞMANSIN, ÇİRKİNSİN, GÜZEL DURMUYORSUN, FİZİĞİN BERBAT. BEN SANA DOĞRULARI SÖYLÜYORUM AMA SEN BU GERÇEKLERİ KABUL EDEMİYORSUN."
ne oldu?
Kendimizi dost olarak gösterdik.
Kendimizi ona samimi hissettirdik.
İşte sözcüklerin gücü ve psikolojik şiddet. Psikolojik işkence.DİĞER BİR PSİKOLOJİK ŞİDDET
Eve geç geldiğimizde ev arkadaşımız bize
" SEN HEP EVE GEÇ GELİYORSUN*
"SENİN YÜZÜNDEN UYKUSUZ KALIYORUM"
"SENİN İÇİN ENDİŞELENİYORUM."
Peki bizler ne yapıyoruz?
Onun haklı olduğunu biliyoruz.
Ama bunları görmezden geliyoruz.
Biz de ona psikolojik bir şiddet uyguluyoruz.
"ASIL SORUNLU OLAN SENSİN. UYUSAYDIN BENİ BEKLEMESEYDİN. ANNEN BİLE SENİN SORUNLU BİR ÇOCUK OLDUĞUNU DÜŞÜNÜYOR."
"ÇEVRENDEKİ ARKADAŞLARIN BİLE SENİN SIKINTILI BİR İNSAN OLDUĞUNU DÜŞÜNÜYOR."
"HERKES SENİN BÖYLE DELİ, PSİKOPAT, ÇILDIRMIŞ OLDUĞUNU ZATEN BİLİYOR."
karşımızdaki insan aslında haklı bir tepki vermişken bizler ne yaptık?
Diğer insanları referans gösterdik.
Yine kendisinden şüphe etmesine sebep olduk.BAŞKA BİR PSİKOLOJİK ŞİDDET
En berbat psikolojik şiddetlerden bir tanesi hangisi sizce?
Eşyaların yerlerini değiştirmek ve bazen de ortadan kaldırmaktır.
Karşı tarafın muhakemesini bozmaktır.
Kendisinden şüphe etmesine sebep olmaktır.
Mesela hedefimiz bir masaya kitabı bırakmıştır.
Hedef gelip baktığında kitabın olmadığını görecektir.
Hedef bize sorar "Kitabı gördün mü?"
Biz "Hayır görmedim kim bilir nereye bırakmışsındır. Sen zaten hep böyle unutkansındır."
Hedefimiz heryeri arıyor, tarıyor bulamıyor.
Sonra kitap bir yerde çıkıveriyor.
Ne diyoruz?
"Kitabı demek ki sen oraya bırakmışsın. Aptalsın işte daha nereye bıraktığını bilmiyorsun."
Gibi söylemler ve durumlar hedefin psikolojik sağlığını etkiler.
Kendinden şüphe etmesine sebep olur.
Hedefe deli olduğunu, delirdiğini, saçmaladığını söylememiz onu bunlarla suçlamamızdır aslında bahsettiğimiz psikolojik şiddet ve psikolojik işkence.Bizler hiç bir insana güvenmiyoruz.
Eğer güvenmişseniz kurbansınızdır.
Siz hiç evinizde yılan beslediniz mi?
Siz hiç bir yılanı beslemek istediniz mi?
Siz hiç yılana güvenmeyi tercih ettiniz mi?
HAYIR.
NEDEN PEKİ?
Bilinciniz size diyor ki bu yılan güvensizdir.
Bu yılana ne kadar da samimi olsan, ne kadar da iyi davransan, ne kadar çok da sevsen, ne kadar da çok onun için fedakarlıklar yapsan
bir gün seni zehirleyebilir.
Seni öldürmek isteyecektir.
Eğer ona güvendiysen sen onun kurbanısın. Sen onun için bir tehditsin.
Biliyorum hepimiz insanız.
Duygularımız ve hislerimiz var.
Ama duygusal ve hissel hareket edersek kaybetmeyi de göze alacağız.
Bilgi ve mantık çerçevesinde yürümeliyiz.
Bastığımız her adım sağlam olmalı.YOLUNUZ İLETİŞİM YOLU OLSUN.
PARILDAYAN BİR NESİL OLMANIZ DİLEĞİYLE."TÜRK MİLLETİ ZEKİDİR. ÇALIŞKANDIR."
ŞİMDİ OKUDUĞUN
KİŞİSEL GELİŞİM
РазноеPLATFORMUN EN İYİ "KİŞİSEL GELİŞİM" KİTABIDIR. ⭐ ALGI OPERASYONU ⭐ ETKİLİ İLETİŞİM ⭐ AKLISELİM EĞİTİMİ ⭐ FARKINDALIK VE DAHA FAZLASI...